CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-05-2023 -- Wim REYNDERS -- 1145,4 punten
127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 20/05/2023
Piloot: WIM REYNDERS
Zweefvliegtuig: D-4860
Toestel type: SZD 55 Klasse: CLUB
Logger type: Flarm s/n: 2bs
Logger file: 2023-05-20-FLA-2BS-01.IGC
Motor detectie: Geen
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:32:12
Duurvlucht : 05:31:16
Vrije vlucht : 273.9 km
Fasttrack : 67.4 kmh
Opgegeven proef: 137.2 km
Driehoek : 209.3 km
Hoogtewinst : 1010.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.581'N 4°57.031'E
tijd: 10:12:37 UTC
alti: -39 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.581'N 4°57.031'E = 270° 0.0 km van vertrek
tijd: 10:12:37 UTC
alti: -39 m
Landingspunt
pos.: 51°23.505'N 4°56.867'E = 233° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:44:49 UTC
alti: -23 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:32:12
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°27.254'N 4°54.735'E @ 10:34:01 UTC, 918 m
punt 1: 51°09.020'N 5°08.302'E @ 11:45:25 UTC, 1005 m
punt 2: 51°35.935'N 4°42.486'E @ 12:29:09 UTC, 1028 m
punt 3: 51°55.936'N 5°28.615'E @ 14:20:34 UTC, 609 m
punt 4: 51°42.329'N 4°54.480'E @ 14:56:56 UTC, 860 m
punt 5: 51°23.475'N 4°35.883'E @ 15:24:33 UTC, 868 m
Finish: 51°24.035'N 4°58.274'E @ 15:42:09 UTC, 346 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 37.3 km 155° @ 31.4 km/h
been 2: 58.2 km 329° @ 79.9 km/h
been 3: 64.8 km 55° @ 34.9 km/h
been 4: 46.6 km 237° @ 77.0 km/h
been 5: 41.0 km 212° @ 89.2 km/h
been 6: 26.0 km 88° @ 88.6 km/h
Afgelegde afstand: 273.9 km
Duur: 05:08:08
Gemiddelde snelheid: 53.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Starthoogte: 448.0 m
Finishhoogte: 346.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 102 m
Totale score afstand: 273.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°50.630'N 5°14.218'E = 21° 53.9 km van vertrek
tijd: 13:47:29 UTC
alti: 989 m
Finishpunt
pos.: 51°23.505'N 4°56.867'E = 233° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:44:49 UTC
alti: -23 m
Grootste afstand in 2 uur: 134.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 67.4 km/h
Hoogteverlies: 1012 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 140.2 km GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: BAARLESSAU 51°26.780'N 4°55.870'E
punt 1: HOOLST 51°09.280'N 5°08.950'E 35.8 km 155°
punt 2: PRINSEBEEK 51°36.003'N 4°42.321'E 58.4 km 328°
punt 3: WUUSTWEZEL 51°23.320'N 4°35.900'E 24.7 km 198°
finish: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 21.3 km 92°
landing: WEELDEAERO 51°24.050'N 4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: BAARLESSAU @ 10:49:25 UTC, 634 m
punt 1: HOOLST @ 11:44:21 UTC, 973 m : 35.3 km 38.6 km/h
punt 2: PRINSEBEEK @ 12:29:09 UTC, 1028 m : 57.4 km 76.9 km/h
punt 3: WUUSTWEZEL @ 15:24:37 UTC, 869 m : 23.7 km 8.1 km/h
finish: WEELDE 07 @ 15:39:45 UTC, 334 m : 20.8 km 82.5 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 137.2 km
Duur van de proef: 04:50:20
Gemiddelde snelheid: 28.4 km/h
Start hoogte: 448 m
Hoogte passeren start: 634 m
Hoogte passeren finish: 334 m
Hoogteverlies over proef: 114 m
Totale score afstand: 137.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 58.9 km
Been 1: 60.4 km
Been 2: 90.0 km
Totaal: 209.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:13:33 UTC
einde: 15:44:49 UTC
duur: 05:31:16
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 430 m @ 10:55:09 UTC
hoog punt: 1440 m @ 13:17:53 UTC
hoogtewinst: 1010 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:44:57 bearing 58.6°
Tweede punt: 15:23:57 bearing 8.1°
Totale hoek: -50.5°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 2929
| |||||||||||||||||||||