CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-05-2023 -- Bram DE MAN -- 463,0 punten

Database gegevens:

Datum: 21-05-2023 Type proef: WW
Toestel: G 102 Astir CS Jeans Immatriculatie: OO-YBT
Handicapfactor: 93 Klasse: Club
Piloot: Bram DE MAN Club: BZC
Afstand: 95.69 km Score: 463,0 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Laatste dag van een heel fijne Kempencup. Gelet op de weersvoorspelling toch even getwijfeld om een sleep te pakken. Veel dank aan de lierman om mij zo hoog te laten starten. Heel moeizame start met laag plafond en zwakke bellen. Iedereen hing dicht en laag bij elkaar. Heel langzaamaan uiteindelijk Mol kunnen ronden, maar vanaf Keiheuvel eindelijk veel betere thermiek richting Neerpelt. Genoten van het stukje windaf wolkhoppen terug naar de Kei. Pittige dag, maar des te meer voldoening toen ik op final glide zat.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt. Frequentie Kleine Brogel uitgeluisterd.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-21-FLA-B53-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 21-05-2023



IGC File gegevens:

127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd
307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/05/2023
Piloot:         BRAM DE MAN
Zweefvliegtuig: OO-YBT
Toestel type:   G 102 STANDARD ASTIR III    Klasse: FRIENDLY
Logger type:    Flarm  s/n: b53
Logger file:    2023-05-21-FLA-B53-01.IGC
Motor detectie: Geen
SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:40:54
Duurvlucht     : 02:40:05
Vrije vlucht   :   94.0 km
Fasttrack      :   39.9 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.561'N   4°56.983'E
    tijd: 11:54:56 UTC
    alti: 4 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.561'N   4°56.983'E = -nan° 0.0 km van vertrek
    tijd: 11:54:56 UTC
    alti: 4 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.500'N   4°56.841'E = 235° 0.2 km van vertrek
    tijd: 14:35:50 UTC
    alti: 9 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 02:40:54

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  51°23.712'N   4°57.852'E  @ 11:55:45 UTC,   574 m
    punt 1:  51°09.571'N   5°09.659'E  @ 12:55:46 UTC,   466 m
    punt 2:  51°14.149'N   5°26.126'E  @ 13:40:01 UTC,   947 m
    punt 3:  51°13.959'N   5°08.887'E  @ 14:03:39 UTC,   886 m
    Finish:  51°23.666'N   4°56.058'E  @ 14:34:49 UTC,   172 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   29.6 km 152° @  29.6 km/h
    been 2:   21.0 km  66° @  28.4 km/h
    been 3:   20.1 km 269° @  51.0 km/h
    been 4:   23.4 km 321° @  45.0 km/h
Afgelegde afstand:                   94.0 km
Duur:                                02:39:04
Gemiddelde snelheid:                 35.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         574.0 m
Finishhoogte:                        172.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          402 m
Totale score afstand:                94.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°15.961'N   4°59.952'E = 166° 14.5 km van vertrek
    tijd:    12:30:57 UTC
    alti:    653 m
Finishpunt
    pos.:    51°21.925'N   4°54.393'E = 225° 4.3 km van vertrek
    tijd:    14:30:57 UTC
    alti:    474 m
Grootste afstand in 2 uur: 79.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    39.9 km/h
Hoogteverlies:             179 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 90.7 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek: T         0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   103RAV   51°21.550'N   4°59.350'E
    punt 1:  083MOL   51°11.298'N   5°07.001'E    21.0 km 155°
    punt 2:  088NEE   51°14.030'N   5°26.350'E    23.1 km  77°
    punt 3:  128WEZ   51°11.467'N   5°13.109'E    16.1 km 253°
    finish:  10W07    51°22.870'N   4°54.250'E    30.5 km 314°
    landing: 1EBWE    51°24.050'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   103RAV   @ 12:11:00 UTC,   671 m
    punt 1:  083MOL   @ 12:51:33 UTC,   609 m :   20.5 km   30.3 km/h
    punt 2:  088NEE   @ 13:39:55 UTC,   940 m :   22.1 km   27.4 km/h
    punt 3:  128WEZ   @ 13:56:32 UTC,   987 m :   15.1 km   54.7 km/h
    finish:   10W07    niet gerond
    afbreekpunt: 51°22.772'N   4°54.611'E  @ 14:32:35 UTC, 374 m : 29.5 km 49.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        87.2 km
Duur van de proef:        02:21:35
Gemiddelde snelheid:      37.0 km/h
Start hoogte:             574 m
Hoogte passeren start:    671 m
Hoogte aan break-punt:    374 m
Hoogteverlies over proef: 200 m
Totale score afstand:     87.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   24.4 km
Been 1:   24.3 km
Been 2:   38.1 km
Totaal:   86.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:55:45 UTC
    einde: 14:35:50 UTC
    duur:  02:40:05

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     407 m @ 12:58:27 UTC
    hoog punt:    1056 m @ 13:38:25 UTC
    hoogtewinst:   649 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:38:09  bearing 61.7°
    Tweede punt: 14:32:36  bearing 29.0°
    Totale hoek: -32.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 3846

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs