CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2023 -- Benjamin HEYLEN -- 582,0 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 148.73 km Score: 582,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
OBGN Day 3 Wederom een afmattende strijd. Vandaag reeds na het lossen van de sleep bijna afgezopen, en dan niet hoog geraken terwijl je de Open klasse en je eigen Sport klasse hoog gepositioneerd aan de start ziet wachten. Aanvankelijk met 4 op pad, maar 2 maal aansluiting in een bel gemist en vervolgens in de problemen gebleven. Nergens nog boven de 800 geraakt. Blij dat is alsnog rond ben geraakt, al was het maar oerend traag... https://www.soaringspot.com/en_gb/obgn-open-belgian-gliding-nationals-2023-kiewit-hasselt-2023/results/combined-standard-15/task-3-on-2023-05-29/daily

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gecontroleerd luchtruim xpdr 4231 in Belgie xpdr 7000 in NL

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-29-LXV-6FZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2023
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2023-05-29-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:58:13
Duurvlucht     : 03:55:07
Vrije vlucht   :  150.5 km
Fasttrack      :   58.3 kmh
Driehoek       :  141.7 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.100'E
    tijd: 12:00:17 UTC
    alti: -57 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.465'N   5°25.574'E =  61° 4.6 km van vertrek
    tijd: 12:03:23 UTC
    alti: 564 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.220'N   5°22.746'E =  92° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:58:30 UTC
    alti: -52 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 03:58:13
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°54.248'N   5°28.853'E  @ 12:47:30 UTC,   792 m
    punt 1:  51°11.176'N   5°14.709'E  @ 13:53:35 UTC,   508 m
    punt 2:  51°20.702'N   4°58.287'E  @ 14:20:34 UTC,   764 m
    punt 3:  51°10.706'N   5°12.244'E  @ 14:48:49 UTC,   873 m
    punt 4:  51°14.159'N   5°37.267'E  @ 15:34:37 UTC,   581 m
    Finish:  50°58.260'N   5°21.831'E  @ 15:57:47 UTC,    16 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   35.5 km 332° @  32.2 km/h
    been 2:   26.0 km 313° @  57.9 km/h
    been 3:   24.6 km 139° @  52.3 km/h
    been 4:   29.8 km  77° @  39.1 km/h
    been 5:   34.6 km 211° @  89.5 km/h
Afgelegde afstand:                   150.5 km
Duur:                                03:10:17
Gemiddelde snelheid:                 47.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Starthoogte:                         260.0 m
Finishhoogte:                        16.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          244 m
Totale score afstand:                150.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°09.967'N   5°13.615'E = 336° 23.9 km van vertrek
    tijd:    13:58:16 UTC
    alti:    890 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.217'N   5°22.541'E =  94° 0.5 km van vertrek
    tijd:    15:58:16 UTC
    alti:    -52 m
Grootste afstand in 2 uur: 116.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    58.3 km/h
Hoogteverlies:             942 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  ULICOTEN         51°27.294'N   4°51.232'E    74.7 km 323°
    punt 2:  DESSEL KNL       51°14.030'N   5°09.950'E    32.8 km 138°
    punt 3:  WEERT BRUG       51°14.950'N   5°40.950'E    36.1 km  87°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    37.8 km 215°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 13:08:31 UTC,   785 m
    punt 1:  ULICOTEN         niet gerond
    afbreekpunt: 51°20.715'N   4°58.315'E  @ 14:20:33 UTC, 767 m : 60.0 km 49.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        60.0 km
Duur van de proef:        01:12:02
Gemiddelde snelheid:      49.9 km/h
Start hoogte:             260 m
Hoogte passeren start:    785 m
Hoogte aan break-punt:    767 m
Hoogteverlies over proef: -507 m
Totale score afstand:     60.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   55.5 km
Been 1:   46.6 km
Been 2:   39.7 km
Totaal:  141.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:03:23 UTC
    einde: 15:58:30 UTC
    duur:  03:55:07

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     260 m @ 12:16:05 UTC
    hoog punt:    1047 m @ 14:02:39 UTC
    hoogtewinst:   787 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:45:19  bearing 89.7°
    Tweede punt: 14:20:36  bearing 34.4°
    Totale hoek: -55.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4664

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs