CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 595,1 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2023 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 160.02 km Score: 595,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Waarom, waarom toch. Antwoord: omdat ik niet de echte wedstrijdgenen heb? Opnieuw had ik geen zin om lang voor/aan de startlijn te hangen. Maar het was blauw en geen hoog plafont. Alleen vertrekken is dus verre van ideaal. En wat deed ik, inderdaad alleen vertrekken ruim voor 83% van mijn klasse die wel ongeveer samen vertrokken. Het eerste been ging dan ook niet vlot om niet te zeggen heel draag (45kmu). Ka-8 getallen in een ASG29, misschien toch terug wisselen van klasse. Het gekende patroon voltrok zich dus weer, opgerold worden door de meute en merken dat ik de 29 nog niet onder de knie heb. Wel blij dat ik terug geraakt ben, maar was het dan ook. Tevreden zijn met deze snelheid gaat me wel niet lukken.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 4231 volgens wedstrijd luchtruim.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-29-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-05-29-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:34:31
Duurvlucht     : 03:28:45
Vrije vlucht   :  162.8 km
Fasttrack      :   64.6 kmh
Driehoek       :  142.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.233'N   5°22.144'E
    tijd: 11:38:49 UTC
    alti: -59 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.767'N   5°24.985'E =  73° 3.5 km van vertrek
    tijd: 11:42:49 UTC
    alti: 535 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.232'N   5°22.645'E =  90° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:13:20 UTC
    alti: -55 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 03:34:31
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°54.369'N   5°29.619'E  @ 12:25:53 UTC,   827 m
    punt 1:  51°10.533'N   5°17.123'E  @ 13:07:45 UTC,   581 m
    punt 2:  51°22.528'N   4°57.161'E  @ 13:56:37 UTC,   751 m
    punt 3:  51°10.294'N   5°12.432'E  @ 14:24:17 UTC,  1005 m
    punt 4:  51°15.171'N   5°38.189'E  @ 14:46:25 UTC,   456 m
    Finish:  50°58.203'N   5°21.311'E  @ 15:12:19 UTC,    63 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   33.3 km 334° @  47.8 km/h
    been 2:   32.2 km 314° @  39.5 km/h
    been 3:   28.8 km 142° @  62.5 km/h
    been 4:   31.3 km  73° @  84.9 km/h
    been 5:   37.1 km 212° @  86.0 km/h
Afgelegde afstand:                   162.8 km
Duur:                                02:46:26
Gemiddelde snelheid:                 58.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         368.0 m
Finishhoogte:                        63.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          305 m
Totale score afstand:                162.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°09.848'N   5°16.039'E = 342° 22.7 km van vertrek
    tijd:    13:12:11 UTC
    alti:    803 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.333'N   5°21.214'E = 280° 1.1 km van vertrek
    tijd:    15:12:11 UTC
    alti:    91 m
Grootste afstand in 2 uur: 129.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    64.6 km/h
Hoogteverlies:             712 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  ULICOTEN         51°27.294'N   4°51.232'E    74.7 km 323°
    punt 2:  DESSEL KNL       51°14.030'N   5°09.950'E    32.8 km 138°
    punt 3:  WEERT BRUG       51°14.950'N   5°40.950'E    36.1 km  87°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    37.8 km 215°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 12:23:06 UTC,   818 m
    punt 1:  ULICOTEN         niet gerond
    afbreekpunt: 51°22.528'N   4°57.161'E  @ 13:56:37 UTC, 751 m : 63.5 km 40.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        63.5 km
Duur van de proef:        01:33:31
Gemiddelde snelheid:      40.7 km/h
Start hoogte:             368 m
Hoogte passeren start:    818 m
Hoogte aan break-punt:    751 m
Hoogteverlies over proef: -383 m
Totale score afstand:     63.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   57.6 km
Been 1:   45.0 km
Been 2:   39.9 km
Totaal:  142.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:44:35 UTC
    einde: 15:13:20 UTC
    duur:  03:28:45

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     356 m @ 13:42:09 UTC
    hoog punt:    1023 m @ 14:24:28 UTC
    hoogtewinst:   667 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:25:51  bearing 89.2°
    Tweede punt: 13:56:36  bearing 31.6°
    Totale hoek: -57.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3546

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs