CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

18-05-2023 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1616,0 punten

Database gegevens:

Datum: 18-05-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 484.8 km Score: 1616,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerste been van KH naar TMA en CTR van Beek niet slecht, vanaf Aken werd het zicht richting niet Eifel duidelijk minder, thermiek lastig, afscherming heel de dag storend, thermiek turbulent, niet het weer dat voorspeld werd. Ardennen wisselend, ook niet zo als verwacht. Op weg naar TP St.Hubert naar keerpunt beter, nadien TP Mönchsheide grote blauwe gaten te overbruggen, maar plafond was duidelijk hoger tot net geen 2OOOm MSL!! Toch weer een interessante en boeiende vlucht.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact Beek TWR voor vlucht door TM & CTR toegestaan. Geilenkirchen contact: geen activiteit vlucht door CTR toegestaan. Dutch Mil TRX en Radio permanent in TMZ van NL, RMZ Budel uitgeluisterd en positie, hoogte en route laten weten.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-18-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 18-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 18-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   18/05/2023
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2023-05-18-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  448

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:48:25
Duurvlucht     : 06:58:19
Vrije vlucht   :  484.8 km
Fasttrack      :   84.6 kmh
Opgegeven proef:  396.2 km
Driehoek       :  287.7 km
Hoogtewinst    : 1414.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.727'N   5°12.884'E
    tijd: 09:04:18 UTC
    alti: -98 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.994'N   5°14.652'E =  76° 2.1 km van vertrek
    tijd: 09:06:46 UTC
    alti: 414 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.789'N   5°13.109'E =  66° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:52:43 UTC
    alti: -76 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:48:25
Motorgebruik
    aantal keren: 3
    totale motortijd: 20.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.945'N   5°12.406'E  @ 09:15:42 UTC,   724 m
    punt 1:  50°30.601'N   6°28.875'E  @ 11:09:27 UTC,  1135 m
    punt 2:  50°02.016'N   5°23.071'E  @ 12:16:00 UTC,  1793 m
    punt 3:  50°30.627'N   7°15.801'E  @ 14:28:32 UTC,  1687 m
    punt 4:  50°35.260'N   6°28.205'E  @ 15:05:30 UTC,  1423 m
    punt 5:  50°57.036'N   6°03.958'E  @ 15:53:31 UTC,  1135 m
    Finish:  51°08.496'N   6°11.782'E  @ 16:12:35 UTC,   230 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  116.8 km 129° @  61.6 km/h
    been 2:   94.5 km 236° @  85.2 km/h
    been 3:  144.1 km  68° @  65.2 km/h
    been 4:   56.9 km 279° @  92.3 km/h
    been 5:   49.4 km 325° @  61.8 km/h
    been 6:   23.1 km  23° @  72.8 km/h
Afgelegde afstand:                   484.8 km
Duur:                                06:56:53
Gemiddelde snelheid:                 69.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 68.8 km
Starthoogte:                         745.0 m
Finishhoogte:                        230.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          515 m
Totale score afstand:                484.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°38.071'N   6°19.329'E = 128° 98.7 km van vertrek
    tijd:    10:57:28 UTC
    alti:    1406 m
Finishpunt
    pos.:    50°17.338'N   6°04.429'E = 148° 116.1 km van vertrek
    tijd:    12:57:28 UTC
    alti:    1630 m
Grootste afstand in 2 uur: 169.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    84.6 km/h
Hoogteverlies:             -224 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 647.1 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL           51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  SCHLEIDEN           50°31.090'N   6°28.310'E   114.9 km 130°
    punt 2:  ST HUBERT           50°02.150'N   5°24.250'E    93.1 km 235°
    punt 3:  MOENCHSHEIDE        50°30.500'N   7°15.334'E   142.1 km  68°
    punt 4:  ST HUBERT           50°02.150'N   5°24.250'E   142.1 km 249°
    punt 5:  AACHEN MERZBRUECK   50°49.383'N   6°11.183'E   103.7 km  32°
    finish:  ZWARTBERG-GENK      51°00.850'N   5°31.350'E    51.3 km 295°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL           @ 09:16:12 UTC,   657 m
    punt 1:  SCHLEIDEN           @ 11:09:07 UTC,  1186 m :  114.9 km   61.0 km/h
    punt 2:  ST HUBERT           @ 12:15:52 UTC,  1800 m :   93.1 km   83.7 km/h
    punt 3:  MOENCHSHEIDE        @ 14:28:30 UTC,  1694 m :  142.1 km   64.3 km/h
    punt 4:  ST HUBERT           niet gerond
    afbreekpunt: 50°41.115'N   6°17.399'E  @ 15:25:47 UTC, 1487 m : 46.2 km 48.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        396.2 km
Duur van de proef:        06:09:35
Gemiddelde snelheid:      64.3 km/h
Start hoogte:             657 m
Hoogte passeren start:    657 m
Hoogte aan break-punt:    1487 m
Hoogteverlies over proef: -830 m
Totale score afstand:     396.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   82.1 km
Been 1:  125.0 km
Been 2:   80.6 km
Totaal:  287.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:14:16 UTC
    einde: 16:12:35 UTC
    duur:  06:58:19

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     510 m @ 09:17:52 UTC
    hoog punt:    1924 m @ 12:20:35 UTC
    hoogtewinst:  1414 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:15:46  bearing 58.0°
    Tweede punt: 12:15:59  bearing 146.2°
    Totale hoek: 88.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5892

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs