CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2023 -- Joris GERNAEY & MAXIM PAQUAY -- 927,1 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Nimbus 4DT Immatriculatie: PH-1615
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 253.4 km Score: 927,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: MAXIM PAQUAY
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB App listening watch 134.480 with sq4231, Dutch TMZ sq 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-28-LXV-AE5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2023
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type:   NIMBUS 4DT    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ae5
Logger file:    2023-05-28-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:12:52
Duurvlucht     : 03:08:56
Vrije vlucht   :  256.4 km
Fasttrack      :   94.3 kmh
Driehoek       :  209.8 km
Hoogtewinst    : 1108.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.232'N   5°22.133'E
    tijd: 11:19:30 UTC
    alti: -18 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.743'N   5°25.957'E =  58° 5.3 km van vertrek
    tijd: 11:23:26 UTC
    alti: 619 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.222'N   5°22.680'E =  92° 0.6 km van vertrek
    tijd: 14:32:22 UTC
    alti: -7 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 03:12:52
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.172'N   5°36.124'E  @ 11:48:38 UTC,  1327 m
    punt 1:  51°03.184'N   5°21.877'E  @ 12:03:37 UTC,  1065 m
    punt 2:  51°29.099'N   4°44.478'E  @ 12:38:02 UTC,   624 m
    punt 3:  51°11.507'N   5°15.454'E  @ 13:16:33 UTC,  1321 m
    punt 4:  51°21.287'N   6°02.359'E  @ 13:58:26 UTC,   904 m
    punt 5:  51°13.754'N   5°40.028'E  @ 14:17:32 UTC,  1217 m
    Finish:  50°58.230'N   5°21.487'E  @ 14:31:25 UTC,    99 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km 304° @  80.3 km/h
    been 2:   64.8 km 318° @ 113.0 km/h
    been 3:   48.6 km 132° @  75.6 km/h
    been 4:   57.5 km  71° @  82.4 km/h
    been 5:   29.5 km 242° @  92.6 km/h
    been 6:   36.0 km 217° @ 155.6 km/h
Afgelegde afstand:                   256.4 km
Duur:                                02:42:47
Gemiddelde snelheid:                 94.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 16.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         545.0 m
Finishhoogte:                        99.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          446 m
Totale score afstand:                256.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°19.500'N   4°55.987'E = 323° 49.8 km van vertrek
    tijd:    12:28:33 UTC
    alti:    1118 m
Finishpunt
    pos.:    51°00.389'N   5°24.447'E =  34° 4.8 km van vertrek
    tijd:    14:28:33 UTC
    alti:    396 m
Grootste afstand in 2 uur: 188.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.3 km/h
Hoogteverlies:             722 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 253.4 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK         50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  MEER GRN          51°29.240'N   4°44.200'E    82.6 km 320°
    punt 2:  LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E    52.3 km 129°
    punt 3:  MAASBREE          51°21.369'N   6°02.592'E    53.5 km  70°
    punt 4:  BOCHOLT BE        51°10.351'N   5°34.732'E    38.3 km 238°
    finish:  HASSELT KIEWIT    50°58.200'N   5°22.500'E    26.7 km 212°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    619 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   64.5 km
Been 1:   86.6 km
Been 2:   58.7 km
Totaal:  209.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:23:26 UTC
    einde: 14:32:22 UTC
    duur:  03:08:56

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     545 m @ 11:25:14 UTC
    hoog punt:    1653 m @ 11:52:04 UTC
    hoogtewinst:  1108 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:56:25  bearing 86.5°
    Tweede punt: 12:38:00  bearing 15.3°
    Totale hoek: -71.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3925

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs