CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-08-2023 -- Thomas VAN ERCK & JAN-BART VAN ERCK -- 998,8 punten

Database gegevens:

Datum: 20-08-2023 Type proef: WW
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Thomas VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 273 km Score: 998,8 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: JAN-BART VAN ERCK
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder bij Niederrhein en uitluisteren

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-08-20-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-08-2023
Weerkaart: Weerkaart van 20-08-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/08/2023
Piloot:         THOMAS VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2023-08-20-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:56:28
Duurvlucht     : 03:48:32
Vrije vlucht   :  289.1 km
Fasttrack      :  103.2 kmh
Opgegeven proef:  273.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.982'N   5°13.656'E
    tijd: 11:27:23 UTC
    alti: -46 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.201'N   5°12.345'E = 326° 2.7 km van vertrek
    tijd: 11:30:56 UTC
    alti: 439 m
Landingspunt 
    pos.: 51°15.431'N   5°36.175'E =  72° 27.4 km van vertrek
    tijd: 15:23:51 UTC
    alti: -41 m
Afstand take-off tot landing: 27.4
Totale vluchtduur: 03:56:28
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°12.886'N   5°26.623'E  @ 11:55:22 UTC,  1113 m
    punt 1:  51°12.469'N   5°07.147'E  @ 12:38:32 UTC,  1134 m
    punt 2:  51°23.990'N   4°45.819'E  @ 12:56:18 UTC,   895 m
    punt 3:  50°52.737'N   5°36.865'E  @ 13:48:18 UTC,  1097 m
    punt 4:  51°11.136'N   5°42.553'E  @ 14:04:01 UTC,   646 m
    punt 5:  51°30.457'N   6°20.101'E  @ 14:39:27 UTC,   850 m
    Finish:  51°14.212'N   5°35.931'E  @ 15:21:14 UTC,   127 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.7 km 268° @  31.5 km/h
    been 2:   32.7 km 311° @ 110.5 km/h
    been 3:   83.1 km 134° @  95.9 km/h
    been 4:   34.8 km  11° @ 132.7 km/h
    been 5:   56.4 km  50° @  95.6 km/h
    been 6:   59.5 km 240° @  85.4 km/h
Afgelegde afstand:                   289.1 km
Duur:                                03:25:52
Gemiddelde snelheid:                 84.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 15.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 26.6 km
Starthoogte:                         571.0 m
Finishhoogte:                        127.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          444 m
Totale score afstand:                289.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°10.487'N   5°19.576'E =  98° 7.0 km van vertrek
    tijd:    12:32:09 UTC
    alti:    1379 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.087'N   6°12.101'E =  71° 71.6 km van vertrek
    tijd:    14:32:09 UTC
    alti:    1111 m
Grootste afstand in 2 uur: 206.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   103.2 km/h
Hoogteverlies:             268 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 305.5 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E
    punt 1:  HOOGSTRATEN       51°24.120'N   4°45.750'E    45.4 km 301°
    punt 2:  GELLIK BRUG       50°52.700'N   5°36.560'E    83.1 km 134°
    punt 3:  STRAMPROY         51°11.414'N   5°43.177'E    35.6 km  12°
    punt 4:  GELDEREN          51°30.830'N   6°19.120'E    55.1 km  49°
    punt 5:  WEERT BRUG        51°14.950'N   5°40.950'E    53.2 km 237°
    finish:  KEIHEUVEL         51°10.852'N   5°13.245'E    33.1 km 257°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   LOMMEL TESTBAAN   @ 12:13:09 UTC,  1167 m
    punt 1:  HOOGSTRATEN       @ 12:56:17 UTC,   894 m :   44.9 km   62.5 km/h
    punt 2:  GELLIK BRUG       @ 13:48:21 UTC,  1098 m :   82.1 km   94.6 km/h
    punt 3:  STRAMPROY         @ 14:07:40 UTC,   888 m :   34.6 km  107.3 km/h
    punt 4:  GELDEREN          @ 14:40:04 UTC,   805 m :   54.1 km  100.2 km/h
    punt 5:  WEERT BRUG        @ 15:17:07 UTC,   315 m :   52.2 km   84.5 km/h
    finish:   KEIHEUVEL         niet gerond
    afbreekpunt: 51°14.257'N   5°35.902'E  @ 15:21:17 UTC, 129 m : 5.5 km 79.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        273.4 km
Duur van de proef:        03:08:08
Gemiddelde snelheid:      87.2 km/h
Start hoogte:             571 m
Hoogte passeren start:    1167 m
Hoogte aan break-punt:    129 m
Hoogteverlies over proef: 442 m
Totale score afstand:     273.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:35:19 UTC
    einde: 15:23:51 UTC
    duur:  03:48:32

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     571 m @ 11:35:36 UTC
    hoog punt:    1431 m @ 12:30:27 UTC
    hoogtewinst:   860 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:56:20  bearing 19.2°
    Tweede punt: 13:48:19  bearing 91.4°
    Totale hoek: 72.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7922

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs