CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2023 -- Joris GERNAEY & ERIC PAUWELS -- 649,8 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Nimbus 4DT Immatriculatie: PH-1615
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 177.6 km Score: 649,8 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: ERIC PAUWELS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB App listening watch 134.480 with sq4231, Dutch TMZ sq 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-29-LXV-AE5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2023
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type:   NIMBUS 4DT    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ae5
Logger file:    2023-05-29-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:32:51
Duurvlucht     : 03:27:24
Vrije vlucht   :  180.6 km
Fasttrack      :   84.0 kmh
Driehoek       :  136.8 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.233'N   5°22.142'E
    tijd: 11:39:34 UTC
    alti: -51 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.511'N   5°24.798'E =  81° 3.1 km van vertrek
    tijd: 11:43:58 UTC
    alti: 551 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.214'N   5°22.576'E =  94° 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:12:25 UTC
    alti: -46 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 03:32:51
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°54.280'N   5°30.724'E  @ 12:37:09 UTC,   657 m
    punt 1:  51°23.976'N   4°56.966'E  @ 13:52:41 UTC,   478 m
    punt 2:  51°10.584'N   5°12.642'E  @ 14:22:29 UTC,  1022 m
    punt 3:  51°16.233'N   5°44.670'E  @ 14:47:30 UTC,   636 m
    punt 4:  51°09.010'N   5°31.865'E  @ 15:01:59 UTC,   658 m
    Finish:  50°58.229'N   5°21.544'E  @ 15:11:34 UTC,    39 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   67.7 km 325° @  53.8 km/h
    been 2:   30.8 km 144° @  62.0 km/h
    been 3:   38.7 km  74° @  92.9 km/h
    been 4:   20.0 km 228° @  83.0 km/h
    been 5:   23.3 km 211° @ 146.2 km/h
Afgelegde afstand:                   180.6 km
Duur:                                02:34:25
Gemiddelde snelheid:                 70.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         380.0 m
Finishhoogte:                        39.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          341 m
Totale score afstand:                180.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.486'N   5°26.112'E =  63° 5.2 km van vertrek
    tijd:    13:10:23 UTC
    alti:    768 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.807'N   5°22.954'E =  42° 1.4 km van vertrek
    tijd:    15:10:23 UTC
    alti:    210 m
Grootste afstand in 2 uur: 167.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    84.0 km/h
Hoogteverlies:             558 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  ULICOTEN         51°27.294'N   4°51.232'E    74.7 km 323°
    punt 2:  DESSEL KNL       51°14.030'N   5°09.950'E    32.8 km 138°
    punt 3:  WEERT BRUG       51°14.950'N   5°40.950'E    36.1 km  87°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    37.8 km 215°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 13:01:47 UTC,   922 m
    punt 1:  ULICOTEN         niet gerond
    afbreekpunt: 51°23.968'N   4°56.949'E  @ 13:52:40 UTC, 481 m : 65.6 km 77.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        65.6 km
Duur van de proef:        00:50:53
Gemiddelde snelheid:      77.4 km/h
Start hoogte:             380 m
Hoogte passeren start:    922 m
Hoogte aan break-punt:    481 m
Hoogteverlies over proef: -101 m
Totale score afstand:     65.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   51.7 km
Been 1:   38.3 km
Been 2:   46.8 km
Totaal:  136.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:45:01 UTC
    einde: 15:12:25 UTC
    duur:  03:27:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     373 m @ 13:54:58 UTC
    hoog punt:    1046 m @ 14:22:48 UTC
    hoogtewinst:   673 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:37:05  bearing 89.3°
    Tweede punt: 13:52:39  bearing 30.2°
    Totale hoek: -59.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3399

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs