CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-07-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1644,6 punten

Database gegevens:

Datum: 31-07-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 497.5 km Score: 1644,6 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na het heel lastig wegkomen van gisteren was vandaag de hoop dat de meteo wel gelijk had en dat het een goede dag ging worden. Vol goede moed 100 liter erin en rond 12u weg. Voor de zekerheid toch maar een hoge sleep genomen en wegkomen ging best ok. Eerst een been naar het zuiden maar eens over de 3 eveche voelde de lucht weer vrij dood, nog al paar keer gehad dit verlof. Even checken bij bart die die voor mij vertrokken was en hij melde dat zowel coupe als cheval blance niet werkte. Voor de zekerheid dus wat hoogte aan karton en dan maar vroegtijdig terug gedraaid bij cheval blanche. Hoopte de morienne nog eens te zien en voorspellingen waar den daar best ok maar de snelheid wilde maar niet. Vond telkens wel stijgen maar het ging toch echt niet goed vooruit. Uiteindelijk tot Mt Thabor geraakt en daar toch maar beslist om de moriennen voor een andere dag te laten. Het blauwe in het noorden had plaats gemaakt voor wat Cu maar toch was het niet simpel. Eerste idee was om terug te gaan via roch brun maar om een over andere reden afgevlogen richting bare ecrin. In de veronderstelling dat noord van tete amont het wel ging geven maar dat ging daar maar heel moeizaam naar boven. Vermits het vooral al niet echt super ging me daar toch maar naar boven gewerkt. Was niet in een hurry gewoon wat fijn rondhangen. Eindelijkde toch ~3700m en de aanzet gemaakt om rond bare ecrin de val royal van noord naar zuid te nemen. Maar eens voorbij de top toch maar vlug terug gedraaid, vond dat ik net iets te weining hoogte had. Voor de km was dit natuurlijk geen goede uitstulping op het trace maar het was wel mooi vliegen. Dan maar het originele plan en via roch brun om vervolgens nog wat meer oostelijk te gaan naar de italianse grens. Vanaf daar de wolke boven tot iets voor blajuel. Ik zag dat andere Bart nog in Bardioneccia zet, en dat werd dan direct min volgende plan. Het weer was onderstussen een stuk beter geworden. En dat ging dus vrij vlot. Ook de weg terug, bijna niet moeten draaien. We hadden om 20u30 gereserveerd in super sause was nog wat rijden was, dus maar komen landen. De siguret werkte nog dus die 500km had zeker nog gelukt, maar nu waren we al meer net op tijd daar. Voor de kilometers was het sowieso al niet het perfecte trace, kwamen benen te kort. Heel stuk van de vlucht "telt niet".

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Proberen frans luchtruim te volgen

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-31-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 31-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/07/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-07-31-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:09:09
Duurvlucht     : 06:58:59
Vrije vlucht   :  497.5 km
Fasttrack      :  120.7 kmh
Driehoek       :  210.7 km
Hoogtewinst    : 1507.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.214'N   6°36.836'E
    tijd: 10:08:59 UTC
    alti: 1081 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.852'N   6°38.485'E =  24° 5.4 km van vertrek
    tijd: 10:19:09 UTC
    alti: 2440 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.233'N   6°36.546'E = 275° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:18:08 UTC
    alti: 1102 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 07:09:09
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°26.469'N   6°42.054'E  @ 10:30:59 UTC,  2875 m
    punt 1:  44°07.947'N   6°25.805'E  @ 11:00:16 UTC,  2640 m
    punt 2:  45°06.422'N   6°36.931'E  @ 12:52:02 UTC,  3383 m
    punt 3:  44°16.311'N   6°22.092'E  @ 14:43:58 UTC,  2543 m
    punt 4:  45°03.055'N   6°43.195'E  @ 15:51:23 UTC,  3526 m
    punt 5:  44°06.369'N   6°25.118'E  @ 16:38:30 UTC,  2486 m
    Finish:  44°30.387'N   6°48.312'E  @ 17:07:22 UTC,  2769 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   40.5 km 212° @  83.1 km/h
    been 2:  109.3 km   8° @  58.7 km/h
    been 3:   94.9 km 192° @  50.8 km/h
    been 4:   91.0 km  18° @  81.0 km/h
    been 5:  107.7 km 193° @ 137.1 km/h
    been 6:   54.1 km  35° @ 112.5 km/h
Afgelegde afstand:                   497.5 km
Duur:                                06:36:23
Gemiddelde snelheid:                 75.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 20.2 km
Starthoogte:                         2428.0 m
Finishhoogte:                        2769.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -341 m
Totale score afstand:                497.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°30.257'N   6°51.629'E =  56° 23.6 km van vertrek
    tijd:    15:12:30 UTC
    alti:    3197 m
Finishpunt
    pos.:    44°22.763'N   6°39.964'E = 101° 4.2 km van vertrek
    tijd:    17:12:31 UTC
    alti:    1939 m
Grootste afstand in 2 uur: 241.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   120.7 km/h
Hoogteverlies:             1258 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 584.2 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BARCELONNETT GLD    44°23.300'N   6°36.583'E
    punt 1:  COUPE S             44°03.216'N   6°19.716'E    43.5 km 211°
    punt 2:  CHARBONNEL          45°16.916'N   7°03.333'E   148.2 km  23°
    punt 3:  MONTDENIER SERRES   43°53.433'N   6°15.600'E   167.0 km 202°
    punt 4:  PEYRON TT           44°46.483'N   6°37.300'E   102.4 km  16°
    punt 5:  CHEVAL BLANC        44°07.483'N   6°25.600'E    73.9 km 192°
    finish:  HOMME TET DE        44°29.433'N   6°46.500'E    49.2 km  34°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BARCELONNETT GLD    @ 16:10:51 UTC,  3037 m
    punt 1:  COUPE S             niet gerond
    afbreekpunt: 44°06.409'N   6°25.046'E  @ 16:38:27 UTC, 2478 m : 34.2 km 74.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        34.2 km
Duur van de proef:        00:27:36
Gemiddelde snelheid:      74.3 km/h
Start hoogte:             2286 m
Hoogte passeren start:    3037 m
Hoogte aan break-punt:    2478 m
Hoogteverlies over proef: -192 m
Totale score afstand:     34.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   59.0 km
Been 1:   59.0 km
Been 2:   92.7 km
Totaal:  210.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:19:09 UTC
    einde: 17:18:08 UTC
    duur:  06:58:59

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2286 m @ 11:07:22 UTC
    hoog punt:    3793 m @ 13:58:05 UTC
    hoogtewinst:  1507 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13474

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs