CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-05-2023 -- Wim REYNDERS -- 1145,4 punten

Database gegevens:

Datum: 20-05-2023 Type proef: WW
Toestel: SZD-55-1 Nexus Immatriculatie: D-4860
Handicapfactor: 106 Klasse: Standaard
Piloot: Wim REYNDERS Club: KAZM
Afstand: 269.8 km Score: 1145,4 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 en Dutch Mil

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-20-FLA-2BS-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 20-05-2023



IGC File gegevens:

127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd
307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/05/2023
Piloot:         WIM REYNDERS
Zweefvliegtuig: D-4860
Toestel type:   SZD 55    Klasse: CLUB
Logger type:    Flarm  s/n: 2bs
Logger file:    2023-05-20-FLA-2BS-01.IGC
Motor detectie: Geen
SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:32:12
Duurvlucht     : 05:31:16
Vrije vlucht   :  273.9 km
Fasttrack      :   67.4 kmh
Opgegeven proef:  137.2 km
Driehoek       :  209.3 km
Hoogtewinst    : 1010.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.581'N   4°57.031'E
    tijd: 10:12:37 UTC
    alti: -39 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.581'N   4°57.031'E = 270° 0.0 km van vertrek
    tijd: 10:12:37 UTC
    alti: -39 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.505'N   4°56.867'E = 233° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:44:49 UTC
    alti: -23 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:32:12

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°27.254'N   4°54.735'E  @ 10:34:01 UTC,   918 m
    punt 1:  51°09.020'N   5°08.302'E  @ 11:45:25 UTC,  1005 m
    punt 2:  51°35.935'N   4°42.486'E  @ 12:29:09 UTC,  1028 m
    punt 3:  51°55.936'N   5°28.615'E  @ 14:20:34 UTC,   609 m
    punt 4:  51°42.329'N   4°54.480'E  @ 14:56:56 UTC,   860 m
    punt 5:  51°23.475'N   4°35.883'E  @ 15:24:33 UTC,   868 m
    Finish:  51°24.035'N   4°58.274'E  @ 15:42:09 UTC,   346 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   37.3 km 155° @  31.4 km/h
    been 2:   58.2 km 329° @  79.9 km/h
    been 3:   64.8 km  55° @  34.9 km/h
    been 4:   46.6 km 237° @  77.0 km/h
    been 5:   41.0 km 212° @  89.2 km/h
    been 6:   26.0 km  88° @  88.6 km/h
Afgelegde afstand:                   273.9 km
Duur:                                05:08:08
Gemiddelde snelheid:                 53.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Starthoogte:                         448.0 m
Finishhoogte:                        346.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          102 m
Totale score afstand:                273.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°50.630'N   5°14.218'E =  21° 53.9 km van vertrek
    tijd:    13:47:29 UTC
    alti:    989 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.505'N   4°56.867'E = 233° 0.2 km van vertrek
    tijd:    15:44:49 UTC
    alti:    -23 m
Grootste afstand in 2 uur: 134.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    67.4 km/h
Hoogteverlies:             1012 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 140.2 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:               0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BAARLESSAU   51°26.780'N   4°55.870'E
    punt 1:  HOOLST       51°09.280'N   5°08.950'E    35.8 km 155°
    punt 2:  PRINSEBEEK   51°36.003'N   4°42.321'E    58.4 km 328°
    punt 3:  WUUSTWEZEL   51°23.320'N   4°35.900'E    24.7 km 198°
    finish:  WEELDE 07    51°22.870'N   4°54.250'E    21.3 km  92°
    landing: WEELDEAERO   51°24.050'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BAARLESSAU   @ 10:49:25 UTC,   634 m
    punt 1:  HOOLST       @ 11:44:21 UTC,   973 m :   35.3 km   38.6 km/h
    punt 2:  PRINSEBEEK   @ 12:29:09 UTC,  1028 m :   57.4 km   76.9 km/h
    punt 3:  WUUSTWEZEL   @ 15:24:37 UTC,   869 m :   23.7 km    8.1 km/h
    finish:  WEELDE 07    @ 15:39:45 UTC,   334 m :   20.8 km   82.5 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        137.2 km
Duur van de proef:        04:50:20
Gemiddelde snelheid:      28.4 km/h
Start hoogte:             448 m
Hoogte passeren start:    634 m
Hoogte passeren finish:   334 m
Hoogteverlies over proef: 114 m
Totale score afstand:     137.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   58.9 km
Been 1:   60.4 km
Been 2:   90.0 km
Totaal:  209.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:13:33 UTC
    einde: 15:44:49 UTC
    duur:  05:31:16

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     430 m @ 10:55:09 UTC
    hoog punt:    1440 m @ 13:17:53 UTC
    hoogtewinst:  1010 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:44:57  bearing 58.6°
    Tweede punt: 15:23:57  bearing 8.1°
    Totale hoek: -50.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 2929

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs