CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2023 -- Dennis HUYBRECKX -- 1022,1 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2023 Type proef: OP
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: DKDHX
Handicapfactor: 122 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dennis HUYBRECKX Club: KACK
Afstand: 249.4 km Score: 1022,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: In behandeling IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-28-LXV-AOU-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Foute klasse -> motorklasse (jury)

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2023
Piloot:         DENNIS HUYBRECKX
Zweefvliegtuig: D-KDHX
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aou
Logger file:    2023-05-28-LXV-AOU-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:27:40
Duurvlucht     : 03:23:10
Vrije vlucht   :  258.3 km
Fasttrack      :  106.0 kmh
Opgegeven proef:  249.4 km
Driehoek       :  221.2 km
Hoogtewinst    : 1208.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.158'E
    tijd: 11:09:30 UTC
    alti: -27 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.313'N   5°26.735'E =  69° 5.7 km van vertrek
    tijd: 11:14:00 UTC
    alti: 667 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.240'N   5°22.748'E =  90° 0.7 km van vertrek
    tijd: 14:37:10 UTC
    alti: -19 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:27:40
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.328'N   5°36.121'E  @ 11:46:29 UTC,  1445 m
    punt 1:  51°02.721'N   5°21.224'E  @ 12:20:36 UTC,  1476 m
    punt 2:  51°29.057'N   4°44.367'E  @ 12:54:23 UTC,  1211 m
    punt 3:  51°10.787'N   5°14.263'E  @ 13:23:32 UTC,   849 m
    punt 4:  51°21.237'N   6°02.292'E  @ 14:04:52 UTC,   837 m
    punt 5:  51°14.583'N   5°41.437'E  @ 14:19:55 UTC,   998 m
    Finish:  50°58.234'N   5°21.322'E  @ 14:36:04 UTC,    61 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km 300° @  35.3 km/h
    been 2:   65.0 km 319° @ 115.4 km/h
    been 3:   48.5 km 134° @  99.9 km/h
    been 4:   59.1 km  71° @  85.8 km/h
    been 5:   27.2 km 243° @ 108.4 km/h
    been 6:   38.3 km 218° @ 142.5 km/h
Afgelegde afstand:                   258.3 km
Duur:                                02:49:35
Gemiddelde snelheid:                 91.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 16.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         525.0 m
Finishhoogte:                        61.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          464 m
Totale score afstand:                258.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°13.700'N   5°09.573'E = 333° 32.2 km van vertrek
    tijd:    12:32:37 UTC
    alti:    1429 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.619'N   5°23.517'E =  66° 1.7 km van vertrek
    tijd:    14:32:37 UTC
    alti:    355 m
Grootste afstand in 2 uur: 212.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   106.0 km/h
Hoogteverlies:             1074 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 253.4 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK         50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  MEER GRN          51°29.240'N   4°44.200'E    82.6 km 320°
    punt 2:  LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E    52.3 km 129°
    punt 3:  MAASBREE          51°21.369'N   6°02.592'E    53.5 km  70°
    punt 4:  BOCHOLT BE        51°10.351'N   5°34.732'E    38.3 km 238°
    finish:  HASSELT KIEWIT    50°58.200'N   5°22.500'E    26.7 km 212°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK         @ 12:10:34 UTC,  1616 m
    punt 1:  MEER GRN          @ 12:54:22 UTC,  1213 m :   82.1 km  112.5 km/h
    punt 2:  LOMMEL TESTBAAN   @ 13:31:26 UTC,  1424 m :   51.3 km   83.1 km/h
    punt 3:  MAASBREE          @ 14:04:51 UTC,   836 m :   52.5 km   94.3 km/h
    punt 4:  BOCHOLT BE        @ 14:24:50 UTC,   981 m :   37.3 km  112.0 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT    @ 14:36:51 UTC,   -20 m :   26.2 km  130.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        249.4 km
Duur van de proef:        02:26:17
Gemiddelde snelheid:      102.3 km/h
Start hoogte:             525 m
Hoogte passeren start:    1616 m
Hoogte passeren finish:   -20 m
Hoogteverlies over proef: 545 m
Totale score afstand:     249.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   70.6 km
Been 1:   88.6 km
Been 2:   61.9 km
Totaal:  221.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:14:00 UTC
    einde: 14:37:10 UTC
    duur:  03:23:10

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     525 m @ 11:17:30 UTC
    hoog punt:    1733 m @ 11:39:08 UTC
    hoogtewinst:  1208 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:10:11  bearing 88.3°
    Tweede punt: 12:54:25  bearing 15.2°
    Totale hoek: -73.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3563

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs