CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-05-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 595,1 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/05/2023
Piloot: DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type: ASG 29E 18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aw0
Logger file: 2023-05-29-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:34:31
Duurvlucht : 03:28:45
Vrije vlucht : 162.8 km
Fasttrack : 64.6 kmh
Driehoek : 142.4 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.233'N 5°22.144'E
tijd: 11:38:49 UTC
alti: -59 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.767'N 5°24.985'E = 73° 3.5 km van vertrek
tijd: 11:42:49 UTC
alti: 535 m
Landingspunt
pos.: 50°58.232'N 5°22.645'E = 90° 0.6 km van vertrek
tijd: 15:13:20 UTC
alti: -55 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 03:34:31
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.4 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°54.369'N 5°29.619'E @ 12:25:53 UTC, 827 m
punt 1: 51°10.533'N 5°17.123'E @ 13:07:45 UTC, 581 m
punt 2: 51°22.528'N 4°57.161'E @ 13:56:37 UTC, 751 m
punt 3: 51°10.294'N 5°12.432'E @ 14:24:17 UTC, 1005 m
punt 4: 51°15.171'N 5°38.189'E @ 14:46:25 UTC, 456 m
Finish: 50°58.203'N 5°21.311'E @ 15:12:19 UTC, 63 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 33.3 km 334° @ 47.8 km/h
been 2: 32.2 km 314° @ 39.5 km/h
been 3: 28.8 km 142° @ 62.5 km/h
been 4: 31.3 km 73° @ 84.9 km/h
been 5: 37.1 km 212° @ 86.0 km/h
Afgelegde afstand: 162.8 km
Duur: 02:46:26
Gemiddelde snelheid: 58.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte: 368.0 m
Finishhoogte: 63.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 305 m
Totale score afstand: 162.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°09.848'N 5°16.039'E = 342° 22.7 km van vertrek
tijd: 13:12:11 UTC
alti: 803 m
Finishpunt
pos.: 50°58.333'N 5°21.214'E = 280° 1.1 km van vertrek
tijd: 15:12:11 UTC
alti: 91 m
Grootste afstand in 2 uur: 129.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 64.6 km/h
Hoogteverlies: 712 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 74.7 km 323°
punt 2: DESSEL KNL 51°14.030'N 5°09.950'E 32.8 km 138°
punt 3: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 36.1 km 87°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 37.8 km 215°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 12:23:06 UTC, 818 m
punt 1: ULICOTEN niet gerond
afbreekpunt: 51°22.528'N 4°57.161'E @ 13:56:37 UTC, 751 m : 63.5 km 40.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 63.5 km
Duur van de proef: 01:33:31
Gemiddelde snelheid: 40.7 km/h
Start hoogte: 368 m
Hoogte passeren start: 818 m
Hoogte aan break-punt: 751 m
Hoogteverlies over proef: -383 m
Totale score afstand: 63.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 57.6 km
Been 1: 45.0 km
Been 2: 39.9 km
Totaal: 142.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:44:35 UTC
einde: 15:13:20 UTC
duur: 03:28:45
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 356 m @ 13:42:09 UTC
hoog punt: 1023 m @ 14:24:28 UTC
hoogtewinst: 667 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:25:51 bearing 89.2°
Tweede punt: 13:56:36 bearing 31.6°
Totale hoek: -57.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3546
| |||||||||||||||||||||