CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-07-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 476,7 punten

Database gegevens:

Datum: 26-07-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 144.2 km Score: 476,7 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De vlucht van vandaag was vooral een beproeving in piste. Te lang staan praten met een italiaan, en daardoor pas 7de in de rij, maar dat was buiten de tweezitter gerekend. De leerlingen en dubbelzitter hebben hier blijkbaar voorrang. Ik stond om 12u15 in piste en kon vertrekken om 15u15. Buiten de 7 waren er zeker nog eens zo veel die "voor gingen". ~14*0.25=3.5uur wachten. Dat er maar een sleper was heeft er ook niet aan geholpen. Speelde met het idee om bak gewoon terug aan de draad te zetten, maar uiteindelijk is vlieger toch toffer dan niks doen. Laten slepen naar het zuiden want voorheen leek het daar goed, totdat ik los kwam en ze melde dat het maar tot 2200m (1000m grond) ging. En dat heb ik gemerkt. Het vertrek ging heel moeizaam en het was ondertussen dus al 16u. De grote vlucht ging het niet worden. Dan maar wat toeristen in de vallei: langs de col allos, naar de wandeling van gisteren, en afsluiten met het parcour.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Proberen franse luchtruim te volgen

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-26-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 26-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/07/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-07-26-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:47:50
Duurvlucht     : 03:43:52
Vrije vlucht   :  144.2 km
Fasttrack      :   62.7 kmh
Driehoek       :  100.1 km
Hoogtewinst    : 1810.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.216'N   6°36.835'E
    tijd: 13:09:18 UTC
    alti: 1111 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°21.136'N   6°38.235'E = 154° 4.3 km van vertrek
    tijd: 13:13:16 UTC
    alti: 1776 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.232'N   6°36.609'E = 276° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:57:08 UTC
    alti: 1112 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:47:50
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  44°17.820'N   6°35.807'E  @ 13:46:00 UTC,  2455 m
    punt 1:  44°36.401'N   6°49.076'E  @ 15:27:47 UTC,  3336 m
    punt 2:  44°24.911'N   6°23.117'E  @ 15:51:16 UTC,  2510 m
    punt 3:  44°14.845'N   6°28.620'E  @ 16:02:27 UTC,  2678 m
    punt 4:  44°25.269'N   6°23.145'E  @ 16:12:18 UTC,  2534 m
    Finish:  44°22.751'N   6°41.202'E  @ 16:51:27 UTC,  1833 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   38.7 km  27° @  22.8 km/h
    been 2:   40.5 km 238° @ 103.4 km/h
    been 3:   20.0 km 159° @ 107.4 km/h
    been 4:   20.6 km 339° @ 125.7 km/h
    been 5:   24.4 km 101° @  37.4 km/h
Afgelegde afstand:                   144.2 km
Duur:                                03:05:27
Gemiddelde snelheid:                 46.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.9 km
Starthoogte:                         1776.0 m
Finishhoogte:                        1833.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -57 m
Totale score afstand:                144.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°29.251'N   6°46.283'E =  48° 16.8 km van vertrek
    tijd:    15:03:56 UTC
    alti:    2723 m
Finishpunt
    pos.:    44°23.232'N   6°36.609'E = 276° 0.3 km van vertrek
    tijd:    16:57:08 UTC
    alti:    1112 m
Grootste afstand in 2 uur: 125.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    62.7 km/h
Hoogteverlies:             1611 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 612.0 km  GELDIG
    vertrek:                  0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07       51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  WIJCHEN         51°48.880'N   5°40.770'E    72.2 km  48°
    punt 2:  OERLINGHAUSEN   51°55.950'N   8°39.717'E   205.8 km  85°
    punt 3:  MEER AFRIT      51°27.200'N   4°43.330'E   277.6 km 260°
    punt 4:  DESSEL KERK     51°14.530'N   5°06.870'E    36.0 km 131°
    finish:  WEELDE AERO     51°24.050'N   4°58.130'E    20.4 km 330°
    landing:                  0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1776 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   31.1 km
Been 1:   40.9 km
Been 2:   28.1 km
Totaal:  100.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 13:13:16 UTC
    einde: 16:57:08 UTC
    duur:  03:43:52

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1776 m @ 13:13:16 UTC
    hoog punt:    3586 m @ 15:20:39 UTC
    hoogtewinst:  1810 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5849

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs