CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-08-2023 -- Thomas VAN ERCK & JAN-BART VAN ERCK -- 998,8 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 20/08/2023
Piloot: THOMAS VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type: NIMBUS 4DM Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8cf
Logger file: 2023-08-20-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:56:28
Duurvlucht : 03:48:32
Vrije vlucht : 289.1 km
Fasttrack : 103.2 kmh
Opgegeven proef: 273.4 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.982'N 5°13.656'E
tijd: 11:27:23 UTC
alti: -46 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°12.201'N 5°12.345'E = 326° 2.7 km van vertrek
tijd: 11:30:56 UTC
alti: 439 m
Landingspunt
pos.: 51°15.431'N 5°36.175'E = 72° 27.4 km van vertrek
tijd: 15:23:51 UTC
alti: -41 m
Afstand take-off tot landing: 27.4
Totale vluchtduur: 03:56:28
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.7 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°12.886'N 5°26.623'E @ 11:55:22 UTC, 1113 m
punt 1: 51°12.469'N 5°07.147'E @ 12:38:32 UTC, 1134 m
punt 2: 51°23.990'N 4°45.819'E @ 12:56:18 UTC, 895 m
punt 3: 50°52.737'N 5°36.865'E @ 13:48:18 UTC, 1097 m
punt 4: 51°11.136'N 5°42.553'E @ 14:04:01 UTC, 646 m
punt 5: 51°30.457'N 6°20.101'E @ 14:39:27 UTC, 850 m
Finish: 51°14.212'N 5°35.931'E @ 15:21:14 UTC, 127 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 22.7 km 268° @ 31.5 km/h
been 2: 32.7 km 311° @ 110.5 km/h
been 3: 83.1 km 134° @ 95.9 km/h
been 4: 34.8 km 11° @ 132.7 km/h
been 5: 56.4 km 50° @ 95.6 km/h
been 6: 59.5 km 240° @ 85.4 km/h
Afgelegde afstand: 289.1 km
Duur: 03:25:52
Gemiddelde snelheid: 84.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 15.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 26.6 km
Starthoogte: 571.0 m
Finishhoogte: 127.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 444 m
Totale score afstand: 289.1 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°10.487'N 5°19.576'E = 98° 7.0 km van vertrek
tijd: 12:32:09 UTC
alti: 1379 m
Finishpunt
pos.: 51°23.087'N 6°12.101'E = 71° 71.6 km van vertrek
tijd: 14:32:09 UTC
alti: 1111 m
Grootste afstand in 2 uur: 206.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 103.2 km/h
Hoogteverlies: 268 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 305.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E
punt 1: HOOGSTRATEN 51°24.120'N 4°45.750'E 45.4 km 301°
punt 2: GELLIK BRUG 50°52.700'N 5°36.560'E 83.1 km 134°
punt 3: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 35.6 km 12°
punt 4: GELDEREN 51°30.830'N 6°19.120'E 55.1 km 49°
punt 5: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 53.2 km 237°
finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 33.1 km 257°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: LOMMEL TESTBAAN @ 12:13:09 UTC, 1167 m
punt 1: HOOGSTRATEN @ 12:56:17 UTC, 894 m : 44.9 km 62.5 km/h
punt 2: GELLIK BRUG @ 13:48:21 UTC, 1098 m : 82.1 km 94.6 km/h
punt 3: STRAMPROY @ 14:07:40 UTC, 888 m : 34.6 km 107.3 km/h
punt 4: GELDEREN @ 14:40:04 UTC, 805 m : 54.1 km 100.2 km/h
punt 5: WEERT BRUG @ 15:17:07 UTC, 315 m : 52.2 km 84.5 km/h
finish: KEIHEUVEL niet gerond
afbreekpunt: 51°14.257'N 5°35.902'E @ 15:21:17 UTC, 129 m : 5.5 km 79.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 273.4 km
Duur van de proef: 03:08:08
Gemiddelde snelheid: 87.2 km/h
Start hoogte: 571 m
Hoogte passeren start: 1167 m
Hoogte aan break-punt: 129 m
Hoogteverlies over proef: 442 m
Totale score afstand: 273.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:35:19 UTC
einde: 15:23:51 UTC
duur: 03:48:32
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 571 m @ 11:35:36 UTC
hoog punt: 1431 m @ 12:30:27 UTC
hoogtewinst: 860 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:56:20 bearing 19.2°
Tweede punt: 13:48:19 bearing 91.4°
Totale hoek: 72.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7922
| |||||||||||||||||||||