CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

23-10-2022 -- Joris GERNAEY & JAKUB HLAVACEK -- 776,3 punten

Database gegevens:

Datum: 23-10-2022 Type proef: VV
Toestel: Nimbus 4DT Immatriculatie: PH-1615
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 238.7 km Score: 776,3 pt
Vertrekpunt: LKKR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: JAKUB HLAVACEK
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Alle TSAs (Wave luchtruim) vrijgegeven voor de hele dag.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-10-23-LXV-AE5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 23-10-2022
Weerkaart: Weerkaart van 23-10-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   23/10/2022
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type:   NIMBUS 4DT    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ae5
Logger file:    2022-10-23-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:16:36
Duurvlucht     : 05:01:03
Vrije vlucht   :  238.7 km
Fasttrack      :   64.0 kmh
Hoogtewinst    : 2062.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LKKR  Krnov        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 50°04.369'N  17°42.041'E
    tijd: 07:33:07 UTC
    alti: 306 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°06.128'N  17°15.288'E = 276° 32.0 km van vertrek
    tijd: 07:48:40 UTC
    alti: 2042 m
Landingspunt 
    pos.: 50°04.498'N  17°41.624'E = 296° 0.6 km van vertrek
    tijd: 12:49:43 UTC
    alti: 313 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:16:36
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°05.210'N  17°15.940'E  @ 07:56:10 UTC,  1936 m
    punt 1:  50°20.211'N  17°02.194'E  @ 08:32:48 UTC,  2165 m
    punt 2:  50°08.077'N  17°13.280'E  @ 08:52:27 UTC,  2115 m
    punt 3:  50°19.681'N  17°00.854'E  @ 09:30:21 UTC,  1969 m
    punt 4:  50°03.376'N  17°16.279'E  @ 10:23:01 UTC,  3129 m
    punt 5:  50°24.994'N  16°55.487'E  @ 11:42:23 UTC,  2629 m
    Finish:  50°06.685'N  17°48.730'E  @ 12:37:27 UTC,  2399 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   32.3 km 330° @  52.8 km/h
    been 2:   26.1 km 150° @  79.6 km/h
    been 3:   26.1 km 326° @  41.3 km/h
    been 4:   35.4 km 149° @  40.3 km/h
    been 5:   47.1 km 329° @  35.6 km/h
    been 6:   71.8 km 118° @  78.2 km/h
Afgelegde afstand:                   238.7 km
Duur:                                04:41:17
Gemiddelde snelheid:                 50.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 31.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.1 km
Starthoogte:                         1937.0 m
Finishhoogte:                        2399.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -462 m
Totale score afstand:                238.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°03.368'N  17°15.871'E = 267° 31.3 km van vertrek
    tijd:    10:54:15 UTC
    alti:    3380 m
Finishpunt
    pos.:    50°04.498'N  17°41.624'E = 296° 0.6 km van vertrek
    tijd:    12:49:43 UTC
    alti:    313 m
Grootste afstand in 2 uur: 128.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    64.0 km/h
Hoogteverlies:             3067 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 716.8 km  GELDIG
    vertrek:                            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BELA POD PRADEDEM FL235   50°09.617'N  17°11.867'E
    punt 1:  WITOSZOW FL225            50°49.383'N  16°24.550'E    92.6 km 323°
    punt 2:  LESKOVECNMOR FL195        49°54.683'N  17°32.867'E   129.8 km 141°
    punt 3:  WITOSZOW FL225            50°49.383'N  16°24.550'E   129.8 km 322°
    punt 4:  LESKOVECNMOR FL195        49°54.683'N  17°32.867'E   129.8 km 141°
    punt 5:  WITOSZOW FL225            50°49.383'N  16°24.550'E   129.8 km 322°
    finish:  KARLOVA STUDANKA FL235    50°04.233'N  17°18.250'E   105.1 km 143°
    landing:                            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BELA POD PRADEDEM FL235   @ 11:22:49 UTC,  3445 m
    punt 1:  WITOSZOW FL225            niet gerond
    afbreekpunt: 50°25.005'N  16°55.505'E  @ 11:42:22 UTC, 2631 m : 34.5 km 105.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        34.5 km
Duur van de proef:        00:19:33
Gemiddelde snelheid:      105.7 km/h
Start hoogte:             1770 m
Hoogte passeren start:    3445 m
Hoogte aan break-punt:    2631 m
Hoogteverlies over proef: -861 m
Totale score afstand:     34.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:48:40 UTC
    einde: 12:49:43 UTC
    duur:  05:01:03

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1770 m @ 08:13:40 UTC
    hoog punt:    3832 m @ 11:18:46 UTC
    hoogtewinst:  2062 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2008

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs