CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-04-2023 -- Bert VAN EYKEN -- 162,4 punten

Database gegevens:

Datum: 30-04-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus cT 17.6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 46.7 km Score: 162,4 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Even kijken of de thermiek er nog was en of de duiven terug op de til geraakten. Daarna nog even gelierd en nadien het clubhuis om 23:30 gesloten, het kan slechter ;-)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Schaffen Climbout nog steeds actief.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-04-30-LXV-2OX-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 30-04-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/04/2023
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS CT 17.6M    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2ox
Logger file:    2023-04-30-LXV-2OX-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:21:07
Duurvlucht     : 01:07:38
Vrije vlucht   :   46.7 km
Fasttrack      :   24.8 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.074'N   5°03.373'E
    tijd: 16:02:24 UTC
    alti: -22 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.399'N   5°04.070'E =  53° 1.0 km van vertrek
    tijd: 16:03:08 UTC
    alti: 406 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.239'N   5°03.882'E =  63° 0.7 km van vertrek
    tijd: 17:23:31 UTC
    alti: -26 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 01:21:07
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 3.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 3
    Start :  50°58.753'N   5°05.314'E  @ 16:16:37 UTC,   494 m
    punt 1:  51°11.289'N   5°08.072'E  @ 16:50:49 UTC,   374 m
    Finish:  50°58.953'N   5°04.484'E  @ 17:21:31 UTC,   151 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   23.5 km   8° @  41.2 km/h
    been 2:   23.3 km 190° @  45.4 km/h
Afgelegde afstand:                   46.7 km
Duur:                                01:04:54
Gemiddelde snelheid:                 43.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Starthoogte:                         494.0 m
Finishhoogte:                        151.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          343 m
Totale score afstand:                46.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°58.893'N   5°05.528'E = 131° 3.3 km van vertrek
    tijd:    16:15:57 UTC
    alti:    525 m
Finishpunt
    pos.:    51°00.239'N   5°03.882'E =  63° 0.7 km van vertrek
    tijd:    17:23:31 UTC
    alti:    -26 m
Grootste afstand in 2 uur: 49.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    24.8 km/h
Hoogteverlies:             551 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 16:15:53 UTC
    einde: 17:23:31 UTC
    duur:  01:07:38

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     306 m @ 16:37:21 UTC
    hoog punt:     985 m @ 17:05:44 UTC
    hoogtewinst:   679 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 16:16:36  bearing 78.2°
    Tweede punt: 17:05:40  bearing 53.2°
    Totale hoek: -25.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 355

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs