CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-05-2023 -- Benjamin HEYLEN -- 429,9 punten

Database gegevens:

Datum: 16-05-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie:
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 123.6 km Score: 429,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Plots kreeg ik via ons leden-mailadres een oproep vr hulp/piloten wegens een goeie dag. Ik had de meteo totaal niet in de gaten. Idd, skysight voorspelde heel veel rood. En natuurlijk moest ik werken, waardoor ik net zo rood werd van frustratie, want ik zou weer eens een absolute knaldag gaan missen. Hemel en aarde bewogen om toch te kunnen vliegen. Het begin ging vlotjes.... tot aan de bui. Niederrhein was ontzettend medewerkend, zoals je hierboven kan lezen. Aangezien ik voor een zone vloog met veel uitspreiding heb ik het straatje naar de bui gevolgd met de bedoeling er omheen te gaan, verder op de lijn Borkenmunster/ Munster. Dat is me voorzichtig min of meer gelukt, met zelfs een klein reddend belletje in de regen. Maar eens naast de bui, zag ik de volgende bui letterlijk en figuurlijk al hangen. en nog eentje... Aangezien ik zo ver van huis Echt geen zin had in een akkerlanding heb ik de neus op Wesel gezet. Daar heb ik ook al eens gestaan, dus dat veld ken ik. Eens lokaal van Wesel mijn opties even overwogen. Plots zag ik een aantal zwevers laag in mn buurt. Ik was dus zeker niet de enige sukkelaar daar. Wegens 0 opties om verder door te kunnen heb ik maar besloten mn kar te draaien en op Kamp-Linfort gemikt. Ook een bekend veld van vorig jaar. Laag aangekomen zag ik een Ventus en een Discus. De Ventus trok motor, de Discus liet water lopen. De Ventus klom en stak met solo-power weg en we stonden met 2 op deze mooie piste. De Discus kwam van Grefrath en was stomverbaasd toen ik zei uit België te komen. Maar ik vertelde dus net hetzelfde verhaal aan m'n ophaler. In alle 'haast' om aan deze roadtrip te beginnen zette hij het foute vliegveld in de Waze....Idd, Grefrath ;-)). Dus ik heb rustig wat Netflix kunnen kijken en een dutje kunnen doen terwijl er nog een heel deel toestellen - powered by solo - passeerden. (zo zag ik oa 2 Duo, een Arcus, een ASH31, ...) Dit was trouwens mijn eerste buitenlanding voor het middaguur - is daar ook een prijs voor Dries?! LOL

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Clearance Kleine Brogel voor doorsteek TMA-CTR en schietvelden Clearance Niederrhein voor crossing CTR : "Jasicher machen sie wie sie sich retten können"

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-16-NAV-H4N-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 16-05-2023



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels
200 Driehoek: geen gesloten segment gevonden

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/05/2023
Piloot:         HEYLEN BEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: h4n
Logger file:    2023-05-16-NAV-H4N-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:49:07
Duurvlucht     : 01:45:07
Vrije vlucht   :  123.6 km
Fasttrack      :   63.4 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.226'N   5°22.821'E
    tijd: 07:53:14 UTC
    alti: -41 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.532'N   5°20.136'E = 308° 4.0 km van vertrek
    tijd: 07:57:14 UTC
    alti: 619 m
Landingspunt 
    pos.: 51°31.789'N   6°32.330'E =  52° 101.8 km van vertrek
    tijd: 09:42:21 UTC
    alti: -54 m
Afstand take-off tot landing: 101.8
Totale vluchtduur: 01:49:07
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°58.322'N   5°20.795'E  @ 08:01:02 UTC,   693 m
    punt 1:  51°13.875'N   5°43.274'E  @ 08:27:11 UTC,   783 m
    punt 2:  51°19.112'N   5°58.922'E  @ 08:41:06 UTC,   741 m
    punt 3:  51°28.253'N   6°08.211'E  @ 08:55:06 UTC,   830 m
    punt 4:  51°38.405'N   6°16.537'E  @ 09:11:31 UTC,   545 m
    Finish:  51°31.561'N   6°32.902'E  @ 09:41:36 UTC,    89 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   39.0 km  42° @  89.5 km/h
    been 2:   20.6 km  62° @  88.9 km/h
    been 3:   20.1 km  32° @  86.1 km/h
    been 4:   21.1 km  27° @  77.3 km/h
    been 5:   22.8 km 124° @  45.4 km/h
Afgelegde afstand:                   123.6 km
Duur:                                01:40:34
Gemiddelde snelheid:                 73.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 102.3 km
Starthoogte:                         574.0 m
Finishhoogte:                        89.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          485 m
Totale score afstand:                123.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.496'N   5°19.923'E = 305° 4.1 km van vertrek
    tijd:    07:57:22 UTC
    alti:    611 m
Finishpunt
    pos.:    51°31.789'N   6°32.330'E =  52° 102.1 km van vertrek
    tijd:    09:42:21 UTC
    alti:    -54 m
Grootste afstand in 2 uur: 126.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    63.4 km/h
Hoogteverlies:             665 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 901.0 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                         0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT         50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  GELDEREN               51°30.830'N   6°19.120'E    89.5 km  47°
    punt 2:  LOCHEM                 52°10.000'N   6°23.700'E    72.8 km   4°
    punt 3:  MESCHEDE-SCHUEREN      51°18.132'N   8°14.232'E   159.5 km 126°
    punt 4:  TEUGE                  52°14.682'N   6°02.802'E   184.0 km 306°
    punt 5:  SOEST/BAD SASSENDORF   51°34.686'N   8°12.864'E   166.6 km 116°
    punt 6:  BORKENBERGE            51°46.750'N   7°17.120'E    68.0 km 290°
    finish:  HASSELT KIEWIT         50°58.200'N   5°22.500'E   160.6 km 237°
    landing:                         0°00.000'N   0°00.000'E

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:57:14 UTC
    einde: 09:42:21 UTC
    duur:  01:45:07

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     528 m @ 08:10:51 UTC
    hoog punt:     951 m @ 08:34:21 UTC
    hoogtewinst:   423 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 08:01:12  bearing 82.4°
    Tweede punt: 09:11:16  bearing 55.9°
    Totale hoek: -26.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Driehoek: geen gesloten segment gevonden
Rekentijd 916

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs