CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2023 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 668,5 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2023 Type proef: WW
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D-8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Michiel VAN DEN BORNE Club: KAC
Afstand: 164.9 km Score: 668,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijdregelment BK

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-29-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2023
Piloot:         MICHIEL VAN DEN BCRNE
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2023-05-29-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:17:04
Duurvlucht     : 03:13:45
Vrije vlucht   :  168.0 km
Fasttrack      :   75.6 kmh
Driehoek       :  108.1 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.232'N   5°22.100'E
    tijd: 11:58:54 UTC
    alti: -45 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.659'N   5°26.265'E =  61° 5.5 km van vertrek
    tijd: 12:02:13 UTC
    alti: 551 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.223'N   5°22.686'E =  91° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:15:58 UTC
    alti: -42 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:17:04
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°53.477'N   5°29.238'E  @ 12:32:38 UTC,   965 m
    punt 1:  51°10.656'N   5°14.345'E  @ 13:27:41 UTC,   565 m
    punt 2:  51°24.997'N   4°55.661'E  @ 14:01:46 UTC,   746 m
    punt 3:  51°11.796'N   5°08.976'E  @ 14:25:09 UTC,   918 m
    punt 4:  51°14.702'N   5°36.842'E  @ 14:51:55 UTC,   370 m
    Finish:  50°58.212'N   5°21.382'E  @ 15:15:06 UTC,    61 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   36.3 km 331° @  39.6 km/h
    been 2:   34.3 km 321° @  60.4 km/h
    been 3:   29.0 km 148° @  74.3 km/h
    been 4:   32.9 km  80° @  73.7 km/h
    been 5:   35.5 km 211° @  91.9 km/h
Afgelegde afstand:                   168.0 km
Duur:                                02:42:28
Gemiddelde snelheid:                 62.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         266.0 m
Finishhoogte:                        61.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          205 m
Totale score afstand:                168.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°01.761'N   5°22.532'E =   4° 6.6 km van vertrek
    tijd:    13:15:17 UTC
    alti:    865 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.197'N   5°21.721'E = 262° 0.4 km van vertrek
    tijd:    15:15:18 UTC
    alti:    24 m
Grootste afstand in 2 uur: 151.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    75.6 km/h
Hoogteverlies:             841 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GEN   50°55.409'N   5°30.379'E
    punt 1:  ULICOTEN   51°27.293'N   4°51.232'E    74.7 km 323°
    punt 2:  DESSEL K   51°14.029'N   5°09.949'E    32.8 km 138°
    punt 3:  WEERT BR   51°14.949'N   5°40.950'E    36.1 km  87°
    finish:  HASSELT    50°58.199'N   5°22.499'E    37.8 km 215°
    landing: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GEN   @ 13:00:22 UTC,   872 m
    punt 1:  ULICOTEN   niet gerond
    afbreekpunt: 51°24.943'N   4°55.585'E  @ 14:02:08 UTC, 768 m : 68.0 km 66.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        68.0 km
Duur van de proef:        01:01:46
Gemiddelde snelheid:      66.1 km/h
Start hoogte:             266 m
Hoogte passeren start:    872 m
Hoogte aan break-punt:    768 m
Hoogteverlies over proef: -502 m
Totale score afstand:     68.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   38.3 km
Been 1:   30.3 km
Been 2:   39.5 km
Totaal:  108.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:02:13 UTC
    einde: 15:15:58 UTC
    duur:  03:13:45

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     266 m @ 12:24:21 UTC
    hoog punt:     971 m @ 12:32:32 UTC
    hoogtewinst:   705 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:32:36  bearing 90.5°
    Tweede punt: 14:02:30  bearing 28.1°
    Totale hoek: -62.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3656

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs