CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-05-2023 -- Joris GERNAEY & MAXIM PAQUAY -- 841,5 punten

Database gegevens:

Datum: 27-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Nimbus 4DT Immatriculatie: PH-1615
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 230 km Score: 841,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: MAXIM PAQUAY
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB App listening watch 134.480 with sq4231, Dutch TMZ sq 7000, Niederhein TMZ sq6101 and listening watch 119.110.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-27-LXV-AE5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 27-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/05/2023
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type:   NIMBUS 4DT    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ae5
Logger file:    2023-05-27-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:08:24
Duurvlucht     : 04:04:28
Vrije vlucht   :  232.1 km
Fasttrack      :   82.1 kmh
Driehoek       :  139.0 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.229'N   5°22.110'E
    tijd: 11:45:23 UTC
    alti: -53 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.286'N   5°25.797'E =  65° 4.7 km van vertrek
    tijd: 11:49:19 UTC
    alti: 564 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.215'N   5°22.610'E =  93° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:53:47 UTC
    alti: -27 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:08:24
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.904'N   5°24.069'E  @ 12:00:21 UTC,   969 m
    punt 1:  51°02.762'N   5°40.620'E  @ 12:56:32 UTC,   759 m
    punt 2:  51°17.266'N   5°56.904'E  @ 13:37:30 UTC,   684 m
    punt 3:  51°33.723'N   6°29.085'E  @ 14:18:18 UTC,   586 m
    punt 4:  51°15.447'N   5°42.103'E  @ 15:08:57 UTC,   789 m
    punt 5:  51°09.538'N   5°09.198'E  @ 15:39:51 UTC,   983 m
    Finish:  50°58.692'N   5°23.739'E  @ 15:51:16 UTC,   242 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.6 km  70° @  22.0 km/h
    been 2:   32.9 km  35° @  48.2 km/h
    been 3:   48.2 km  50° @  70.9 km/h
    been 4:   64.2 km 238° @  76.0 km/h
    been 5:   39.9 km 254° @  77.4 km/h
    been 6:   26.3 km 140° @ 138.3 km/h
Afgelegde afstand:                   232.1 km
Duur:                                03:50:55
Gemiddelde snelheid:                 60.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Starthoogte:                         517.0 m
Finishhoogte:                        242.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          275 m
Totale score afstand:                232.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°21.782'N   6°07.517'E =  50° 68.6 km van vertrek
    tijd:    13:51:27 UTC
    alti:    944 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.645'N   5°23.417'E =  63° 1.7 km van vertrek
    tijd:    15:51:27 UTC
    alti:    196 m
Grootste afstand in 2 uur: 164.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    82.1 km/h
Hoogteverlies:             748 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 230.0 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  ALPEN            51°33.900'N   6°29.400'E    99.1 km  43°
    punt 2:  VENLO BRUG       51°23.830'N   6°09.340'E    29.8 km 231°
    punt 3:  HOOLST           51°09.280'N   5°08.950'E    75.2 km 249°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    25.9 km 142°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    564 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   38.9 km
Been 1:   61.2 km
Been 2:   38.9 km
Totaal:  139.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:49:19 UTC
    einde: 15:53:47 UTC
    duur:  04:04:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     379 m @ 13:19:32 UTC
    hoog punt:    1061 m @ 15:38:46 UTC
    hoogtewinst:   682 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:17:30  bearing 86.4°
    Tweede punt: 15:31:33  bearing 56.9°
    Totale hoek: -29.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3976

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs