CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-05-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 78,0 punten

Database gegevens:

Datum: 27-05-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 23.6 km Score: 78,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wedstrijd over al over en out deze goed en wel begonnen is. Oefening dus in mentale weerbaarheid. Perfect textbook, beter kan bijna niet, voorbeeld van hoe u wedstrijd al vliegend (dus onder technische issues) op dag 1 volledig te verknallen. Sneller kan niet: zo goed als 1 steek, motor uit, terug naar het vliegveld. Zo'n beetje alles fout gedaan. Alleen vertrokken in het blauw. Het ging beter worden wat later op de dag maar ik vertrek direct. Denk toch dat het water vandaag niet veel had geholpen en ik het er dus beter direct had uit gedaan. Kortom geeft mij toch maar gewoon een bergvliegvakantie!!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Squak 4231 volgens wedstrijd luchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-27-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 27-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/05/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-05-27-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:51:00
Duurvlucht     : 01:00:06
Vrije vlucht   :   23.6 km
Fasttrack      :   14.8 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.227'N   5°22.138'E
    tijd: 11:37:54 UTC
    alti: -62 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.100'N   5°26.086'E =  71° 4.9 km van vertrek
    tijd: 11:41:00 UTC
    alti: 599 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.246'N   5°22.669'E =  87° 0.6 km van vertrek
    tijd: 13:28:54 UTC
    alti: -47 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 01:51:00
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 7.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 2
    Start :  50°58.543'N   5°21.167'E  @ 12:00:46 UTC,   870 m
    Finish:  51°03.591'N   5°39.726'E  @ 12:41:15 UTC,   290 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   23.6 km  66° @  35.0 km/h
Afgelegde afstand:                   23.6 km
Duur:                                00:40:29
Gemiddelde snelheid:                 35.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 22.8 km
Starthoogte:                         306.0 m
Finishhoogte:                        290.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          16 m
Totale score afstand:                23.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°00.080'N   5°24.775'E =  42° 4.6 km van vertrek
    tijd:    11:42:03 UTC
    alti:    555 m
Finishpunt
    pos.:    51°03.273'N   5°39.069'E =  65° 21.9 km van vertrek
    tijd:    12:42:09 UTC
    alti:    151 m
Grootste afstand in 2 uur: 29.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    14.8 km/h
Hoogteverlies:             404 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 230.0 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  ALPEN            51°33.900'N   6°29.400'E    99.1 km  43°
    punt 2:  VENLO BRUG       51°23.830'N   6°09.340'E    29.8 km 231°
    punt 3:  HOOLST           51°09.280'N   5°08.950'E    75.2 km 249°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    25.9 km 142°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    555 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:42:03 UTC
    einde: 12:42:09 UTC
    duur:  01:00:06

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     306 m @ 11:45:40 UTC
    hoog punt:     916 m @ 12:09:08 UTC
    hoogtewinst:   610 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 380

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs