CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-05-2023 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 467,4 punten

Database gegevens:

Datum: 27-05-2023 Type proef: WW
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D-8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Michiel VAN DEN BORNE Club: KAC
Afstand: 115.3 km Score: 467,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijdregelment BK

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-27-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 27-05-2023



IGC File gegevens:

200 Driehoek: geen gesloten segment gevonden

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/05/2023
Piloot:         MICHIEL VAN DEN BCRNE
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2023-05-27-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:54:52
Duurvlucht     : 02:50:25
Vrije vlucht   :  117.9 km
Fasttrack      :   57.3 kmh
Opgegeven proef:  113.3 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.231'N   5°22.092'E
    tijd: 11:57:58 UTC
    alti: -45 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.305'N   5°24.209'E =  51° 3.2 km van vertrek
    tijd: 12:02:25 UTC
    alti: 562 m
Landingspunt 
    pos.: 51°22.564'N   5°47.932'E =  33° 54.2 km van vertrek
    tijd: 14:52:50 UTC
    alti: -48 m
Afstand take-off tot landing: 54.2
Totale vluchtduur: 02:54:52
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  50°55.630'N   5°27.383'E  @ 12:20:17 UTC,   811 m
    punt 1:  51°10.687'N   5°41.686'E  @ 13:32:16 UTC,   839 m
    punt 2:  51°15.521'N   5°57.801'E  @ 13:51:17 UTC,   468 m
    punt 3:  51°26.582'N   6°15.890'E  @ 14:28:01 UTC,   641 m
    Finish:  51°22.637'N   5°46.188'E  @ 14:50:48 UTC,   173 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   32.5 km  31° @  27.1 km/h
    been 2:   20.8 km  64° @  65.6 km/h
    been 3:   29.4 km  45° @  48.0 km/h
    been 4:   35.2 km 258° @  92.7 km/h
Afgelegde afstand:                   117.9 km
Duur:                                02:30:31
Gemiddelde snelheid:                 47.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 53.3 km
Starthoogte:                         391.0 m
Finishhoogte:                        173.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          218 m
Totale score afstand:                117.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°55.200'N   5°31.368'E = 117° 12.2 km van vertrek
    tijd:    12:49:39 UTC
    alti:    727 m
Finishpunt
    pos.:    51°22.229'N   5°47.988'E =  34° 53.8 km van vertrek
    tijd:    14:49:39 UTC
    alti:    272 m
Grootste afstand in 2 uur: 114.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    57.3 km/h
Hoogteverlies:             455 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 191.1 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GEN   50°55.409'N   5°30.379'E
    punt 1:  STRAMPRO   51°11.414'N   5°43.176'E    33.2 km  27°
    punt 2:  STRAELEN   51°26.700'N   6°16.030'E    47.5 km  53°
    punt 3:  HOOLST     51°09.279'N   5°08.949'E    84.4 km 248°
    finish:  HASSELT    50°58.199'N   5°22.499'E    25.9 km 142°
    landing: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GEN   @ 12:46:26 UTC,   751 m
    punt 1:  STRAMPRO   @ 13:33:13 UTC,   755 m :   32.7 km   42.0 km/h
    punt 2:  STRAELEN   @ 14:28:01 UTC,   641 m :   46.5 km   51.0 km/h
    punt 3:  HOOLST     niet gerond
    afbreekpunt: 51°22.607'N   5°46.204'E  @ 14:50:50 UTC, 168 m : 34.0 km 89.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        113.3 km
Duur van de proef:        02:04:24
Gemiddelde snelheid:      54.6 km/h
Start hoogte:             391 m
Hoogte passeren start:    751 m
Hoogte aan break-punt:    168 m
Hoogteverlies over proef: 223 m
Totale score afstand:     113.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:02:25 UTC
    einde: 14:52:50 UTC
    duur:  02:50:25

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     215 m @ 13:12:37 UTC
    hoog punt:    1002 m @ 13:30:37 UTC
    hoogtewinst:   787 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:47:55  bearing 88.4°
    Tweede punt: 14:50:40  bearing 58.9°
    Totale hoek: -29.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Driehoek: geen gesloten segment gevonden
Rekentijd 1089

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs