CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef30-04-2023 -- Tom CONINGS -- 1769,5 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 30/04/2023
Piloot: TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type: LS 8-18 Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8i2
Logger file: 2023-04-30-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:15:51
Duurvlucht : 06:11:31
Vrije vlucht : 504.3 km
Fasttrack : 109.3 kmh
Opgegeven proef: 161.0 km
Driehoek : 332.0 km
Hoogtewinst : 1276.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.237'N 5°22.202'E
tijd: 10:25:20 UTC
alti: -50 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°00.002'N 5°26.008'E = 54° 5.5 km van vertrek
tijd: 10:29:40 UTC
alti: 665 m
Landingspunt
pos.: 50°58.250'N 5°22.630'E = 87° 0.5 km van vertrek
tijd: 16:41:11 UTC
alti: -18 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 06:15:51
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°58.928'N 5°22.343'E @ 10:34:34 UTC, 1169 m
punt 1: 50°32.785'N 7°26.254'E @ 12:40:57 UTC, 1744 m
punt 2: 50°22.042'N 6°09.329'E @ 13:27:59 UTC, 1762 m
punt 3: 51°18.412'N 6°08.765'E @ 14:40:29 UTC, 1022 m
punt 4: 51°00.670'N 5°17.187'E @ 15:27:40 UTC, 896 m
punt 5: 51°19.185'N 5°01.848'E @ 16:07:24 UTC, 1300 m
Finish: 50°58.250'N 5°22.630'E @ 16:41:11 UTC, -18 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 153.5 km 108° @ 72.9 km/h
been 2: 93.2 km 258° @ 118.9 km/h
been 3: 104.5 km 360° @ 86.5 km/h
been 4: 68.5 km 242° @ 87.2 km/h
been 5: 38.7 km 333° @ 58.5 km/h
been 6: 45.8 km 148° @ 81.3 km/h
Afgelegde afstand: 504.3 km
Duur: 06:06:37
Gemiddelde snelheid: 82.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte: 665.0 m
Finishhoogte: -18.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 683 m
Totale score afstand: 504.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°33.072'N 6°44.979'E = 115° 107.9 km van vertrek
tijd: 12:10:51 UTC
alti: 1499 m
Finishpunt
pos.: 51°03.300'N 6°04.457'E = 79° 50.3 km van vertrek
tijd: 14:10:51 UTC
alti: 945 m
Grootste afstand in 2 uur: 218.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 109.3 km/h
Hoogteverlies: 554 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 607.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: WERSHOFEN-EIFEL 50°27.120'N 6°47.150'E 115.1 km 120°
punt 2: BOMAL 50°22.570'N 5°31.220'E 90.3 km 265°
punt 3: WERSHOFEN-EIFEL 50°27.120'N 6°47.150'E 90.3 km 84°
punt 4: BOMAL 50°22.570'N 5°31.220'E 90.3 km 265°
punt 5: WERSHOFEN-EIFEL 50°27.120'N 6°47.150'E 90.3 km 84°
finish: LEOPOLDSBURG STN 51°07.120'N 5°15.280'E 131.0 km 305°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 10:35:12 UTC, 1142 m
punt 1: WERSHOFEN-EIFEL @ 12:40:15 UTC, 1787 m : 115.1 km 55.2 km/h
punt 2: BOMAL niet gerond
afbreekpunt: 50°25.504'N 6°08.434'E @ 13:30:50 UTC, 1778 m : 45.9 km 54.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 161.0 km
Duur van de proef: 02:55:38
Gemiddelde snelheid: 55.0 km/h
Start hoogte: 665 m
Hoogte passeren start: 1142 m
Hoogte aan break-punt: 1778 m
Hoogteverlies over proef: -1113 m
Totale score afstand: 161.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 93.0 km
Been 1: 101.7 km
Been 2: 137.4 km
Totaal: 332.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:29:40 UTC
einde: 16:41:11 UTC
duur: 06:11:31
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 665 m @ 10:29:40 UTC
hoog punt: 1941 m @ 12:37:23 UTC
hoogtewinst: 1276 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:27:58 bearing 116.1°
Tweede punt: 16:10:08 bearing 39.1°
Totale hoek: -77.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7955
| |||||||||||||||||||||