CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

23-09-2023 -- Stephane VANDER VEKEN -- 446,5 punten

Database gegevens:

Datum: 23-09-2023 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: F-CGUQ
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Stephane VANDER VEKEN Club: KFC
Afstand: 123.9 km Score: 446,5 pt
Vertrekpunt: EBTY Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Deze LS-6 wordt meestal in 18m gevlogen, maar vandaag in 15m-versie.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt. Er was geen NOTAM voor het paragebied rond Saint-Ghislain, dus niet actief.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-09-23-LXV-2NN-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 23-09-2023
Weerkaart: Weerkaart van 23-09-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   23/09/2023
Piloot:         VANDER VEKEN S
Zweefvliegtuig: F-CGUQ
Toestel type:   LS 6-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2nn
Logger file:    2023-09-23-LXV-2NN-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:18:00
Duurvlucht     : 02:17:22
Vrije vlucht   :  123.9 km
Fasttrack      :   64.7 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTY  Maubray        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°31.834'N   3°30.174'E
    tijd: 12:31:28 UTC
    alti: 9 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°31.955'N   3°29.336'E = 283° 1.0 km van vertrek
    tijd: 12:32:06 UTC
    alti: 329 m
Landingspunt 
    pos.: 50°31.873'N   3°29.883'E = 282° 0.4 km van vertrek
    tijd: 14:49:28 UTC
    alti: 1 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 02:18:00
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  50°31.530'N   3°34.608'E  @ 12:42:40 UTC,   903 m
    punt 1:  50°48.940'N   3°26.591'E  @ 13:25:21 UTC,  1045 m
    punt 2:  50°30.426'N   3°32.163'E  @ 13:56:09 UTC,   786 m
    punt 3:  50°23.526'N   3°48.608'E  @ 14:12:20 UTC,  1039 m
    Finish:  50°36.127'N   3°30.032'E  @ 14:41:45 UTC,   849 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   33.6 km 344° @  47.3 km/h
    been 2:   34.9 km 169° @  68.1 km/h
    been 3:   23.3 km 123° @  86.4 km/h
    been 4:   32.1 km 317° @  65.4 km/h
Afgelegde afstand:                   123.9 km
Duur:                                01:59:05
Gemiddelde snelheid:                 62.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.0 km
Starthoogte:                         277.0 m
Finishhoogte:                        849.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -572 m
Totale score afstand:                123.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°33.025'N   3°33.453'E =  60° 4.5 km van vertrek
    tijd:    12:44:17 UTC
    alti:    777 m
Finishpunt
    pos.:    50°31.530'N   3°30.426'E = 152° 0.6 km van vertrek
    tijd:    14:44:17 UTC
    alti:    349 m
Grootste afstand in 2 uur: 129.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    64.7 km/h
Hoogteverlies:             428 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   23.1 km
Been 1:   36.3 km
Been 2:   23.1 km
Totaal:   82.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:32:06 UTC
    einde: 14:49:28 UTC
    duur:  02:17:22

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     277 m @ 12:33:16 UTC
    hoog punt:    1183 m @ 13:50:19 UTC
    hoogtewinst:   906 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:25:20  bearing 263.0°
    Tweede punt: 14:12:20  bearing 220.3°
    Totale hoek: -42.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7408

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs