CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef21-05-2023 -- Stijn JANSEN & GERT-JAN ANDRIES -- 629,0 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 21/05/2023
Piloot: GERT-JAN ANDRIES
Zweefvliegtuig: D-4108
Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: k35
Logger file: 2023-05-21-LXV-K35-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:20:23
Duurvlucht : 04:16:13
Vrije vlucht : 172.9 km
Fasttrack : 50.1 kmh
Opgegeven proef: 154.5 km
Driehoek : 124.4 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.552'N 4°57.040'E
tijd: 11:19:57 UTC
alti: -4 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°21.613'N 4°57.941'E = 164° 3.7 km van vertrek
tijd: 11:24:07 UTC
alti: 595 m
Landingspunt
pos.: 51°23.878'N 4°58.335'E = 68° 1.6 km van vertrek
tijd: 15:40:20 UTC
alti: 5 m
Afstand take-off tot landing: 1.6
Totale vluchtduur: 04:20:23
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 51°23.220'N 4°53.506'E @ 11:53:53 UTC, 641 m
punt 1: 50°54.420'N 5°29.729'E @ 13:18:21 UTC, 815 m
punt 2: 51°11.261'N 5°42.885'E @ 14:16:34 UTC, 434 m
punt 3: 51°13.135'N 5°22.026'E @ 14:42:08 UTC, 714 m
punt 4: 51°12.387'N 5°02.038'E @ 15:06:08 UTC, 1022 m
Finish: 51°23.634'N 4°55.651'E @ 15:38:36 UTC, 191 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 68.1 km 141° @ 48.4 km/h
been 2: 34.8 km 26° @ 35.9 km/h
been 3: 24.5 km 278° @ 57.6 km/h
been 4: 23.3 km 267° @ 58.3 km/h
been 5: 22.1 km 340° @ 40.9 km/h
Afgelegde afstand: 172.9 km
Duur: 03:44:43
Gemiddelde snelheid: 46.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Starthoogte: 486.0 m
Finishhoogte: 191.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 295 m
Totale score afstand: 172.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°56.642'N 5°30.244'E = 142° 63.1 km van vertrek
tijd: 13:30:33 UTC
alti: 785 m
Finishpunt
pos.: 51°22.818'N 4°54.222'E = 247° 3.5 km van vertrek
tijd: 15:30:36 UTC
alti: 276 m
Grootste afstand in 2 uur: 100.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 50.1 km/h
Hoogteverlies: 509 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 180.1 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E
punt 1: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E 66.1 km 140°
punt 2: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 33.2 km 27°
punt 3: BEERSE 51°19.150'N 4°47.917'E 65.9 km 283°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 14.9 km 52°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 07 @ 12:09:11 UTC, 805 m
punt 1: FORD GENK @ 13:14:53 UTC, 678 m : 65.6 km 59.9 km/h
punt 2: STRAMPROY @ 14:16:35 UTC, 435 m : 32.2 km 31.3 km/h
punt 3: BEERSE niet gerond
afbreekpunt: 51°21.941'N 4°53.886'E @ 15:27:40 UTC, 314 m : 56.7 km 47.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 154.5 km
Duur van de proef: 03:18:29
Gemiddelde snelheid: 46.7 km/h
Start hoogte: 486 m
Hoogte passeren start: 805 m
Hoogte aan break-punt: 314 m
Hoogteverlies over proef: 172 m
Totale score afstand: 154.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 45.5 km
Been 1: 34.9 km
Been 2: 44.1 km
Totaal: 124.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:24:07 UTC
einde: 15:40:20 UTC
duur: 04:16:13
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 372 m @ 14:17:36 UTC
hoog punt: 1032 m @ 15:05:56 UTC
hoogtewinst: 660 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:58:13 bearing 27.5°
Tweede punt: 13:18:21 bearing 89.1°
Totale hoek: 61.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2491
| |||||||||||||||||||||