CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-08-2023 -- Kristiaan VAN DAM & MARTIN PIQUEUR -- 544,6 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 20/08/2023
Piloot: KRIS VAN DAM
Zweefvliegtuig: OO-KDB
Toestel type: JANUS CT Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 4mq
Logger file: 2023-08-20-NAV-4MQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 500
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:01:01
Duurvlucht : 02:25:33
Vrije vlucht : 146.2 km
Fasttrack : 67.7 kmh
Opgegeven proef: 130.7 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBBT Brasschaat BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°20.222'N 4°30.329'E
tijd: 12:22:26 UTC
alti: -61 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°20.852'N 4°29.992'E = 342° 1.2 km van vertrek
tijd: 12:23:11 UTC
alti: 319 m
Landingspunt
pos.: 51°20.322'N 4°30.154'E = 312° 0.3 km van vertrek
tijd: 15:23:27 UTC
alti: -56 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:01:01
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 23.7 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 51°20.886'N 4°29.592'E @ 12:39:35 UTC, 911 m
punt 1: 51°24.620'N 4°49.893'E @ 12:56:57 UTC, 683 m
punt 2: 51°18.967'N 5°05.572'E @ 13:17:33 UTC, 1132 m
punt 3: 51°02.676'N 5°17.957'E @ 13:42:22 UTC, 637 m
punt 4: 50°55.052'N 5°30.112'E @ 14:04:23 UTC, 680 m
Finish: 51°14.583'N 5°04.318'E @ 14:51:31 UTC, 357 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 24.6 km 73° @ 84.8 km/h
been 2: 21.0 km 120° @ 61.2 km/h
been 3: 33.5 km 154° @ 80.9 km/h
been 4: 20.1 km 135° @ 54.7 km/h
been 5: 47.1 km 320° @ 60.0 km/h
Afgelegde afstand: 146.2 km
Duur: 02:11:56
Gemiddelde snelheid: 66.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 40.9 km
Starthoogte: 372.0 m
Finishhoogte: 357.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 15 m
Totale score afstand: 146.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°23.397'N 4°37.785'E = 56° 10.5 km van vertrek
tijd: 12:49:32 UTC
alti: 991 m
Finishpunt
pos.: 51°14.218'N 5°04.200'E = 106° 40.9 km van vertrek
tijd: 14:49:32 UTC
alti: 424 m
Grootste afstand in 2 uur: 135.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 67.7 km/h
Hoogteverlies: 567 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 296.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E
punt 1: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E 84.1 km 123°
punt 2: HOOGSTRATEN 51°24.120'N 4°45.750'E 74.4 km 316°
punt 3: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 64.4 km 138°
finish: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E 73.6 km 305°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: BRASSCHAAT @ 12:39:52 UTC, 858 m
punt 1: FORD GENK @ 14:04:07 UTC, 709 m : 84.1 km 59.9 km/h
punt 2: HOOGSTRATEN niet gerond
afbreekpunt: 51°14.583'N 5°04.318'E @ 14:51:31 UTC, 357 m : 46.5 km 58.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 130.7 km
Duur van de proef: 02:11:39
Gemiddelde snelheid: 59.6 km/h
Start hoogte: 372 m
Hoogte passeren start: 858 m
Hoogte aan break-punt: 357 m
Hoogteverlies over proef: 15 m
Totale score afstand: 130.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:25:58 UTC
einde: 14:51:31 UTC
duur: 02:25:33
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 372 m @ 12:26:04 UTC
hoog punt: 1272 m @ 13:15:59 UTC
hoogtewinst: 900 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:39:33 bearing 0.7°
Tweede punt: 14:04:30 bearing 88.2°
Totale hoek: 87.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11566
| |||||||||||||||||||||