CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-05-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1115,8 punten

Database gegevens:

Datum: 20-05-2023 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 300.03 km Score: 1115,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Kempencup 2023 dag3 en wederom een zeer mooie en leuke wedstrijddag. Initieel voor de start leek me 300km best genoeg, maar achteraf gezien hadden de task zetters weer helemaal gelijk. Mijn plan was opnieuw om vrij direct door de lijn te gaan, maar ik was niet helemaal goed gepositioneerd. Acheraf gezien had denk ik direct starten ook al zat ik iets lager de betere optie geweest om zo wat vroeger op elk punt te zijn. Bij lommel begon het al goed dicht te trekken en been terug tot Weelde al eerst keer wat rustiger. Vanaf daar ging het beter en bij het tweede keerpunt stond er een zeer mooie straat. Eerst dacht ik dat deze te ver noordelijk ging maar dat bleek niet zo te zijn. Was echt nog eens fijn zo'n lange steken te doen in de benelux. Toch paar keer gedraaid voor de zekerheid als had dat misschien gemoeten. Na een fijn stuk samen met wat bakken van net NK afgebogen om het keerpunt Epe te ronden onder volledig dichtgetrokken hemel en de weg terug zag er ook niet meer goed uit. Opnieuw dus op de handrem en de steeksnelheid een versnelling lager. Halverwegen het been keer 90º van koers een 0.7m/s genomen en even op overleefmodus. Genoeg om stukje bij beetje terug aansluiting te vinden. Eens over de rivieren leek het veel beter al vond ik ze toch niet even goed. Beetj opluchting eens boven finale glide, om er dan weer onderuit te zakken. Bye Bye lowpass maar alle geluk net nog dat beetje stijgen gevonden om geen penalty punten te krijgen. Al bij al tevrede met de 90kmu al was ik ook benieuwd hoeveel en of het sneller had gegaan als ik 15min eerder was vertrokken.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000, Uitluisteren Dutch mil. Volgens wedstrijdafspraken

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-20-LXV-AW0-03.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 20-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/05/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-05-20-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:23:24
Duurvlucht     : 04:19:12
Vrije vlucht   :  294.6 km
Fasttrack      :   96.5 kmh
Opgegeven proef:  295.0 km
Driehoek       :  233.9 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.548'N   4°57.023'E
    tijd: 10:13:48 UTC
    alti: -51 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°22.710'N   5°00.112'E = 113° 3.9 km van vertrek
    tijd: 10:18:00 UTC
    alti: 617 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.892'N   4°58.435'E =  69° 1.8 km van vertrek
    tijd: 14:37:12 UTC
    alti: -31 m
Afstand take-off tot landing: 1.8
Totale vluchtduur: 04:23:24
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°22.690'N   4°49.448'E  @ 11:05:20 UTC,  1040 m
    punt 1:  51°11.998'N   5°14.851'E  @ 11:35:11 UTC,   823 m
    punt 2:  51°37.880'N   4°41.348'E  @ 12:15:40 UTC,  1113 m
    punt 3:  52°01.875'N   5°39.946'E  @ 13:08:07 UTC,   967 m
    punt 4:  51°49.026'N   5°20.714'E  @ 13:26:46 UTC,   825 m
    punt 5:  51°39.126'N   4°41.064'E  @ 14:07:17 UTC,  1050 m
    Finish:  51°21.106'N   4°49.719'E  @ 14:28:56 UTC,   678 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   35.6 km 124° @  71.5 km/h
    been 2:   61.7 km 321° @  91.5 km/h
    been 3:   80.7 km  56° @  92.3 km/h
    been 4:   32.5 km 223° @ 104.4 km/h
    been 5:   49.2 km 248° @  72.9 km/h
    been 6:   34.9 km 163° @  96.7 km/h
Afgelegde afstand:                   294.6 km
Duur:                                03:23:36
Gemiddelde snelheid:                 86.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.6 km
Starthoogte:                         570.0 m
Finishhoogte:                        678.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -108 m
Totale score afstand:                294.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°14.511'N   5°06.301'E = 147° 19.9 km van vertrek
    tijd:    11:29:38 UTC
    alti:    969 m
Finishpunt
    pos.:    51°49.247'N   5°14.536'E =  23° 51.8 km van vertrek
    tijd:    13:29:38 UTC
    alti:    668 m
Grootste afstand in 2 uur: 193.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.5 km/h
Hoogteverlies:             301 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 300.0 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07     51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  LOMMEL WIND   51°11.903'N   5°14.976'E    31.5 km 130°
    punt 2:  PRINSENBEEK   51°36.003'N   4°42.321'E    58.6 km 320°
    punt 3:  EDE           52°01.700'N   5°40.340'E    82.0 km  54°
    punt 4:  ZONZEEL       51°38.250'N   4°41.710'E    80.2 km 237°
    punt 5:  RIJKEVORSEL   51°21.030'N   4°45.650'E    32.3 km 172°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    15.5 km  69°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07     @ 11:11:11 UTC,  1001 m
    punt 1:  LOMMEL WIND   @ 11:35:10 UTC,   820 m :   31.0 km   77.6 km/h
    punt 2:  PRINSENBEEK   @ 12:11:42 UTC,   929 m :   57.6 km   94.6 km/h
    punt 3:  EDE           @ 13:08:16 UTC,   975 m :   81.0 km   85.9 km/h
    punt 4:  ZONZEEL       @ 14:08:11 UTC,  1092 m :   79.2 km   79.3 km/h
    punt 5:  RIJKEVORSEL   @ 14:26:42 UTC,   836 m :   31.3 km  101.3 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 14:35:08 UTC,   112 m :   15.0 km  106.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        295.0 km
Duur van de proef:        03:23:57
Gemiddelde snelheid:      86.8 km/h
Start hoogte:             570 m
Hoogte passeren start:    1001 m
Hoogte passeren finish:   112 m
Hoogteverlies over proef: 458 m
Totale score afstand:     295.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   97.2 km
Been 1:   70.2 km
Been 2:   66.4 km
Totaal:  233.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:18:00 UTC
    einde: 14:37:12 UTC
    duur:  04:19:12

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     570 m @ 10:18:13 UTC
    hoog punt:    1341 m @ 12:04:40 UTC
    hoogtewinst:   771 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:35:10  bearing 57.8°
    Tweede punt: 14:07:30  bearing 9.3°
    Totale hoek: -48.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4113

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs