CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-10-2022 -- Joris GERNAEY & ONDREJ BORDOVSKY -- 1375,9 punten

Database gegevens:

Datum: 29-10-2022 Type proef: VV
Toestel: Nimbus 4DT Immatriculatie: PH-1615
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 423.1 km Score: 1375,9 pt
Vertrekpunt: LKKR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: ONDREJ BORDOVSKY
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Wave aarspace boven FL95 vrijgegeven vanaf 0600Z

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-10-29-LXV-AE5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-10-2022
Weerkaart: Weerkaart van 29-10-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/10/2022
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type:   NIMBUS 4DT    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ae5
Logger file:    2022-10-29-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:13:04
Duurvlucht     : 07:53:44
Vrije vlucht   :  423.1 km
Fasttrack      :  106.7 kmh
Opgegeven proef:  328.5 km
Hoogtewinst    : 2624.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LKKR  Krnov        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 50°04.371'N  17°42.029'E
    tijd: 05:28:50 UTC
    alti: 279 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°04.292'N  17°18.920'E = 270° 27.5 km van vertrek
    tijd: 05:48:10 UTC
    alti: 2154 m
Landingspunt 
    pos.: 50°04.515'N  17°41.575'E = 296° 0.6 km van vertrek
    tijd: 13:41:54 UTC
    alti: 280 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 08:13:04
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  49°57.577'N  17°30.162'E  @ 06:20:10 UTC,  3464 m
    punt 1:  50°50.605'N  16°21.274'E  @ 08:24:16 UTC,  2083 m
    punt 2:  49°49.983'N  17°32.781'E  @ 11:55:52 UTC,  3672 m
    punt 3:  50°17.034'N  17°03.407'E  @ 12:44:32 UTC,  2608 m
    punt 4:  50°00.202'N  17°22.572'E  @ 12:58:32 UTC,  2438 m
    punt 5:  49°53.358'N  17°35.590'E  @ 13:04:45 UTC,  2127 m
    Finish:  50°10.687'N  17°46.200'E  @ 13:19:30 UTC,  1400 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  127.8 km 321° @  61.8 km/h
    been 2:  140.8 km 143° @  39.9 km/h
    been 3:   61.2 km 325° @  75.4 km/h
    been 4:   38.7 km 144° @ 165.7 km/h
    been 5:   20.1 km 129° @ 193.9 km/h
    been 6:   34.5 km  21° @ 140.5 km/h
Afgelegde afstand:                   423.1 km
Duur:                                06:59:20
Gemiddelde snelheid:                 60.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 19.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.7 km
Starthoogte:                         2154.0 m
Finishhoogte:                        1400.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          754 m
Totale score afstand:                423.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°10.785'N  17°10.626'E = 288° 39.3 km van vertrek
    tijd:    11:31:31 UTC
    alti:    3851 m
Finishpunt
    pos.:    50°04.783'N  17°41.686'E = 332° 0.9 km van vertrek
    tijd:    13:31:32 UTC
    alti:    933 m
Grootste afstand in 2 uur: 213.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   106.7 km/h
Hoogteverlies:             2918 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 813.3 km  GELDIG
    vertrek:                        0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DLOUHASTRAN FL195     49°57.750'N  17°29.983'E
    punt 1:  SWIEBODZICE FL225     50°50.850'N  16°21.450'E   127.6 km 321°
    punt 2:  DVORCE FL195          49°49.867'N  17°33.000'E   141.4 km 143°
    punt 3:  WITOSZOW FL225        50°49.383'N  16°24.550'E   137.0 km 324°
    punt 4:  DVORCE FL195          49°49.867'N  17°33.000'E   137.0 km 143°
    punt 5:  WITOSZOW FL225        50°49.383'N  16°24.550'E   137.0 km 324°
    finish:  SLEZSKA HARTA FL195   49°53.417'N  17°35.100'E   133.3 km 141°
    landing:                        0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DLOUHASTRAN FL195     @ 06:20:29 UTC,  3439 m
    punt 1:  SWIEBODZICE FL225     @ 08:24:09 UTC,  2088 m :  127.1 km   61.7 km/h
    punt 2:  DVORCE FL195          @ 11:55:52 UTC,  3672 m :  140.4 km   39.8 km/h
    punt 3:  WITOSZOW FL225        niet gerond
    afbreekpunt: 50°17.034'N  17°03.407'E  @ 12:44:32 UTC, 2608 m : 61.0 km 75.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        328.5 km
Duur van de proef:        06:24:03
Gemiddelde snelheid:      51.3 km/h
Start hoogte:             2154 m
Hoogte passeren start:    3439 m
Hoogte aan break-punt:    2608 m
Hoogteverlies over proef: -454 m
Totale score afstand:     328.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 05:48:10 UTC
    einde: 13:41:54 UTC
    duur:  07:53:44

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1363 m @ 09:35:03 UTC
    hoog punt:    3987 m @ 11:19:33 UTC
    hoogtewinst:  2624 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3085

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs