CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-08-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1960,3 punten

Database gegevens:

Datum: 08-08-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 593 km Score: 1960,3 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Zoals de Duitsers het hier (mijn vluchten) noemen Parcour Radicaal. Om in de charron 5de te geraken, alles doen om een t-shirt te krijgen, moet ik 700 OP vliegen, simpel dus zo'n proef erin. Het is tot nu toe nog geen standaard weer of toch wat ik standaard weer geweeest. Vandaag het een iets normale dag worden met wat minder wind. 100 liter erin en rond 12u vertrokken. Kon wel klimmen aan de grand berard maar echt direct naar 3200m was er bij mij toch niet bij. Voorzichting afgevlogen op 2800m en dus maar de om weg gedaan. Het parcour ging nog niet echt super dus echt op het gemaktje. Eerste been dus zo snel, de helft van snelheid wat het de vorige jaren op een goede dag was. Naar het noorden via de Vars en in de saint crepin vallei niet echt het goede stijgen kunnen vinden. Wilde nochtans echt richting morienne maar afgebogen naar tete amount om daar hopelijk wat hoogte te kunnen maken. Maar net zoals al paar keer dit verlof daar een lange tijd gehangen. Mooi zicht daar wel maar voor de km was dat niet de beste optie. Vermits het er niet vlot ging het Morienne plan maar opgeborgen en direct maar verder gagaan met het Parcour Radicaal plan. Het parcour werkte nu wel en skysight voorspelde een convergentie langs het meer bij puimassons. Even zitten zoeken maar niet gevonden, en dus maar terug naar het noorden. Opnieuw bij saint crepin weer niet de goede bel kunenn vinden en verder door zat in de schaduw en dus maar het Noord plan gelaten voor wat het was. Nog eens een jojo. Savond de val royal proberen stond al lang op mijn lijsten. Gedaan tot bijna aan pas de la caval en toen vond ik dat toch niet genoeg hoogte keer gewonnen en dus maar terug gedraaid. 600km zat er niet in, al heb ik die wel gevlogen als er 6 keerpunten zouden tellen (door de liging van barcelo, tellen 2 benen niet mee).

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Proberen frans luchtruim te volgen

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-08-08-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-08-2023
Weerkaart: Weerkaart van 08-08-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/08/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-08-08-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:15:18
Duurvlucht     : 08:05:32
Vrije vlucht   :  593.0 km
Fasttrack      :  119.3 kmh
Opgegeven proef:  107.3 km
Driehoek       :  152.6 km
Hoogtewinst    : 1456.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.216'N   6°36.816'E
    tijd: 09:48:18 UTC
    alti: 1069 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.763'N   6°40.795'E =  48° 7.1 km van vertrek
    tijd: 09:58:04 UTC
    alti: 2405 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.231'N   6°36.542'E = 274° 0.4 km van vertrek
    tijd: 18:03:36 UTC
    alti: 1078 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 08:15:18
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°09.898'N   6°29.856'E  @ 10:44:42 UTC,  2650 m
    punt 1:  44°57.325'N   6°23.411'E  @ 13:02:24 UTC,  3501 m
    punt 2:  43°46.912'N   6°09.646'E  @ 14:09:44 UTC,  2199 m
    punt 3:  44°50.226'N   6°38.794'E  @ 15:21:08 UTC,  2956 m
    punt 4:  43°57.383'N   6°14.473'E  @ 16:20:42 UTC,  2174 m
    punt 5:  44°44.571'N   6°20.240'E  @ 17:17:21 UTC,  3055 m
    Finish:  44°13.252'N   6°27.410'E  @ 17:43:51 UTC,  2720 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   88.3 km 355° @  38.5 km/h
    been 2:  131.7 km 188° @ 117.3 km/h
    been 3:  123.5 km  18° @ 103.8 km/h
    been 4:  103.1 km 198° @ 103.8 km/h
    been 5:   87.7 km   5° @  92.9 km/h
    been 6:   58.8 km 171° @ 133.1 km/h
Afgelegde afstand:                   593.0 km
Duur:                                06:59:09
Gemiddelde snelheid:                 84.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 26.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 22.3 km
Starthoogte:                         2325.0 m
Finishhoogte:                        2720.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -395 m
Totale score afstand:                593.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°35.666'N   6°25.863'E = 328° 27.2 km van vertrek
    tijd:    15:50:30 UTC
    alti:    2833 m
Finishpunt
    pos.:    44°23.773'N   6°29.303'E = 276° 10.0 km van vertrek
    tijd:    17:50:31 UTC
    alti:    2332 m
Grootste afstand in 2 uur: 238.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   119.3 km/h
Hoogteverlies:             501 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 702.3 km  GELDIG
    vertrek:                                        0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LE PETIT CLAUSIS                      44°26.901'N   6°42.239'E
    punt 1:  DENJUAN                               44°10.012'N   6°29.945'E    35.3 km 208°
    punt 2:  KEERPUNT                              45°23.676'N   7°10.334'E   146.5 km  21°
    punt 3:  ST CROIX SUR VERDON                   43°46.717'N   6°09.568'E   196.8 km 204°
    punt 4:  TH PLAMPINET OST/CRETE/NEVACHE NORD   44°59.862'N   6°41.332'E   141.9 km  17°
    punt 5:  TH COUPE                              44°01.618'N   6°19.021'E   111.8 km 195°
    finish:  KEERPUNT_1242768                      44°31.910'N   6°50.604'E    70.1 km  37°
    landing:                                        0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   LE PETIT CLAUSIS                      @ 12:33:32 UTC,  2885 m
    punt 1:  DENJUAN                               @ 14:08:28 UTC,  2200 m :   35.3 km   22.3 km/h
    punt 2:  KEERPUNT                              niet gerond
    afbreekpunt: 44°50.217'N   6°38.825'E  @ 15:21:09 UTC, 2957 m : 72.0 km 59.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        107.3 km
Duur van de proef:        02:47:37
Gemiddelde snelheid:      38.4 km/h
Start hoogte:             1078 m
Hoogte passeren start:    2885 m
Hoogte aan break-punt:    2957 m
Hoogteverlies over proef: -1879 m
Totale score afstand:     107.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   42.7 km
Been 1:   42.7 km
Been 2:   67.1 km
Totaal:  152.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:58:04 UTC
    einde: 18:03:36 UTC
    duur:  08:05:32

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1817 m @ 13:59:07 UTC
    hoog punt:    3273 m @ 17:06:36 UTC
    hoogtewinst:  1456 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 17270

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs