CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-05-2023 -- Bart LEYSEN -- 1174,0 punten

Database gegevens:

Datum: 20-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2a Immatriculatie: D-4115
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bart LEYSEN Club: KAC
Afstand: 300.03 km Score: 1174,0 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

luchtruim volgens afspraken kempencup

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-20-LXV-A47-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 20-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/05/2023
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type:   VENTUS 2A    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a47
Logger file:    2023-05-20-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:39:01
Duurvlucht     : 04:34:35
Vrije vlucht   :  292.3 km
Fasttrack      :   80.8 kmh
Opgegeven proef:  295.0 km
Driehoek       :  232.5 km
Hoogtewinst    : 1158.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.541'N   4°56.993'E
    tijd: 10:25:23 UTC
    alti: -53 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°21.709'N   4°58.670'E = 150° 3.9 km van vertrek
    tijd: 10:29:49 UTC
    alti: 536 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.532'N   4°56.951'E = 251° 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:04:24 UTC
    alti: -35 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:39:01
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.707'N   4°52.956'E  @ 11:01:57 UTC,  1125 m
    punt 1:  51°11.810'N   5°14.595'E  @ 11:28:02 UTC,   865 m
    punt 2:  51°31.117'N   4°43.711'E  @ 12:10:46 UTC,  1023 m
    punt 3:  51°46.877'N   4°52.773'E  @ 12:40:54 UTC,   876 m
    punt 4:  52°01.625'N   5°39.961'E  @ 13:35:48 UTC,  1125 m
    punt 5:  51°37.422'N   4°39.622'E  @ 14:34:02 UTC,  1012 m
    Finish:  51°23.532'N   4°56.951'E  @ 15:04:24 UTC,   -35 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   34.7 km 133° @  79.8 km/h
    been 2:   50.7 km 315° @  71.1 km/h
    been 3:   31.0 km  20° @  61.8 km/h
    been 4:   60.6 km  63° @  66.3 km/h
    been 5:   82.6 km 237° @  85.1 km/h
    been 6:   32.6 km 142° @  64.5 km/h
Afgelegde afstand:                   292.3 km
Duur:                                04:02:27
Gemiddelde snelheid:                 72.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.1 km
Starthoogte:                         428.0 m
Finishhoogte:                        -35.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          463 m
Totale score afstand:                292.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°48.081'N   5°04.217'E =  10° 46.3 km van vertrek
    tijd:    12:54:05 UTC
    alti:    1241 m
Finishpunt
    pos.:    51°21.193'N   4°45.787'E = 252° 13.7 km van vertrek
    tijd:    14:54:05 UTC
    alti:    798 m
Grootste afstand in 2 uur: 161.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    80.8 km/h
Hoogteverlies:             443 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 300.0 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07     51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  LOMMEL WIND   51°11.903'N   5°14.976'E    31.5 km 130°
    punt 2:  PRINSENBEEK   51°36.003'N   4°42.321'E    58.6 km 320°
    punt 3:  EDE           52°01.700'N   5°40.340'E    82.0 km  54°
    punt 4:  ZONZEEL       51°38.250'N   4°41.710'E    80.2 km 237°
    punt 5:  RIJKEVORSEL   51°21.030'N   4°45.650'E    32.3 km 172°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    15.5 km  69°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07     @ 11:05:39 UTC,  1316 m
    punt 1:  LOMMEL WIND   @ 11:27:57 UTC,   862 m :   31.0 km   83.5 km/h
    punt 2:  PRINSENBEEK   @ 12:14:47 UTC,   755 m :   57.6 km   73.8 km/h
    punt 3:  EDE           @ 13:35:48 UTC,  1125 m :   81.0 km   60.0 km/h
    punt 4:  ZONZEEL       @ 14:35:32 UTC,   880 m :   79.2 km   79.5 km/h
    punt 5:  RIJKEVORSEL   @ 14:54:06 UTC,   793 m :   31.3 km  101.0 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 15:02:06 UTC,   132 m :   15.0 km  112.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        295.0 km
Duur van de proef:        03:56:27
Gemiddelde snelheid:      74.9 km/h
Start hoogte:             428 m
Hoogte passeren start:    1316 m
Hoogte passeren finish:   132 m
Hoogteverlies over proef: 296 m
Totale score afstand:     295.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   65.1 km
Been 1:   66.5 km
Been 2:  100.9 km
Totaal:  232.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:29:49 UTC
    einde: 15:04:24 UTC
    duur:  04:34:35

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     282 m @ 12:32:39 UTC
    hoog punt:    1440 m @ 13:03:33 UTC
    hoogtewinst:  1158 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:28:03  bearing 57.9°
    Tweede punt: 14:34:01  bearing 8.6°
    Totale hoek: -49.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4683

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs