CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-04-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 200,4 punten

Database gegevens:

Datum: 27-04-2023 Type proef: VV
Toestel: Discus 2cFES 18m Immatriculatie: DKWFE
Handicapfactor: 114 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 57.1 km Score: 200,4 pt
Vertrekpunt: EDER (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na de checkvlucht uiteindelijk om 15u30 de lucht in voor mijn eerste FES vlucht ooit. Origineel was het plan om de 29 mee te nemen naar de wasserkuppe om er 4 dagen te vliegen onder het familieweekend van de vriendin maar de voorspellingen en drukte de dagen voor vertrek besliste er anders over. Maar geen al een start maken op deze iconische plaats was al een bezoek waard en al helemaal als daarbij ook nog een testvluchtje met de FES kon. Zoals een ware beginner gewoon wat lokaal rond het veld rondgedobberd om dan na enige tijd toch een doelbewust de FES te gebruiken. Moet zeggen het systeem kon me wel bekoren. Eenvoudiger en instantaner kan bijna niet. Eens je het vermogen wat verhoogd loopt de batterijtijd was drastsiche naar beneden. Overal ik zie er toch wel echt muziek in, in dit systeem. Misschien zijn de batterij nog wel de grootste strijkelblok. Vliegen op de wasserkuppe op zich was ook wel tof, zeker het idee dat je makkelijk onder je veld kan zakken. Smorgens met de fiets naar het vliegveld had ik al wel door dat het hier geen meter vlak is. De thermiek leek zich ook te laten bepalen door de grillige ondergrond. Fijn om hier eens te vliegen, volgende keer toch met de 29, of nog beter, zoals de mannen van Terlet ene dag heen, slapen, en volgende dag terug. Of waarom niet out en return met keerpunt schleicher fabriek. Deze vlucht met een schemp hirt vleugel op de fotos volgende keer met een AS?

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen bezonderheden luchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-04-27-LXV-EX4-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Opgeladen via juryrechten gezien declaratie niet volledig - Goedgekeurd door jury (CB)

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 27-04-2023



IGC File gegevens:

133 Declaratie onvolledig (gecheckt)
307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/04/2023
Piloot:         
Zweefvliegtuig: D-KWFE
Toestel type:   DISCUS 2C    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ex4
Logger file:    2023-04-27-LXV-EX4-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     114,ET=44,77,44,77,0.04V,P=1),SW:100, HW:1
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:25:52
Duurvlucht     : 01:11:24
Vrije vlucht   :   57.1 km
Fasttrack      :   41.6 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EDER  Wasserkuppe        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 50°29.841'N   9°56.938'E
    tijd: 13:29:30 UTC
    alti: 846 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°30.809'N   9°59.394'E =  58° 3.4 km van vertrek
    tijd: 13:32:03 UTC
    alti: 1313 m
Landingspunt 
    pos.: 50°29.876'N   9°57.056'E =  65° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:55:22 UTC
    alti: 843 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 02:25:52
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 3.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 3
    Start :  50°38.760'N   9°53.751'E  @ 13:46:36 UTC,  1793 m
    punt 1:  50°33.685'N  10°12.441'E  @ 14:07:59 UTC,  1803 m
    Finish:  50°26.843'N   9°46.529'E  @ 14:32:08 UTC,  1545 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   24.0 km 113° @  67.3 km/h
    been 2:   33.2 km 248° @  82.4 km/h
Afgelegde afstand:                   57.1 km
Duur:                                00:45:32
Gemiddelde snelheid:                 75.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 17.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.5 km
Starthoogte:                         1306.0 m
Finishhoogte:                        1545.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -239 m
Totale score afstand:                57.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°30.860'N  10°00.317'E =  65° 4.4 km van vertrek
    tijd:    13:37:40 UTC
    alti:    2174 m
Finishpunt
    pos.:    50°29.026'N   9°53.799'E = 248° 4.0 km van vertrek
    tijd:    14:43:27 UTC
    alti:    1339 m
Grootste afstand in 2 uur: 83.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    41.6 km/h
Hoogteverlies:             835 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 118.4 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                        0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   003 APMARKTMAB        50°39.050'N  13°09.800'E
    punt 1:  196 STAUMAUER ZATEC   50°21.150'N  13°24.900'E    37.7 km 152°
    punt 2:  156 RANA LOUMY        50°24.250'N  13°45.100'E    24.6 km  76°
    finish:  007 CPWOLKENSTEIN     50°39.300'N  13°03.900'E    56.1 km 300°
    landing: 001 FINISH            50°38.500'N  13°07.800'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1313 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 13:32:03 UTC
    einde: 14:43:27 UTC
    duur:  01:11:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1306 m @ 13:32:12 UTC
    hoog punt:    2181 m @ 13:37:37 UTC
    hoogtewinst:   875 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Declaratie onvolledig (gecheckt)
Rekentijd 519

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs