CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-05-2023 -- Benjamin HEYLEN -- 807,7 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/05/2023
Piloot: BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type: VENTUSC/17M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6fz
Logger file: 2023-05-28-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:56:51
Duurvlucht : 02:52:24
Vrije vlucht : 209.9 km
Fasttrack : 94.8 kmh
Opgegeven proef: 202.4 km
Driehoek : 181.3 km
Hoogtewinst : 1015.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.237'N 5°22.105'E
tijd: 11:26:19 UTC
alti: -24 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.635'N 5°25.401'E = 79° 3.9 km van vertrek
tijd: 11:30:46 UTC
alti: 666 m
Landingspunt
pos.: 50°58.219'N 5°22.736'E = 93° 0.7 km van vertrek
tijd: 14:23:10 UTC
alti: -15 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 02:56:51
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°55.479'N 5°32.879'E @ 12:02:51 UTC, 1460 m
punt 1: 51°22.377'N 4°53.610'E @ 12:45:45 UTC, 759 m
punt 2: 51°11.079'N 5°14.802'E @ 13:19:16 UTC, 1422 m
punt 3: 51°14.201'N 5°37.146'E @ 13:35:47 UTC, 1049 m
punt 4: 51°20.237'N 5°56.297'E @ 13:57:53 UTC, 1033 m
punt 5: 51°10.174'N 5°34.387'E @ 14:13:12 UTC, 945 m
Finish: 50°58.257'N 5°21.587'E @ 14:22:18 UTC, 58 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 67.7 km 318° @ 94.7 km/h
been 2: 32.3 km 130° @ 57.9 km/h
been 3: 26.7 km 77° @ 96.8 km/h
been 4: 24.9 km 63° @ 67.7 km/h
been 5: 31.6 km 234° @ 123.8 km/h
been 6: 26.7 km 214° @ 175.9 km/h
Afgelegde afstand: 209.9 km
Duur: 02:19:27
Gemiddelde snelheid: 90.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 13.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte: 660.0 m
Finishhoogte: 58.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 602 m
Totale score afstand: 209.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°02.336'N 5°21.279'E = 353° 7.7 km van vertrek
tijd: 12:21:14 UTC
alti: 1435 m
Finishpunt
pos.: 50°58.831'N 5°23.148'E = 48° 1.6 km van vertrek
tijd: 14:21:14 UTC
alti: 268 m
Grootste afstand in 2 uur: 189.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 94.8 km/h
Hoogteverlies: 1167 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 206.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 66.1 km 321°
punt 2: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 35.9 km 126°
punt 3: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 46.3 km 69°
punt 4: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 31.5 km 234°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 26.7 km 212°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 12:11:05 UTC, 1559 m
punt 1: WEELDE 07 @ 12:44:37 UTC, 739 m : 65.6 km 117.4 km/h
punt 2: LOMMEL TESTBAAN @ 13:21:48 UTC, 1324 m : 34.9 km 56.3 km/h
punt 3: BERINGE NL @ 13:57:52 UTC, 1033 m : 45.3 km 75.3 km/h
punt 4: BOCHOLT BE @ 14:13:01 UTC, 963 m : 30.5 km 120.6 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 14:22:52 UTC, -14 m : 26.2 km 159.5 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 202.4 km
Duur van de proef: 02:11:47
Gemiddelde snelheid: 92.2 km/h
Start hoogte: 660 m
Hoogte passeren start: 1559 m
Hoogte passeren finish: -14 m
Hoogteverlies over proef: 674 m
Totale score afstand: 202.4 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 72.7 km
Been 1: 53.0 km
Been 2: 55.5 km
Totaal: 181.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:30:46 UTC
einde: 14:23:10 UTC
duur: 02:52:24
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 455 m @ 13:44:11 UTC
hoog punt: 1470 m @ 14:06:21 UTC
hoogtewinst: 1015 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:10:43 bearing 88.3°
Tweede punt: 12:45:45 bearing 28.4°
Totale hoek: -59.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3538
| |||||||||||||||||||||