CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

18-05-2023 -- Rik VANDEN BOER -- 1460,2 punten

Database gegevens:

Datum: 18-05-2023 Type proef: OP
Toestel: JS3 TJ 18m Immatriculatie: D-KDET
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Rik VANDEN BOER Club: ALB
Afstand: 356.3 km Score: 1460,2 pt
Vertrekpunt: EHZZ (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
NK dag 1

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR7000 - luchtruim volgens wedstrijd

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-18-LXV-AFI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 18-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 18-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   18/05/2023
Piloot:         RIK VANDEN BOER
Zweefvliegtuig: D-KDET
Toestel type:   JS-3-18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: afi
Logger file:    2023-05-18-LXV-AFI-01.IGC
Motor detectie: RPM

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:18:08
Duurvlucht     : 05:11:23
Vrije vlucht   :  370.1 km
Fasttrack      :   96.2 kmh
Opgegeven proef:  356.3 km
Driehoek       :  281.5 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EHZZ  Terlet        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 52°03.452'N   5°54.900'E
    tijd: 10:25:01 UTC
    alti: -68 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 52°02.759'N   5°57.175'E = 116° 2.9 km van vertrek
    tijd: 10:28:08 UTC
    alti: 464 m
Landingspunt 
    pos.: 52°03.633'N   5°55.125'E =  37° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:43:09 UTC
    alti: -47 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 05:18:08
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 3.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  52°01.594'N   5°55.582'E  @ 10:36:01 UTC,   800 m
    punt 1:  52°39.299'N   6°42.947'E  @ 12:45:20 UTC,   580 m
    punt 2:  51°45.035'N   6°35.613'E  @ 13:42:40 UTC,   848 m
    punt 3:  51°49.985'N   6°51.134'E  @ 14:00:55 UTC,   953 m
    punt 4:  51°51.133'N   7°16.734'E  @ 14:22:30 UTC,   714 m
    punt 5:  52°21.650'N   6°28.427'E  @ 15:17:49 UTC,   783 m
    Finish:  52°03.063'N   5°53.938'E  @ 15:41:55 UTC,   120 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   88.2 km  37° @  40.9 km/h
    been 2:  101.0 km 185° @ 105.7 km/h
    been 3:   20.1 km  63° @  66.0 km/h
    been 4:   29.5 km  86° @  82.0 km/h
    been 5:   79.0 km 316° @  85.7 km/h
    been 6:   52.3 km 229° @ 130.1 km/h
Afgelegde afstand:                   370.1 km
Duur:                                05:05:54
Gemiddelde snelheid:                 72.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Starthoogte:                         570.0 m
Finishhoogte:                        120.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          450 m
Totale score afstand:                370.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°15.040'N   6°12.203'E =  42° 29.2 km van vertrek
    tijd:    12:07:22 UTC
    alti:    782 m
Finishpunt
    pos.:    51°49.750'N   7°03.728'E = 107° 82.9 km van vertrek
    tijd:    14:07:22 UTC
    alti:    499 m
Grootste afstand in 2 uur: 192.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.2 km/h
Hoogteverlies:             283 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 360.3 km  GELDIG
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   TLSP-E         52°06.000'N   5°60.000'E
    punt 1:  COEVORDEN      52°39.500'N   6°42.900'E    78.9 km  38°
    punt 2:  HAMMINKELN     51°44.900'N   6°35.400'E   101.6 km 185°
    punt 3:  DULMEN NORTH   51°51.100'N   7°17.100'E    49.3 km  76°
    punt 4:  NIJVERDAL      52°21.900'N   6°28.500'E    79.6 km 316°
    finish:  TERLET GLD     52°03.717'N   5°55.183'E    50.8 km 229°
    landing:                 0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   TLSP-E         @ 11:27:14 UTC,   688 m
    punt 1:  COEVORDEN      @ 12:45:18 UTC,   583 m :   78.4 km   60.3 km/h
    punt 2:  HAMMINKELN     @ 13:42:39 UTC,   850 m :  100.6 km  105.3 km/h
    punt 3:  DULMEN NORTH   @ 14:22:31 UTC,   722 m :   48.3 km   72.7 km/h
    punt 4:  NIJVERDAL      @ 15:17:49 UTC,   783 m :   78.6 km   85.3 km/h
    finish:  TERLET GLD     @ 15:41:14 UTC,   171 m :   50.3 km  128.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        356.3 km
Duur van de proef:        04:14:00
Gemiddelde snelheid:      84.2 km/h
Start hoogte:             570 m
Hoogte passeren start:    688 m
Hoogte passeren finish:   171 m
Hoogteverlies over proef: 399 m
Totale score afstand:     356.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   97.2 km
Been 1:   97.4 km
Been 2:   86.9 km
Totaal:  281.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:31:46 UTC
    einde: 15:43:09 UTC
    duur:  05:11:23

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     271 m @ 12:28:33 UTC
    hoog punt:    1215 m @ 15:04:15 UTC
    hoogtewinst:   944 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3082

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs