CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-08-2023 -- Hugo JANSEN -- 1020,8 punten

Database gegevens:

Datum: 20-08-2023 Type proef: OP
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 258.6 km Score: 1020,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 in NL, verder geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-08-20-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-08-2023
Weerkaart: Weerkaart van 20-08-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/08/2023
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2023-08-20-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:51:59
Duurvlucht     : 04:07:10
Vrije vlucht   :  270.6 km
Fasttrack      :   75.8 kmh
Opgegeven proef:  258.6 km
Hoogtewinst    : 1076.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.879'N   4°58.254'E
    tijd: 11:13:50 UTC
    alti: -47 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.586'N   4°57.182'E = 246° 1.4 km van vertrek
    tijd: 11:14:43 UTC
    alti: 469 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.915'N   4°58.380'E =  65° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:05:49 UTC
    alti: -38 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:51:59
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 15.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.454'N   4°57.230'E  @ 11:33:52 UTC,   546 m
    punt 1:  50°55.773'N   5°35.065'E  @ 12:46:02 UTC,  1250 m
    punt 2:  51°00.641'N   5°18.045'E  @ 13:03:57 UTC,   943 m
    punt 3:  51°12.965'N   5°16.057'E  @ 13:27:42 UTC,  1339 m
    punt 4:  51°29.405'N   4°43.526'E  @ 14:08:47 UTC,  1135 m
    punt 5:  50°55.222'N   5°30.725'E  @ 15:13:51 UTC,   737 m
    Finish:  51°05.674'N   5°18.337'E  @ 15:40:42 UTC,   312 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   69.1 km 140° @  57.4 km/h
    been 2:   21.9 km 295° @  73.3 km/h
    been 3:   23.0 km 354° @  58.0 km/h
    been 4:   48.5 km 309° @  70.9 km/h
    been 5:   83.9 km 139° @  77.4 km/h
    been 6:   24.2 km 323° @  54.1 km/h
Afgelegde afstand:                   270.6 km
Duur:                                04:06:50
Gemiddelde snelheid:                 65.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 41.1 km
Starthoogte:                         538.0 m
Finishhoogte:                        312.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          226 m
Totale score afstand:                270.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°05.689'N   5°16.900'E = 147° 40.1 km van vertrek
    tijd:    13:16:40 UTC
    alti:    1147 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.235'N   5°31.531'E = 141° 61.4 km van vertrek
    tijd:    15:16:40 UTC
    alti:    563 m
Grootste afstand in 2 uur: 151.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    75.8 km/h
Hoogteverlies:             584 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 300.0 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ZUTENDAAL KERK   50°55.900'N   5°34.400'E    67.2 km 141°
    punt 2:  MEER GRENS       51°29.240'N   4°44.200'E    85.1 km 317°
    punt 3:  FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E    82.6 km 139°
    finish:  WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E    65.1 km 325°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO      @ 11:37:30 UTC,   529 m
    punt 1:  ZUTENDAAL KERK   @ 12:46:15 UTC,  1228 m :   67.2 km   58.6 km/h
    punt 2:  MEER GRENS       @ 14:09:01 UTC,  1121 m :   85.1 km   61.7 km/h
    punt 3:  FORD GENK        @ 15:13:48 UTC,   739 m :   82.6 km   76.5 km/h
    finish:   WEELDE AERO      niet gerond
    afbreekpunt: 51°05.674'N   5°18.337'E  @ 15:40:42 UTC, 312 m : 23.7 km 52.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        258.6 km
Duur van de proef:        04:03:12
Gemiddelde snelheid:      63.8 km/h
Start hoogte:             529 m
Hoogte passeren start:    529 m
Hoogte aan break-punt:    312 m
Hoogteverlies over proef: 217 m
Totale score afstand:     258.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   20.3 km
Been 1:   20.2 km
Been 2:   31.8 km
Totaal:   72.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:33:32 UTC
    einde: 15:40:42 UTC
    duur:  04:07:10

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     489 m @ 11:37:59 UTC
    hoog punt:    1565 m @ 14:32:22 UTC
    hoogtewinst:  1076 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:08:42  bearing 14.3°
    Tweede punt: 15:13:47  bearing 88.0°
    Totale hoek: 73.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7004

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs