CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef15-04-2023 -- Ivo DE SCHEPPER -- 408,9 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 15/04/2023
Piloot: IVO DE SCHEPPER
Zweefvliegtuig: D-KJNU
Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: esn
Logger file: 2023-04-15-LXV-ESN-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:04:15
Duurvlucht : 02:20:50
Vrije vlucht : 110.4 km
Fasttrack : 62.6 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.586'N 4°57.078'E
tijd: 11:10:53 UTC
alti: 16 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.795'N 4°57.960'E = 69° 1.1 km van vertrek
tijd: 11:11:39 UTC
alti: 442 m
Landingspunt
pos.: 51°23.544'N 4°56.993'E = 232° 0.1 km van vertrek
tijd: 15:15:08 UTC
alti: -6 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:04:15
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 7.7 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
Start : 51°35.224'N 5°12.467'E @ 12:57:07 UTC, 440 m
punt 1: 51°18.505'N 4°58.114'E @ 13:33:42 UTC, 1251 m
punt 2: 51°05.761'N 5°12.030'E @ 13:51:39 UTC, 1314 m
punt 3: 51°16.762'N 5°01.654'E @ 14:16:09 UTC, 1060 m
Finish: 51°29.083'N 5°01.719'E @ 14:50:40 UTC, 885 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 35.2 km 208° @ 57.7 km/h
been 2: 28.7 km 146° @ 95.8 km/h
been 3: 23.7 km 329° @ 58.1 km/h
been 4: 22.8 km 0° @ 39.7 km/h
Afgelegde afstand: 110.4 km
Duur: 01:53:33
Gemiddelde snelheid: 58.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 28.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.5 km
Starthoogte: 434.0 m
Finishhoogte: 885.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -451 m
Totale score afstand: 110.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°35.162'N 5°11.390'E = 37° 27.1 km van vertrek
tijd: 12:56:16 UTC
alti: 454 m
Finishpunt
pos.: 51°21.963'N 4°59.170'E = 141° 3.9 km van vertrek
tijd: 14:56:16 UTC
alti: 811 m
Grootste afstand in 2 uur: 125.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 62.6 km/h
Hoogteverlies: -357 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 352.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 25 51°24.860'N 5°02.230'E
punt 1: LEMELERBERG 52°28.050'N 6°20.150'E 147.3 km 37°
punt 2: DRUNEN 51°41.950'N 5°09.950'E 117.2 km 224°
punt 3: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 57.8 km 176°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 30.1 km 324°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 25 @ 11:34:51 UTC, 1049 m
punt 1: LEMELERBERG niet gerond
afbreekpunt: 51°35.768'N 5°10.682'E @ 12:49:48 UTC, 269 m : 22.0 km 17.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 22.0 km
Duur van de proef: 01:14:57
Gemiddelde snelheid: 17.6 km/h
Start hoogte: 622 m
Hoogte passeren start: 1049 m
Hoogte aan break-punt: 269 m
Hoogteverlies over proef: 353 m
Totale score afstand: 22.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:54:18 UTC
einde: 15:15:08 UTC
duur: 02:20:50
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 434 m @ 12:56:34 UTC
hoog punt: 1408 m @ 13:50:09 UTC
hoogtewinst: 974 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:51:39 bearing 66.4°
Tweede punt: 14:42:03 bearing 27.9°
Totale hoek: -38.5°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1950
| |||||||||||||||||||||