CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-08-2023 -- Geert DE PALMENAER -- 912,4 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 20/08/2023
Piloot: GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-3510
Toestel type: VENTUS C Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pu3
Logger file: 2023-08-20-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:06:19
Duurvlucht : 05:02:33
Vrije vlucht : 250.9 km
Fasttrack : 69.5 kmh
Opgegeven proef: 183.1 km
Driehoek : 195.0 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.987'N 5°13.661'E
tijd: 11:30:49 UTC
alti: -43 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°11.595'N 5°11.915'E = 299° 2.3 km van vertrek
tijd: 11:34:35 UTC
alti: 533 m
Landingspunt
pos.: 51°10.817'N 5°13.075'E = 245° 0.8 km van vertrek
tijd: 16:37:08 UTC
alti: -33 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 05:06:19
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°10.280'N 5°22.780'E @ 12:18:45 UTC, 1260 m
punt 1: 51°19.761'N 5°01.768'E @ 12:45:25 UTC, 690 m
punt 2: 51°24.240'N 4°45.999'E @ 13:07:47 UTC, 767 m
punt 3: 50°53.117'N 5°39.319'E @ 14:27:29 UTC, 620 m
punt 4: 51°09.737'N 5°39.919'E @ 15:12:07 UTC, 737 m
punt 5: 51°17.385'N 6°00.308'E @ 15:41:19 UTC, 793 m
Finish: 51°11.235'N 5°11.991'E @ 16:34:25 UTC, 205 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 30.1 km 306° @ 67.8 km/h
been 2: 20.1 km 295° @ 53.9 km/h
been 3: 84.8 km 133° @ 63.9 km/h
been 4: 30.8 km 1° @ 41.4 km/h
been 5: 27.7 km 59° @ 56.8 km/h
been 6: 57.4 km 259° @ 64.8 km/h
Afgelegde afstand: 250.9 km
Duur: 04:15:40
Gemiddelde snelheid: 58.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Starthoogte: 533.0 m
Finishhoogte: 205.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 328 m
Totale score afstand: 250.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°10.517'N 5°22.374'E = 95° 10.2 km van vertrek
tijd: 12:30:53 UTC
alti: 1388 m
Finishpunt
pos.: 50°55.366'N 5°40.935'E = 132° 43.1 km van vertrek
tijd: 14:30:53 UTC
alti: 494 m
Grootste afstand in 2 uur: 139.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 69.5 km/h
Hoogteverlies: 894 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 302.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E
punt 1: HOOGSTRATEN 51°24.120'N 4°45.750'E 45.4 km 301°
punt 2: GELLIK BRUG 50°52.700'N 5°36.560'E 83.1 km 134°
punt 3: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 35.6 km 12°
punt 4: GELDEREN 51°30.830'N 6°19.120'E 55.1 km 49°
punt 5: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 53.2 km 237°
finish: KEIHEUVEL 51°11.219'N 5°15.761'E 30.1 km 257°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: LOMMEL TESTBAAN @ 12:32:35 UTC, 1235 m
punt 1: HOOGSTRATEN @ 13:07:50 UTC, 766 m : 44.9 km 76.5 km/h
punt 2: GELLIK BRUG @ 14:21:01 UTC, 506 m : 82.1 km 67.3 km/h
punt 3: STRAMPROY @ 15:15:03 UTC, 638 m : 34.6 km 38.4 km/h
punt 4: GELDEREN niet gerond
afbreekpunt: 51°17.410'N 6°00.273'E @ 15:41:22 UTC, 796 m : 21.5 km 49.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 183.1 km
Duur van de proef: 03:08:47
Gemiddelde snelheid: 58.2 km/h
Start hoogte: 533 m
Hoogte passeren start: 1235 m
Hoogte aan break-punt: 796 m
Hoogteverlies over proef: -263 m
Totale score afstand: 183.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 62.0 km
Been 1: 54.6 km
Been 2: 78.4 km
Totaal: 195.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:34:35 UTC
einde: 16:37:08 UTC
duur: 05:02:33
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 242 m @ 14:50:21 UTC
hoog punt: 1203 m @ 15:04:59 UTC
hoogtewinst: 961 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:07:48 bearing 19.3°
Tweede punt: 14:20:51 bearing 91.3°
Totale hoek: 72.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5653
| |||||||||||||||||||||