CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-04-2023 -- Tom CONINGS -- 1769,5 punten

Database gegevens:

Datum: 30-04-2023 Type proef: VV
Toestel: LS 8 18m Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 114 Klasse: Open/Ren
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 504.3 km Score: 1769,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Crossing Beek approved. Xpndr 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-04-30-LXV-8I2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 30-04-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/04/2023
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8i2
Logger file:    2023-04-30-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:15:51
Duurvlucht     : 06:11:31
Vrije vlucht   :  504.3 km
Fasttrack      :  109.3 kmh
Opgegeven proef:  161.0 km
Driehoek       :  332.0 km
Hoogtewinst    : 1276.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.202'E
    tijd: 10:25:20 UTC
    alti: -50 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.002'N   5°26.008'E =  54° 5.5 km van vertrek
    tijd: 10:29:40 UTC
    alti: 665 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.250'N   5°22.630'E =  87° 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:41:11 UTC
    alti: -18 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 06:15:51
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.928'N   5°22.343'E  @ 10:34:34 UTC,  1169 m
    punt 1:  50°32.785'N   7°26.254'E  @ 12:40:57 UTC,  1744 m
    punt 2:  50°22.042'N   6°09.329'E  @ 13:27:59 UTC,  1762 m
    punt 3:  51°18.412'N   6°08.765'E  @ 14:40:29 UTC,  1022 m
    punt 4:  51°00.670'N   5°17.187'E  @ 15:27:40 UTC,   896 m
    punt 5:  51°19.185'N   5°01.848'E  @ 16:07:24 UTC,  1300 m
    Finish:  50°58.250'N   5°22.630'E  @ 16:41:11 UTC,   -18 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  153.5 km 108° @  72.9 km/h
    been 2:   93.2 km 258° @ 118.9 km/h
    been 3:  104.5 km 360° @  86.5 km/h
    been 4:   68.5 km 242° @  87.2 km/h
    been 5:   38.7 km 333° @  58.5 km/h
    been 6:   45.8 km 148° @  81.3 km/h
Afgelegde afstand:                   504.3 km
Duur:                                06:06:37
Gemiddelde snelheid:                 82.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         665.0 m
Finishhoogte:                        -18.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          683 m
Totale score afstand:                504.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°33.072'N   6°44.979'E = 115° 107.9 km van vertrek
    tijd:    12:10:51 UTC
    alti:    1499 m
Finishpunt
    pos.:    51°03.300'N   6°04.457'E =  79° 50.3 km van vertrek
    tijd:    14:10:51 UTC
    alti:    945 m
Grootste afstand in 2 uur: 218.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   109.3 km/h
Hoogteverlies:             554 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 607.5 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT     50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  WERSHOFEN-EIFEL    50°27.120'N   6°47.150'E   115.1 km 120°
    punt 2:  BOMAL              50°22.570'N   5°31.220'E    90.3 km 265°
    punt 3:  WERSHOFEN-EIFEL    50°27.120'N   6°47.150'E    90.3 km  84°
    punt 4:  BOMAL              50°22.570'N   5°31.220'E    90.3 km 265°
    punt 5:  WERSHOFEN-EIFEL    50°27.120'N   6°47.150'E    90.3 km  84°
    finish:  LEOPOLDSBURG STN   51°07.120'N   5°15.280'E   131.0 km 305°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT     @ 10:35:12 UTC,  1142 m
    punt 1:  WERSHOFEN-EIFEL    @ 12:40:15 UTC,  1787 m :  115.1 km   55.2 km/h
    punt 2:  BOMAL              niet gerond
    afbreekpunt: 50°25.504'N   6°08.434'E  @ 13:30:50 UTC, 1778 m : 45.9 km 54.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        161.0 km
Duur van de proef:        02:55:38
Gemiddelde snelheid:      55.0 km/h
Start hoogte:             665 m
Hoogte passeren start:    1142 m
Hoogte aan break-punt:    1778 m
Hoogteverlies over proef: -1113 m
Totale score afstand:     161.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   93.0 km
Been 1:  101.7 km
Been 2:  137.4 km
Totaal:  332.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:29:40 UTC
    einde: 16:41:11 UTC
    duur:  06:11:31

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     665 m @ 10:29:40 UTC
    hoog punt:    1941 m @ 12:37:23 UTC
    hoogtewinst:  1276 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:27:58  bearing 116.1°
    Tweede punt: 16:10:08  bearing 39.1°
    Totale hoek: -77.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7955

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs