CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2023 -- Nick FREMAU -- 858,3 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2023 Type proef: WW
Toestel: LS 8 Immatriculatie: PH-1080
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Nick FREMAU Club: BZC
Afstand: 206 km Score: 858,3 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim door wedstrijdleiding

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-28-NAV-4FW-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2023



IGC File gegevens:

312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2023
Piloot:         FREMAU NICK
Zweefvliegtuig: PH-1080
Toestel type:   LS 8    Klasse: 15-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4fw
Logger file:    2023-05-28-NAV-4FW-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:52:50
Duurvlucht     : 02:49:24
Vrije vlucht   :  210.0 km
Fasttrack      :   87.4 kmh
Driehoek       :  178.8 km
Hoogtewinst    : 1088.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.096'E
    tijd: 11:36:41 UTC
    alti: -14 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.714'N   5°25.374'E =  77° 3.9 km van vertrek
    tijd: 11:40:07 UTC
    alti: 565 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.667'E =  90° 0.7 km van vertrek
    tijd: 14:29:31 UTC
    alti: -4 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 02:52:50
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°55.569'N   5°33.072'E  @ 12:01:50 UTC,  1417 m
    punt 1:  51°22.865'N   4°54.498'E  @ 12:44:03 UTC,   738 m
    punt 2:  51°11.540'N   5°13.562'E  @ 13:08:02 UTC,   708 m
    punt 3:  51°14.461'N   5°38.731'E  @ 13:36:48 UTC,   969 m
    punt 4:  51°20.253'N   5°56.318'E  @ 13:58:15 UTC,  1063 m
    punt 5:  51°10.367'N   5°34.549'E  @ 14:15:51 UTC,   929 m
    Finish:  50°58.066'N   5°21.269'E  @ 14:27:48 UTC,   230 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   67.7 km 319° @  96.2 km/h
    been 2:   30.5 km 133° @  76.4 km/h
    been 3:   29.8 km  79° @  62.2 km/h
    been 4:   23.1 km  62° @  64.6 km/h
    been 5:   31.3 km 234° @ 106.6 km/h
    been 6:   27.6 km 214° @ 138.5 km/h
Afgelegde afstand:                   210.0 km
Duur:                                02:25:58
Gemiddelde snelheid:                 86.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 13.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         417.0 m
Finishhoogte:                        230.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          187 m
Totale score afstand:                210.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°08.463'N   5°12.390'E = 329° 22.1 km van vertrek
    tijd:    12:26:42 UTC
    alti:    1245 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.806'N   5°21.729'E = 338° 1.1 km van vertrek
    tijd:    14:26:42 UTC
    alti:    354 m
Grootste afstand in 2 uur: 174.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.4 km/h
Hoogteverlies:             891 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 206.4 km  NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK         50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  WEELDE 07         51°22.870'N   4°54.250'E    66.1 km 321°
    punt 2:  LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E    35.9 km 126°
    punt 3:  BERINGE NL        51°20.350'N   5°56.570'E    46.3 km  69°
    punt 4:  BOCHOLT BE        51°10.351'N   5°34.732'E    31.5 km 234°
    finish:  HASSELT KIEWIT    50°58.200'N   5°22.500'E    26.7 km 212°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   55.1 km
Been 1:   71.7 km
Been 2:   52.0 km
Totaal:  178.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:40:07 UTC
    einde: 14:29:31 UTC
    duur:  02:49:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     417 m @ 11:41:48 UTC
    hoog punt:    1505 m @ 12:14:52 UTC
    hoogtewinst:  1088 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:06:26  bearing 87.8°
    Tweede punt: 12:44:02  bearing 28.8°
    Totale hoek: -59.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3387

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs