CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef18-05-2023 -- Filip CEELEN -- 315,4 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 18/05/2023
Piloot: FILIP CEELEN
Zweefvliegtuig: OO-YLX
Toestel type: LS4 Klasse: STANDAARD
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 9aq
Logger file: 2023-05-18-NAV-9AQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:38:00
Duurvlucht : 02:34:45
Vrije vlucht : 76.9 km
Fasttrack : 38.4 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.236'N 5°22.208'E
tijd: 10:03:19 UTC
alti: -94 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.844'N 5°25.617'E = 53° 5.0 km van vertrek
tijd: 10:06:34 UTC
alti: 524 m
Landingspunt
pos.: 51°21.852'N 6°12.721'E = 53° 73.2 km van vertrek
tijd: 12:41:19 UTC
alti: -88 m
Afstand take-off tot landing: 73.2
Totale vluchtduur: 02:38:00
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
Start : 50°57.966'N 5°22.458'E @ 10:17:47 UTC, 850 m
punt 1: 51°02.741'N 5°37.893'E @ 11:15:43 UTC, 1036 m
punt 2: 51°14.602'N 5°48.400'E @ 12:05:38 UTC, 1174 m
Finish: 51°22.372'N 6°12.658'E @ 12:30:05 UTC, 417 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 64° @ 20.8 km/h
been 2: 25.2 km 29° @ 30.3 km/h
been 3: 31.7 km 63° @ 77.7 km/h
Afgelegde afstand: 76.9 km
Duur: 02:12:18
Gemiddelde snelheid: 34.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 73.9 km
Starthoogte: 469.0 m
Finishhoogte: 417.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 52 m
Totale score afstand: 76.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°57.408'N 5°23.595'E = 133° 2.2 km van vertrek
tijd: 10:30:25 UTC
alti: 1117 m
Finishpunt
pos.: 51°22.122'N 6°12.304'E = 52° 73.3 km van vertrek
tijd: 12:30:25 UTC
alti: 424 m
Grootste afstand in 2 uur: 76.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 38.4 km/h
Hoogteverlies: 693 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 444.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 73.2 km 53°
punt 2: ALKEN 50°52.370'N 5°18.256'E 83.9 km 230°
punt 3: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 83.9 km 49°
punt 4: ALKEN 50°52.370'N 5°18.256'E 83.9 km 230°
punt 5: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 63.1 km 334°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 56.4 km 144°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 10:17:59 UTC, 811 m
punt 1: VENLO AERO niet gerond
afbreekpunt: 51°21.852'N 6°12.721'E @ 12:41:19 UTC, -88 m : 72.9 km 30.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 72.9 km
Duur van de proef: 02:23:20
Gemiddelde snelheid: 30.5 km/h
Start hoogte: 469 m
Hoogte passeren start: 811 m
Hoogte aan break-punt: -88 m
Hoogteverlies over proef: 557 m
Totale score afstand: 72.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:06:34 UTC
einde: 12:41:19 UTC
duur: 02:34:45
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 469 m @ 10:07:55 UTC
hoog punt: 1230 m @ 11:35:58 UTC
hoogtewinst: 761 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 10:30:16 bearing 84.3°
Tweede punt: 12:29:59 bearing 65.8°
Totale hoek: -18.5°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3931
| |||||||||||||||||||||