CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef21-05-2023 -- Wim REYNDERS -- 648,7 punten
127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 21/05/2023
Piloot: WIM REYNDERS
Zweefvliegtuig: D-4860
Toestel type: SZD 55 Klasse: CLUB
Logger type: Flarm s/n: 2bs
Logger file: 2023-05-21-FLA-2BS-01.IGC
Motor detectie: Geen
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:31:17
Duurvlucht : 04:30:28
Vrije vlucht : 153.4 km
Fasttrack : 48.5 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.586'N 4°57.059'E
tijd: 11:18:57 UTC
alti: 1 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.586'N 4°57.059'E = -nan° 0.0 km van vertrek
tijd: 11:18:57 UTC
alti: 1 m
Landingspunt
pos.: 51°21.031'N 4°52.078'E = 231° 7.5 km van vertrek
tijd: 15:50:14 UTC
alti: 8 m
Afstand take-off tot landing: 7.5
Totale vluchtduur: 04:31:17
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 51°22.714'N 4°52.087'E @ 12:01:34 UTC, 688 m
punt 1: 51°15.443'N 5°05.199'E @ 12:36:22 UTC, 680 m
punt 2: 51°01.895'N 5°18.464'E @ 13:05:26 UTC, 798 m
punt 3: 51°11.391'N 5°43.390'E @ 14:03:38 UTC, 578 m
punt 4: 51°10.114'N 5°11.225'E @ 14:48:30 UTC, 929 m
Finish: 51°20.154'N 4°48.843'E @ 15:43:30 UTC, 484 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.3 km 131° @ 35.1 km/h
been 2: 29.5 km 148° @ 60.9 km/h
been 3: 34.0 km 59° @ 35.1 km/h
been 4: 37.6 km 267° @ 50.2 km/h
been 5: 32.0 km 306° @ 34.9 km/h
Afgelegde afstand: 153.4 km
Duur: 03:41:56
Gemiddelde snelheid: 41.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.5 km
Starthoogte: 490.0 m
Finishhoogte: 484.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 6 m
Totale score afstand: 153.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°05.599'N 5°11.248'E = 154° 37.2 km van vertrek
tijd: 12:59:42 UTC
alti: 1052 m
Finishpunt
pos.: 51°13.990'N 5°00.343'E = 168° 18.2 km van vertrek
tijd: 14:59:42 UTC
alti: 512 m
Grootste afstand in 2 uur: 96.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 48.5 km/h
Hoogteverlies: 540 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 140.2 km GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: BAARLESSAU 51°26.780'N 4°55.870'E
punt 1: HOOLST 51°09.280'N 5°08.950'E 35.8 km 155°
punt 2: PRINSEBEEK 51°36.003'N 4°42.321'E 58.4 km 328°
punt 3: WUUSTWEZEL 51°23.320'N 4°35.900'E 24.7 km 198°
finish: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 21.3 km 92°
landing: WEELDEAERO 51°24.050'N 4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.0 km
Duur van de proef: 00:00:00
Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h
Start hoogte: 0 m
Hoogte passeren start: 521 m
Hoogte aan break-punt: 0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand: 0.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 25.9 km
Been 1: 40.3 km
Been 2: 25.7 km
Totaal: 91.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:19:46 UTC
einde: 15:50:14 UTC
duur: 04:30:28
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 490 m @ 11:27:10 UTC
hoog punt: 1065 m @ 13:01:38 UTC
hoogtewinst: 575 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:05:38 bearing 75.7°
Tweede punt: 15:32:26 bearing 25.2°
Totale hoek: -50.5°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 3234
| |||||||||||||||||||||