CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef21-05-2023 -- Bart LEYSEN -- 227,0 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 21/05/2023
Piloot: BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type: VENTUS 2A Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a47
Logger file: 2023-05-21-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:15:57
Duurvlucht : 02:12:08
Vrije vlucht : 62.3 km
Fasttrack : 36.4 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.561'N 4°57.067'E
tijd: 11:08:26 UTC
alti: -7 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.491'N 4°59.353'E = 93° 2.6 km van vertrek
tijd: 11:12:15 UTC
alti: 651 m
Landingspunt
pos.: 50°58.234'N 5°22.360'E = 148° 55.4 km van vertrek
tijd: 13:24:23 UTC
alti: 13 m
Afstand take-off tot landing: 55.4
Totale vluchtduur: 02:15:57
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
Start : 51°27.322'N 5°01.675'E @ 11:31:55 UTC, 538 m
punt 1: 51°16.678'N 5°04.593'E @ 12:54:11 UTC, 729 m
punt 2: 51°06.333'N 5°14.269'E @ 13:08:17 UTC, 685 m
Finish: 50°57.632'N 5°24.440'E @ 13:20:34 UTC, 267 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.0 km 170° @ 14.6 km/h
been 2: 22.2 km 150° @ 94.7 km/h
been 3: 20.0 km 144° @ 97.9 km/h
Afgelegde afstand: 62.3 km
Duur: 01:48:39
Gemiddelde snelheid: 34.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 57.7 km
Starthoogte: 481.0 m
Finishhoogte: 267.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 214 m
Totale score afstand: 62.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°22.242'N 4°58.084'E = 154° 2.7 km van vertrek
tijd: 11:20:43 UTC
alti: 656 m
Finishpunt
pos.: 50°57.748'N 5°24.415'E = 146° 57.5 km van vertrek
tijd: 13:20:43 UTC
alti: 242 m
Grootste afstand in 2 uur: 72.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 36.4 km/h
Hoogteverlies: 414 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 180.1 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E
punt 1: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E 66.1 km 140°
punt 2: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 33.2 km 27°
punt 3: BEERSE 51°19.150'N 4°47.917'E 65.9 km 283°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 14.9 km 52°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 07 @ 12:27:17 UTC, 669 m
punt 1: FORD GENK niet gerond
afbreekpunt: 50°57.653'N 5°24.466'E @ 13:20:36 UTC, 261 m : 58.0 km 65.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 58.0 km
Duur van de proef: 00:53:19
Gemiddelde snelheid: 65.3 km/h
Start hoogte: 310 m
Hoogte passeren start: 669 m
Hoogte aan break-punt: 261 m
Hoogteverlies over proef: 49 m
Totale score afstand: 58.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:12:15 UTC
einde: 13:24:23 UTC
duur: 02:12:08
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 310 m @ 11:38:59 UTC
hoog punt: 976 m @ 12:45:03 UTC
hoogtewinst: 666 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:27:00 bearing 27.2°
Tweede punt: 13:20:31 bearing 83.9°
Totale hoek: 56.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 1584
| |||||||||||||||||||||