CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-04-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1172,2 punten

Database gegevens:

Datum: 16-04-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 354.6 km Score: 1172,2 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Dat was het dan, laatste vlucht van het bergvlieg-voorjaar-verlof. Was deze vankantie nog niet echt in het noorden geweest, 2 keer langs st crepin maar nog niet tot Briancon of zo, dus dat was duidelijk het belangrijkste doel vandaag. Dus Noord vertrokken want ze gaven ok weer maar wel sneeuwbuiten die zouden binnen komen rond 16u. De route langs het oosten op de Italiaanse grens genomen en direct even nest rochebrun touristen en stukje terug. Daarna neus richting janus en toch maar beslist de wolk bij de chaberton te proberen. Vlak langs de kanonnen maar jammer genoeg geen foto genomen. De wok gaf echter niet echt en doorsteken naar jaffreu toch maar niet gedaan. Nu we toch in het noorden waren er maar van ge profiteerd en via tete Amont geprobeerd naar de glacier blanch te geraken maar na paar poging niet echt hoogte kunnen pakken. Dan maar stukje van de val royal door de ecrins die er zeer mooi bij lagen met al die sneeuw. Vandaar parcour op dat niet eccht super ging met de noord oosten wind maar een stonden mooie wolken op richting het oosten. Om al een beetje voor de zomer (Fayence) te oefenen over lang st andre gevlogen en zo totdat het verboden gebied. Toen ik me omdraaide was de sneeeuw duidelijk komen opzetten. Grote vlagen in de mercantoor. Op iest voor cheval blance ook door de sneeuw en die bleef plakken op de aanvalsboord!! Was vliegen alsof het vol met witte vliegen hing. Eens in de zon ging de aangevrozen sneeuw gelukkig weg. Ondertussen zat het oosten goed dicht en sneeuwde het boven de 3 eveche, we moeten nog inpakken en dus maar kort even in de vallei en dan maar geland. Blij om met zo'n vluchtje af te sluiten. Tot binnen paar maanden Alpen!!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/Qzka26RgVSdyZSYm6
Igc-file: 2023-04-16-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 16-04-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/04/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-04-16-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:50:13
Duurvlucht     : 04:36:02
Vrije vlucht   :  354.6 km
Fasttrack      :  101.5 kmh
Driehoek       :  173.0 km
Hoogtewinst    : 1013.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.211'N   6°36.828'E
    tijd: 10:55:55 UTC
    alti: 1120 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.453'N   6°39.344'E =  55° 4.0 km van vertrek
    tijd: 11:02:54 UTC
    alti: 2158 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.231'N   6°36.553'E = 276° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:46:08 UTC
    alti: 1143 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:50:13
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°23.565'N   6°40.269'E  @ 11:10:06 UTC,  2730 m
    punt 1:  44°51.477'N   6°55.419'E  @ 12:01:31 UTC,  3499 m
    punt 2:  44°55.938'N   6°25.825'E  @ 12:44:46 UTC,  3115 m
    punt 3:  43°45.696'N   6°28.525'E  @ 14:15:47 UTC,  2838 m
    punt 4:  44°26.777'N   6°29.697'E  @ 15:01:04 UTC,  2627 m
    punt 5:  44°26.288'N   6°46.783'E  @ 15:16:31 UTC,  2771 m
    Finish:  44°19.984'N   6°25.659'E  @ 15:33:41 UTC,  2754 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   55.4 km  21° @  64.7 km/h
    been 2:   39.8 km 282° @  55.3 km/h
    been 3:  130.1 km 178° @  85.8 km/h
    been 4:   76.1 km   1° @ 100.8 km/h
    been 5:   22.7 km  92° @  88.1 km/h
    been 6:   30.4 km 247° @ 106.2 km/h
Afgelegde afstand:                   354.6 km
Duur:                                04:23:35
Gemiddelde snelheid:                 80.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 16.0 km
Starthoogte:                         2730.0 m
Finishhoogte:                        2754.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -24 m
Totale score afstand:                354.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°36.364'N   6°23.236'E = 324° 30.3 km van vertrek
    tijd:    13:20:20 UTC
    alti:    2976 m
Finishpunt
    pos.:    44°21.108'N   6°44.295'E = 111° 10.7 km van vertrek
    tijd:    15:20:20 UTC
    alti:    2668 m
Grootste afstand in 2 uur: 203.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   101.5 km/h
Hoogteverlies:             308 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   48.4 km
Been 1:   73.6 km
Been 2:   51.0 km
Totaal:  173.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:10:06 UTC
    einde: 15:46:08 UTC
    duur:  04:36:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2597 m @ 12:34:08 UTC
    hoog punt:    3610 m @ 13:04:31 UTC
    hoogtewinst:  1013 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3336

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs