CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

18-05-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 962,9 punten

Database gegevens:

Datum: 18-05-2023 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie:
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 258.9 km Score: 962,9 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Kempencup 2023 dag1. Net na de start kreeg ik de goede bel niet te pakken, duurde even voor ik aan de basis was. Vrij snel door de lijn gegaan met het idee dat het later niet zo veel beter ging worden. Eerst been ging nog cava. Tweede been eens bijna aan Venlo ~630m en daar toch even wat zitten prutsen. Net voor straelen terug gedraaid en richting belgie leek de hoge bewolking toe te nemen. Op derde been dus deel van het water eruit. Vanaf daar iets meer toestellen tegen gekomen. Daaruit bleek dat ik toch nog het nodig fout doe. Ondanks het beter toestel kreeg vloog ik niet weg van andere toestellen, in tegendeel. Als mijn vlieg modus toch nog moeten aanpassen. Eens bij keiheuvel dacht ik dat vanaf daar tot voor bij Turnhout er toch nog wel iets goed ging zitten, niet dus. Gevolg net de voorlaatste sector aangetikt en onder glijpad geeindigt en bijgevolg op het einde nog heel even op 0.5m/s maar meter erbij om aan de 300m finish hoogte te komne. Kostbare tijd.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000, bij niederheim 6101 en 119.110. Rest volgens wedstrijdluchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-18-LXV-AW0-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 18-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 18-05-2023



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   18/05/2023
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-05-18-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:03:43
Duurvlucht     : 03:58:09
Vrije vlucht   :  251.7 km
Fasttrack      :   84.0 kmh
Driehoek       :  179.9 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.567'N   4°57.075'E
    tijd: 10:43:41 UTC
    alti: -107 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°20.503'N   4°57.977'E = 170° 5.8 km van vertrek
    tijd: 10:47:52 UTC
    alti: 524 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.875'N   4°58.371'E =  69° 1.6 km van vertrek
    tijd: 14:47:24 UTC
    alti: -90 m
Afstand take-off tot landing: 1.6
Totale vluchtduur: 04:03:43
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.694'N   4°55.766'E  @ 11:18:32 UTC,   803 m
    punt 1:  51°15.267'N   5°08.012'E  @ 11:45:56 UTC,   751 m
    punt 2:  51°03.076'N   5°17.463'E  @ 12:02:55 UTC,  1050 m
    punt 3:  51°27.331'N   6°19.675'E  @ 13:18:02 UTC,   930 m
    punt 4:  51°16.364'N   5°53.997'E  @ 13:38:00 UTC,   810 m
    punt 5:  51°11.555'N   5°08.825'E  @ 14:14:39 UTC,   950 m
    Finish:  51°20.418'N   4°46.483'E  @ 14:36:08 UTC,   546 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.1 km 138° @  46.3 km/h
    been 2:   25.1 km 154° @  88.8 km/h
    been 3:   85.2 km  58° @  68.1 km/h
    been 4:   36.1 km 236° @ 108.4 km/h
    been 5:   53.3 km 261° @  87.3 km/h
    been 6:   30.7 km 303° @  85.9 km/h
Afgelegde afstand:                   251.7 km
Duur:                                03:17:36
Gemiddelde snelheid:                 76.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.6 km
Starthoogte:                         286.0 m
Finishhoogte:                        546.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -260 m
Totale score afstand:                251.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°15.452'N   5°45.367'E = 105° 58.1 km van vertrek
    tijd:    12:37:24 UTC
    alti:    1149 m
Finishpunt
    pos.:    51°21.266'N   4°48.006'E = 248° 11.4 km van vertrek
    tijd:    14:37:24 UTC
    alti:    425 m
Grootste afstand in 2 uur: 168.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    84.0 km/h
Hoogteverlies:             724 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 324.1 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RAVELS         51°21.550'N   4°59.350'E
    punt 1:  MEEUWEN DORP   51°06.009'N   5°31.112'E    46.9 km 128°
    punt 2:  WESEL BRUG     51°38.730'N   6°36.430'E    97.1 km  51°
    punt 3:  MEEUWEN DORP   51°06.009'N   5°31.112'E    97.1 km 232°
    punt 4:  LOENHOUT       51°24.200'N   4°40.950'E    67.4 km 300°
    finish:  WEELDE 07      51°22.870'N   4°54.250'E    15.6 km  99°
    landing: WEELDE AERO    51°24.050'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RAVELS         @ 11:26:06 UTC,   822 m
    punt 1:  MEEUWEN DORP   niet gerond
    afbreekpunt: 51°06.518'N   5°30.523'E  @ 12:15:58 UTC, 891 m : 45.7 km 55.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        45.7 km
Duur van de proef:        00:49:52
Gemiddelde snelheid:      55.0 km/h
Start hoogte:             286 m
Hoogte passeren start:    822 m
Hoogte aan break-punt:    891 m
Hoogteverlies over proef: -605 m
Totale score afstand:     45.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   50.4 km
Been 1:   79.1 km
Been 2:   50.4 km
Totaal:  179.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:49:15 UTC
    einde: 14:47:24 UTC
    duur:  03:58:09

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     286 m @ 10:58:57 UTC
    hoog punt:    1171 m @ 13:56:48 UTC
    hoogtewinst:   885 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:03:03  bearing 73.3°
    Tweede punt: 14:36:02  bearing 22.4°
    Totale hoek: -50.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3690

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs