CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-05-2023 -- Joris GERNAEY & ERIC PAUWELS -- 649,8 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/05/2023
Piloot: JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type: NIMBUS 4DT Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ae5
Logger file: 2023-05-29-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:32:51
Duurvlucht : 03:27:24
Vrije vlucht : 180.6 km
Fasttrack : 84.0 kmh
Driehoek : 136.8 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.233'N 5°22.142'E
tijd: 11:39:34 UTC
alti: -51 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.511'N 5°24.798'E = 81° 3.1 km van vertrek
tijd: 11:43:58 UTC
alti: 551 m
Landingspunt
pos.: 50°58.214'N 5°22.576'E = 94° 0.5 km van vertrek
tijd: 15:12:25 UTC
alti: -46 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 03:32:51
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.6 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°54.280'N 5°30.724'E @ 12:37:09 UTC, 657 m
punt 1: 51°23.976'N 4°56.966'E @ 13:52:41 UTC, 478 m
punt 2: 51°10.584'N 5°12.642'E @ 14:22:29 UTC, 1022 m
punt 3: 51°16.233'N 5°44.670'E @ 14:47:30 UTC, 636 m
punt 4: 51°09.010'N 5°31.865'E @ 15:01:59 UTC, 658 m
Finish: 50°58.229'N 5°21.544'E @ 15:11:34 UTC, 39 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 67.7 km 325° @ 53.8 km/h
been 2: 30.8 km 144° @ 62.0 km/h
been 3: 38.7 km 74° @ 92.9 km/h
been 4: 20.0 km 228° @ 83.0 km/h
been 5: 23.3 km 211° @ 146.2 km/h
Afgelegde afstand: 180.6 km
Duur: 02:34:25
Gemiddelde snelheid: 70.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte: 380.0 m
Finishhoogte: 39.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 341 m
Totale score afstand: 180.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°59.486'N 5°26.112'E = 63° 5.2 km van vertrek
tijd: 13:10:23 UTC
alti: 768 m
Finishpunt
pos.: 50°58.807'N 5°22.954'E = 42° 1.4 km van vertrek
tijd: 15:10:23 UTC
alti: 210 m
Grootste afstand in 2 uur: 167.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 84.0 km/h
Hoogteverlies: 558 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 74.7 km 323°
punt 2: DESSEL KNL 51°14.030'N 5°09.950'E 32.8 km 138°
punt 3: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 36.1 km 87°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 37.8 km 215°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 13:01:47 UTC, 922 m
punt 1: ULICOTEN niet gerond
afbreekpunt: 51°23.968'N 4°56.949'E @ 13:52:40 UTC, 481 m : 65.6 km 77.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 65.6 km
Duur van de proef: 00:50:53
Gemiddelde snelheid: 77.4 km/h
Start hoogte: 380 m
Hoogte passeren start: 922 m
Hoogte aan break-punt: 481 m
Hoogteverlies over proef: -101 m
Totale score afstand: 65.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 51.7 km
Been 1: 38.3 km
Been 2: 46.8 km
Totaal: 136.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:45:01 UTC
einde: 15:12:25 UTC
duur: 03:27:24
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 373 m @ 13:54:58 UTC
hoog punt: 1046 m @ 14:22:48 UTC
hoogtewinst: 673 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:37:05 bearing 89.3°
Tweede punt: 13:52:39 bearing 30.2°
Totale hoek: -59.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3399
| |||||||||||||||||||||