CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef05-04-2023 -- Tom CONINGS & CARL CEUSTERS -- 1099,8 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 05/04/2023
Piloot: TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2023-04-05-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:59:53
Duurvlucht : 04:44:41
Vrije vlucht : 310.7 km
Fasttrack : 83.4 kmh
Opgegeven proef: 223.9 km
Driehoek : 102.6 km
Hoogtewinst : 1680.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.235'N 5°22.192'E
tijd: 09:48:45 UTC
alti: -35 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.040'N 5°25.562'E = 69° 4.2 km van vertrek
tijd: 09:53:13 UTC
alti: 610 m
Landingspunt
pos.: 50°58.249'N 5°22.732'E = 88° 0.6 km van vertrek
tijd: 14:48:38 UTC
alti: -13 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:59:53
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 1.5 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.750'N 5°21.545'E @ 10:03:57 UTC, 724 m
punt 1: 50°50.272'N 6°00.488'E @ 11:12:39 UTC, 940 m
punt 2: 50°50.294'N 6°19.939'E @ 11:40:30 UTC, 1358 m
punt 3: 50°10.693'N 6°51.934'E @ 12:38:10 UTC, 1664 m
punt 4: 50°35.482'N 6°21.724'E @ 13:23:07 UTC, 1647 m
punt 5: 50°50.128'N 6°20.272'E @ 13:45:27 UTC, 1378 m
Finish: 50°58.232'N 5°20.092'E @ 14:44:00 UTC, 514 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 47.7 km 107° @ 41.7 km/h
been 2: 22.8 km 90° @ 49.2 km/h
been 3: 82.6 km 153° @ 85.9 km/h
been 4: 58.3 km 322° @ 77.8 km/h
been 5: 27.2 km 356° @ 73.1 km/h
been 6: 72.1 km 282° @ 73.9 km/h
Afgelegde afstand: 310.7 km
Duur: 04:40:03
Gemiddelde snelheid: 66.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Starthoogte: 724.0 m
Finishhoogte: 514.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 210 m
Totale score afstand: 310.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°26.906'N 6°38.708'E = 122° 107.2 km van vertrek
tijd: 12:17:58 UTC
alti: 1762 m
Finishpunt
pos.: 50°56.727'N 5°41.309'E = 97° 22.6 km van vertrek
tijd: 14:17:58 UTC
alti: 580 m
Grootste afstand in 2 uur: 166.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 83.4 km/h
Hoogteverlies: 1182 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 447.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: DAUN-SENHELD 50°10.700'N 6°51.830'E 137.4 km 129°
punt 2: AACHEN MERZBUCK 50°49.450'N 6°11.050'E 86.5 km 326°
punt 3: DAUN-SENHELD 50°10.700'N 6°51.830'E 86.5 km 146°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 137.4 km 311°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 10:06:17 UTC, 682 m
punt 1: DAUN-SENHELD @ 12:38:19 UTC, 1639 m : 137.4 km 54.2 km/h
punt 2: AACHEN MERZBUCK @ 13:52:28 UTC, 1098 m : 86.5 km 70.0 km/h
punt 3: DAUN-SENHELD niet gerond
afbreekpunt: 50°51.731'N 6°11.740'E @ 13:52:28 UTC, 1098 m : 0.0 km 0.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 223.9 km
Duur van de proef: 03:46:11
Gemiddelde snelheid: 59.4 km/h
Start hoogte: 621 m
Hoogte passeren start: 682 m
Hoogte aan break-punt: 1098 m
Hoogteverlies over proef: -477 m
Totale score afstand: 223.9 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 45.2 km
Been 1: 28.7 km
Been 2: 28.7 km
Totaal: 102.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:03:57 UTC
einde: 14:48:38 UTC
duur: 04:44:41
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 513 m @ 10:37:27 UTC
hoog punt: 2193 m @ 12:20:47 UTC
hoogtewinst: 1680 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:38:13 bearing 114.6°
Tweede punt: 14:46:05 bearing 81.7°
Totale hoek: -32.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4909
| |||||||||||||||||||||