CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-08-2023 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 2063,1 punten

Database gegevens:

Datum: 10-08-2023 Type proef: OP
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: D-KSBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Bert Jr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 503.4 km Score: 2063,1 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim van het EGC2023

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-08-10-LXV-AGJ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-08-2023
Weerkaart: Weerkaart van 10-08-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/08/2023
Piloot:         BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: agj
Logger file:    2023-08-10-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:59:12
Duurvlucht     : 04:56:32
Vrije vlucht   :  526.2 km
Fasttrack      :  130.3 kmh
Opgegeven proef:  503.4 km
Driehoek       :  343.5 km
Hoogtewinst    : 1423.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 51°50.172'N  16°31.597'E
    tijd: 09:31:46 UTC
    alti: 26 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°49.827'N  16°27.991'E = 261° 4.2 km van vertrek
    tijd: 09:34:26 UTC
    alti: 669 m
Landingspunt 
    pos.: 51°50.194'N  16°31.454'E = 284° 0.2 km van vertrek
    tijd: 14:30:58 UTC
    alti: 32 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:59:12
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°50.856'N  16°26.640'E  @ 09:35:39 UTC,   672 m
    punt 1:  51°40.974'N  17°16.303'E  @ 10:41:01 UTC,  1453 m
    punt 2:  51°01.912'N  15°01.731'E  @ 12:06:06 UTC,  1243 m
    punt 3:  51°48.931'N  15°15.936'E  @ 12:47:02 UTC,  1087 m
    punt 4:  51°33.227'N  17°15.301'E  @ 13:49:17 UTC,   710 m
    punt 5:  51°44.388'N  17°06.256'E  @ 14:12:10 UTC,   903 m
    Finish:  51°50.194'N  16°31.454'E  @ 14:30:58 UTC,    32 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   60.0 km 107° @  55.1 km/h
    been 2:  172.2 km 246° @ 121.4 km/h
    been 3:   88.7 km  11° @ 130.1 km/h
    been 4:  140.6 km 101° @ 135.5 km/h
    been 5:   23.2 km 333° @  60.8 km/h
    been 6:   41.4 km 285° @ 132.3 km/h
Afgelegde afstand:                   526.2 km
Duur:                                04:55:19
Gemiddelde snelheid:                 106.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Starthoogte:                         633.0 m
Finishhoogte:                        32.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          601 m
Totale score afstand:                526.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°06.696'N  15°34.559'E = 220° 104.2 km van vertrek
    tijd:    11:45:54 UTC
    alti:    1885 m
Finishpunt
    pos.:    51°34.074'N  17°08.423'E = 125° 51.9 km van vertrek
    tijd:    13:45:54 UTC
    alti:    928 m
Grootste afstand in 2 uur: 260.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   130.3 km/h
Hoogteverlies:             957 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 507.4 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   353RYDZYN     51°47.683'N  16°39.133'E
    punt 1:  009BASZKOW    51°41.233'N  17°16.333'E    44.5 km 105°
    punt 2:  484ZAWIDOW    51°01.683'N  15°01.633'E   172.7 km 246°
    punt 3:  271NOVOGROD   51°48.383'N  15°14.383'E    87.8 km  10°
    punt 4:  255MILICZN    51°33.100'N  17°15.617'E   142.6 km 101°
    finish:  212LESZNO     51°50.100'N  16°31.517'E    59.8 km 302°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   353RYDZYN     @ 10:15:17 UTC,  1636 m
    punt 1:  009BASZKOW    @ 10:41:05 UTC,  1445 m :   44.0 km  102.2 km/h
    punt 2:  484ZAWIDOW    @ 12:06:04 UTC,  1243 m :  171.7 km  121.2 km/h
    punt 3:  271NOVOGROD   @ 12:46:27 UTC,  1123 m :   86.8 km  129.0 km/h
    punt 4:  255MILICZN    @ 13:49:17 UTC,   710 m :  141.6 km  135.2 km/h
    finish:  212LESZNO     @ 14:30:43 UTC,    33 m :   59.3 km   85.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        503.4 km
Duur van de proef:        04:15:26
Gemiddelde snelheid:      118.3 km/h
Start hoogte:             633 m
Hoogte passeren start:    1636 m
Hoogte passeren finish:   33 m
Hoogteverlies over proef: 600 m
Totale score afstand:     503.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  144.0 km
Been 1:   96.2 km
Been 2:  103.4 km
Totaal:  343.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:34:26 UTC
    einde: 14:30:58 UTC
    duur:  04:56:32

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     633 m @ 09:35:15 UTC
    hoog punt:    2056 m @ 11:28:18 UTC
    hoogtewinst:  1423 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8601

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs