CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-05-2023 -- Dennis HUYBRECKX -- 1022,1 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/05/2023
Piloot: DENNIS HUYBRECKX
Zweefvliegtuig: D-KDHX
Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aou
Logger file: 2023-05-28-LXV-AOU-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:27:40
Duurvlucht : 03:23:10
Vrije vlucht : 258.3 km
Fasttrack : 106.0 kmh
Opgegeven proef: 249.4 km
Driehoek : 221.2 km
Hoogtewinst : 1208.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.237'N 5°22.158'E
tijd: 11:09:30 UTC
alti: -27 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.313'N 5°26.735'E = 69° 5.7 km van vertrek
tijd: 11:14:00 UTC
alti: 667 m
Landingspunt
pos.: 50°58.240'N 5°22.748'E = 90° 0.7 km van vertrek
tijd: 14:37:10 UTC
alti: -19 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:27:40
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.328'N 5°36.121'E @ 11:46:29 UTC, 1445 m
punt 1: 51°02.721'N 5°21.224'E @ 12:20:36 UTC, 1476 m
punt 2: 51°29.057'N 4°44.367'E @ 12:54:23 UTC, 1211 m
punt 3: 51°10.787'N 5°14.263'E @ 13:23:32 UTC, 849 m
punt 4: 51°21.237'N 6°02.292'E @ 14:04:52 UTC, 837 m
punt 5: 51°14.583'N 5°41.437'E @ 14:19:55 UTC, 998 m
Finish: 50°58.234'N 5°21.322'E @ 14:36:04 UTC, 61 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 300° @ 35.3 km/h
been 2: 65.0 km 319° @ 115.4 km/h
been 3: 48.5 km 134° @ 99.9 km/h
been 4: 59.1 km 71° @ 85.8 km/h
been 5: 27.2 km 243° @ 108.4 km/h
been 6: 38.3 km 218° @ 142.5 km/h
Afgelegde afstand: 258.3 km
Duur: 02:49:35
Gemiddelde snelheid: 91.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 16.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte: 525.0 m
Finishhoogte: 61.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 464 m
Totale score afstand: 258.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°13.700'N 5°09.573'E = 333° 32.2 km van vertrek
tijd: 12:32:37 UTC
alti: 1429 m
Finishpunt
pos.: 50°58.619'N 5°23.517'E = 66° 1.7 km van vertrek
tijd: 14:32:37 UTC
alti: 355 m
Grootste afstand in 2 uur: 212.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 106.0 km/h
Hoogteverlies: 1074 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 253.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: MEER GRN 51°29.240'N 4°44.200'E 82.6 km 320°
punt 2: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 52.3 km 129°
punt 3: MAASBREE 51°21.369'N 6°02.592'E 53.5 km 70°
punt 4: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 38.3 km 238°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 26.7 km 212°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 12:10:34 UTC, 1616 m
punt 1: MEER GRN @ 12:54:22 UTC, 1213 m : 82.1 km 112.5 km/h
punt 2: LOMMEL TESTBAAN @ 13:31:26 UTC, 1424 m : 51.3 km 83.1 km/h
punt 3: MAASBREE @ 14:04:51 UTC, 836 m : 52.5 km 94.3 km/h
punt 4: BOCHOLT BE @ 14:24:50 UTC, 981 m : 37.3 km 112.0 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 14:36:51 UTC, -20 m : 26.2 km 130.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 249.4 km
Duur van de proef: 02:26:17
Gemiddelde snelheid: 102.3 km/h
Start hoogte: 525 m
Hoogte passeren start: 1616 m
Hoogte passeren finish: -20 m
Hoogteverlies over proef: 545 m
Totale score afstand: 249.4 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 70.6 km
Been 1: 88.6 km
Been 2: 61.9 km
Totaal: 221.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:14:00 UTC
einde: 14:37:10 UTC
duur: 03:23:10
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 525 m @ 11:17:30 UTC
hoog punt: 1733 m @ 11:39:08 UTC
hoogtewinst: 1208 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:10:11 bearing 88.3°
Tweede punt: 12:54:25 bearing 15.2°
Totale hoek: -73.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3563
| |||||||||||||||||||||