CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 942,5 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2023 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 253.44 km Score: 942,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eigenlijk was het vandaag heel makkelijk, zo goed als zeker ging het beter zijn dan gisteren. En gelukkig zijn er nog zekerheden in het leven. De goesting om te tanken was er wel wat minder en had niet verwacht dat het naar 1600m ging gaan. Bijgevolg 50liter mee, en nog voor de start toch wat spijt dat het niet paar liter meer was. Nu wel iets meer met het startlijn gedoe bezig geweest maar alsnog relatief snel vertrokken. Vertrouwde de boven bewolking niet. En vandaag wel in een groepje vertrokken waar van ik dankbaar gebruik heb kunnen maken. De brothers volgens zat er wel niet in en eens bij keiheuvel ook nog eens opgerold door de andere V3 schoon-broer, maar ik liet het niet aan mijn hart komen. Was al blij dat het er naar uit zag dat ik rond ging geraken en zo van die stukken samenvliegne om te leren: daarvoor ben ik hier op het BK.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Squak 4231 volgens wedstrijdgegeven en uitluisteren brogel

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-28-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-05-28-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:22:46
Duurvlucht     : 03:17:43
Vrije vlucht   :  259.3 km
Fasttrack      :   94.1 kmh
Driehoek       :  222.3 km
Hoogtewinst    : 1134.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.132'E
    tijd: 11:15:55 UTC
    alti: -25 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.469'N   5°25.692'E =  61° 4.7 km van vertrek
    tijd: 11:19:01 UTC
    alti: 603 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.672'E =  89° 0.6 km van vertrek
    tijd: 14:38:41 UTC
    alti: -16 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 03:22:46
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°56.947'N   5°36.014'E  @ 11:47:02 UTC,  1191 m
    punt 1:  51°29.276'N   4°44.376'E  @ 12:46:57 UTC,  1051 m
    punt 2:  51°10.794'N   5°14.325'E  @ 13:23:19 UTC,  1043 m
    punt 3:  51°15.638'N   5°46.656'E  @ 13:55:51 UTC,  1341 m
    punt 4:  51°21.396'N   6°02.301'E  @ 14:05:37 UTC,   928 m
    punt 5:  51°16.044'N   5°44.197'E  @ 14:20:48 UTC,  1230 m
    Finish:  50°58.240'N   5°21.216'E  @ 14:37:35 UTC,   135 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   84.9 km 315° @  85.0 km/h
    been 2:   48.8 km 134° @  80.6 km/h
    been 3:   38.7 km  76° @  71.4 km/h
    been 4:   21.1 km  59° @ 129.5 km/h
    been 5:   23.3 km 245° @  91.9 km/h
    been 6:   42.5 km 219° @ 152.1 km/h
Afgelegde afstand:                   259.3 km
Duur:                                02:50:33
Gemiddelde snelheid:                 91.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 16.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         554.0 m
Finishhoogte:                        135.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          419 m
Totale score afstand:                259.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°22.684'N   4°50.296'E = 321° 58.6 km van vertrek
    tijd:    12:37:22 UTC
    alti:    1135 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.456'N   5°21.168'E = 290° 1.2 km van vertrek
    tijd:    14:37:22 UTC
    alti:    162 m
Grootste afstand in 2 uur: 188.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.1 km/h
Hoogteverlies:             973 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 253.4 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK         50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  MEER GRN          51°29.240'N   4°44.200'E    82.6 km 320°
    punt 2:  LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E    52.3 km 129°
    punt 3:  MAASBREE          51°21.369'N   6°02.592'E    53.5 km  70°
    punt 4:  BOCHOLT BE        51°10.351'N   5°34.732'E    38.3 km 238°
    finish:  HASSELT KIEWIT    50°58.200'N   5°22.500'E    26.7 km 212°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    613 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   71.7 km
Been 1:   88.4 km
Been 2:   62.2 km
Totaal:  222.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:20:58 UTC
    einde: 14:38:41 UTC
    duur:  03:17:43

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     554 m @ 11:21:50 UTC
    hoog punt:    1688 m @ 11:37:59 UTC
    hoogtewinst:  1134 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:56:18  bearing 86.5°
    Tweede punt: 12:46:55  bearing 15.1°
    Totale hoek: -71.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4171

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs