CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-05-2023 -- Ivo DE SCHEPPER -- 1358,3 punten

Database gegevens:

Datum: 30-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Discus 2T Immatriculatie: D-KJNU
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Ivo DE SCHEPPER Club: KAC
Afstand: 326 km Score: 1358,3 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Was met momenten niet eenvoudig grote blauwe gaten maar dan spaarzaam vliegen en Zwabelen zoals ze het hier noemen en dan lukt dat

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim opgevolgd volgens info wedstrijd

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-30-LXV-ESN-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 30-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/05/2023
Piloot:         IVO     DE SCHEPPER
Zweefvliegtuig: D-KJNU
Toestel type:   DISCUS 2    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: esn
Logger file:    2023-05-30-LXV-ESN-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:47:30
Duurvlucht     : 04:43:38
Vrije vlucht   :  344.1 km
Fasttrack      :  100.9 kmh
Opgegeven proef:  328.4 km
Driehoek       :  275.2 km
Hoogtewinst    : 1320.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 51°18.131'N  13°13.382'E
    tijd: 10:14:31 UTC
    alti: 22 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°19.378'N  13°12.616'E = 339° 2.5 km van vertrek
    tijd: 10:18:23 UTC
    alti: 644 m
Landingspunt 
    pos.: 51°18.121'N  13°13.633'E =  94° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:02:01 UTC
    alti: 35 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:47:30
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°17.965'N  13°11.801'E  @ 10:28:27 UTC,  1343 m
    punt 1:  51°38.007'N  12°50.598'E  @ 11:47:35 UTC,  1257 m
    punt 2:  51°49.414'N  12°49.408'E  @ 12:08:43 UTC,  1227 m
    punt 3:  52°13.367'N  11°49.156'E  @ 13:03:34 UTC,  1272 m
    punt 4:  52°13.695'N  12°15.545'E  @ 13:20:00 UTC,  1033 m
    punt 5:  51°46.544'N  13°37.076'E  @ 14:34:08 UTC,  1450 m
    Finish:  51°18.038'N  13°11.992'E  @ 15:01:00 UTC,   129 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   44.5 km 327° @  33.8 km/h
    been 2:   21.2 km 356° @  60.2 km/h
    been 3:   82.0 km 303° @  89.7 km/h
    been 4:   30.1 km  89° @ 109.8 km/h
    been 5:  106.0 km 118° @  85.8 km/h
    been 6:   60.3 km 209° @ 134.7 km/h
Afgelegde afstand:                   344.1 km
Duur:                                04:32:33
Gemiddelde snelheid:                 75.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Starthoogte:                         627.0 m
Finishhoogte:                        129.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          498 m
Totale score afstand:                344.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°11.571'N  11°50.020'E = 317° 137.9 km van vertrek
    tijd:    13:02:01 UTC
    alti:    1411 m
Finishpunt
    pos.:    51°18.121'N  13°13.633'E =  94° 0.3 km van vertrek
    tijd:    15:02:01 UTC
    alti:    35 m
Grootste afstand in 2 uur: 201.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   100.9 km/h
Hoogteverlies:             1376 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 331.4 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   001LIEBSCHUETZWALD   51°21.533'N  13°09.533'E
    punt 1:  118ELSTER            51°49.567'N  12°49.467'E    56.9 km 336°
    punt 2:  068BURG              52°13.550'N  11°49.317'E    81.9 km 303°
    punt 3:  469WALDDREHNA        51°46.723'N  13°37.155'E   133.1 km 111°
    finish:  010CANIZ             51°18.183'N  13°13.667'E    59.5 km 207°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   001LIEBSCHUETZWALD   @ 10:53:56 UTC,  1223 m
    punt 1:  118ELSTER            @ 12:08:47 UTC,  1203 m :   56.4 km   45.2 km/h
    punt 2:  068BURG              @ 13:03:40 UTC,  1260 m :   80.9 km   88.5 km/h
    punt 3:  469WALDDREHNA        @ 14:34:03 UTC,  1455 m :  132.1 km   87.7 km/h
    finish:  010CANIZ             @ 15:01:42 UTC,    40 m :   59.0 km  128.0 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        328.4 km
Duur van de proef:        04:07:46
Gemiddelde snelheid:      79.5 km/h
Start hoogte:             627 m
Hoogte passeren start:    1223 m
Hoogte passeren finish:   40 m
Hoogteverlies over proef: 587 m
Totale score afstand:     328.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  121.1 km
Been 1:   77.0 km
Been 2:   77.1 km
Totaal:  275.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:18:23 UTC
    einde: 15:02:01 UTC
    duur:  04:43:38

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     627 m @ 10:18:33 UTC
    hoog punt:    1947 m @ 14:25:53 UTC
    hoogtewinst:  1320 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4018

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs