CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-05-2023 -- Tijl SCHMELZER -- 2334,4 punten

Database gegevens:

Datum: 17-05-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: D-KHBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 712 km Score: 2334,4 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact KB, xpdr NL, 6101 en radio langen

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-17-LXV-6Q2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 17-05-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/05/2023
Piloot:         TIJL SCHMELZER
Zweefvliegtuig: DKHBT
Toestel type:   VENTUS3T18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6q2
Logger file:    2023-05-17-LXV-6Q2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:22:40
Duurvlucht     : 07:19:49
Vrije vlucht   :  712.0 km
Fasttrack      :  122.2 kmh
Driehoek       :  405.4 km
Hoogtewinst    : 1101.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.723'N   5°12.865'E
    tijd: 08:22:45 UTC
    alti: -94 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.178'N   5°14.978'E =  42° 3.6 km van vertrek
    tijd: 08:25:36 UTC
    alti: 433 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.757'N   5°13.012'E =  70° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:45:25 UTC
    alti: -84 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:22:40
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°11.630'N   5°14.430'E  @ 08:33:15 UTC,   681 m
    punt 1:  51°31.898'N   6°30.992'E  @ 09:39:59 UTC,   637 m
    punt 2:  52°36.696'N   6°50.334'E  @ 11:00:24 UTC,   514 m
    punt 3:  50°29.702'N   6°24.369'E  @ 12:59:29 UTC,  1277 m
    punt 4:  51°21.762'N   6°12.606'E  @ 14:02:33 UTC,   765 m
    punt 5:  51°33.630'N   6°44.507'E  @ 14:39:55 UTC,   804 m
    Finish:  51°10.670'N   5°12.081'E  @ 15:44:42 UTC,    53 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   96.5 km  67° @  86.8 km/h
    been 2:  122.2 km  10° @  91.2 km/h
    been 3:  237.4 km 187° @ 119.6 km/h
    been 4:   97.5 km 352° @  92.8 km/h
    been 5:   43.0 km  59° @  69.1 km/h
    been 6:  115.4 km 249° @ 106.9 km/h
Afgelegde afstand:                   712.0 km
Duur:                                07:11:27
Gemiddelde snelheid:                 99.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte:                         409.0 m
Finishhoogte:                        53.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          356 m
Totale score afstand:                712.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°31.486'N   6°49.671'E =  36° 186.5 km van vertrek
    tijd:    11:09:41 UTC
    alti:    922 m
Finishpunt
    pos.:    50°38.610'N   6°22.387'E = 126° 100.9 km van vertrek
    tijd:    13:09:41 UTC
    alti:    1135 m
Grootste afstand in 2 uur: 244.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   122.2 km/h
Hoogteverlies:             -213 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  163.4 km
Been 1:  113.6 km
Been 2:  128.4 km
Totaal:  405.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:25:36 UTC
    einde: 15:45:25 UTC
    duur:  07:19:49

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     409 m @ 08:25:56 UTC
    hoog punt:    1510 m @ 12:55:27 UTC
    hoogtewinst:  1101 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:58:36  bearing 39.3°
    Tweede punt: 12:59:31  bearing 107.7°
    Totale hoek: 68.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8194

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs