CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-05-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1366,0 punten

Database gegevens:

Datum: 31-05-2023 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 367.29 km Score: 1366,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Vandaag een dagje buiten spelen met de grote jongens. Mijn gedachtengang/insteek: late starters proberen gebruik te maken van vroege startersn, dan mag ik als vroege starters gebruik maken van hen als ze me oprollen. En zo geschiedde. Tot Niedherheim (~80km) nagenoeg alleen door het blauw, tot ik de ventus armada zag aangestorm komen. De CTR van Niederheim dwong ze mooi in mijn richting. Daarna ongegeneerd mijn wagonnetje aangehangen en leren van de grote. Daarom was ik tenslotte naar het BK gekomen. Zie hoe je met zo'n 18m moet vliegen. Waar de vorige dagen het oprollen en niet kunnen volgen was, lukte dat vandaag wel. Al was het zak ik na een 50km wel plots ~300m lager en paar kilometer achter, maar ik wist terug in te lopen. Hielp natuurlijk wel om hen te zien vliegen. Plots waren zij als het waarde de vroege starters ;). Veel kopwerk heb ik wel niet gedaan omdat ik vaak onderaan de bel zat. Hier en daar een lijntje. Maar ik was al lang bij dat ik zowel in het steken als thermiekeren mee kon, dat was de dagen hiervoor anders. Op de final glide wel wat meer marge genomen om toch zeker binnen te zijn had echt geen zin in nog eens motor. Was een genoegen om op de eerste rij te zien hoe de strijd om het BK zich ontplooide.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Volgens wedstrijd luchtruim. Brogel squak 4132 en uitluisteren 134.485. Neiderheim 6101 en 119.110, rest squak 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-31-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 31-05-2023



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/05/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-05-31-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:47:36
Duurvlucht     : 04:41:30
Vrije vlucht   :  370.6 km
Fasttrack      :  109.3 kmh
Driehoek       :  239.0 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.231'N   5°22.157'E
    tijd: 10:51:30 UTC
    alti: -55 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.699'N   5°24.501'E =  45° 3.9 km van vertrek
    tijd: 10:56:20 UTC
    alti: 618 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.695'E =  89° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:39:06 UTC
    alti: -35 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:47:36
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.689'N   5°22.494'E  @ 11:10:45 UTC,  1324 m
    punt 1:  51°38.810'N   6°36.119'E  @ 13:07:35 UTC,   667 m
    punt 2:  52°08.500'N   6°11.255'E  @ 13:49:43 UTC,   889 m
    punt 3:  51°38.665'N   6°44.156'E  @ 14:32:45 UTC,   998 m
    punt 4:  51°25.699'N   5°59.665'E  @ 15:03:14 UTC,   861 m
    punt 5:  51°02.904'N   5°36.530'E  @ 15:30:09 UTC,   949 m
    Finish:  50°58.381'N   5°20.923'E  @ 15:36:06 UTC,   234 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  114.6 km  48° @  58.9 km/h
    been 2:   62.0 km 333° @  88.3 km/h
    been 3:   67.0 km 146° @  93.4 km/h
    been 4:   56.8 km 245° @ 111.8 km/h
    been 5:   50.1 km 213° @ 111.7 km/h
    been 6:   20.1 km 245° @ 202.6 km/h
Afgelegde afstand:                   370.6 km
Duur:                                04:25:21
Gemiddelde snelheid:                 83.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte:                         460.0 m
Finishhoogte:                        234.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          226 m
Totale score afstand:                370.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°57.515'N   6°18.633'E =  30° 127.9 km van vertrek
    tijd:    13:36:51 UTC
    alti:    884 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.258'N   5°23.171'E =  88° 1.2 km van vertrek
    tijd:    15:36:51 UTC
    alti:    34 m
Grootste afstand in 2 uur: 218.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   109.3 km/h
Hoogteverlies:             850 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 367.3 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZUTENDAAL KERK   50°55.900'N   5°34.400'E
    punt 1:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    50.9 km  25°
    punt 2:  WESEL BRUG       51°38.730'N   6°36.430'E    60.2 km  56°
    punt 3:  ZUTPHEN          52°08.720'N   6°11.420'E    62.6 km 333°
    punt 4:  HUNXE            51°38.670'N   6°44.450'E    67.4 km 146°
    punt 5:  HORST NL         51°26.900'N   6°04.200'E    51.4 km 245°
    punt 6:  AS               51°00.326'N   5°34.576'E    60.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   98.1 km
Been 1:   66.9 km
Been 2:   73.9 km
Totaal:  239.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:57:36 UTC
    einde: 15:39:06 UTC
    duur:  04:41:30

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     460 m @ 10:58:10 UTC
    hoog punt:    1438 m @ 11:28:46 UTC
    hoogtewinst:   978 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:28:44  bearing 86.4°
    Tweede punt: 13:49:45  bearing 39.8°
    Totale hoek: -46.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5176

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs