CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-05-2023 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 1313,5 punten

Database gegevens:

Datum: 31-05-2023 Type proef: WW
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D-8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Michiel VAN DEN BORNE Club: KAC
Afstand: 324 km Score: 1313,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijdregelment BK

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-31-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 31-05-2023



IGC File gegevens:

303 Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
310 Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/05/2023
Piloot:         MICHIEL VAN DEN BCRNE
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2023-05-31-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:14:34
Duurvlucht     : 05:10:34
Vrije vlucht   :  326.1 km
Fasttrack      :   91.2 kmh
Driehoek       :  157.0 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.230'N   5°22.108'E
    tijd: 11:16:13 UTC
    alti: -40 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.947'N   5°26.301'E =  75° 5.1 km van vertrek
    tijd: 11:20:13 UTC
    alti: 557 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.248'N   5°22.671'E =  87° 0.7 km van vertrek
    tijd: 16:30:47 UTC
    alti: -19 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:14:34
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.465'N   5°24.353'E  @ 11:28:07 UTC,  1292 m
    punt 1:  51°02.308'N   5°42.838'E  @ 12:24:46 UTC,  1123 m
    punt 2:  51°25.032'N   5°57.428'E  @ 13:22:05 UTC,   893 m
    punt 3:  51°34.913'N   6°40.874'E  @ 14:10:09 UTC,   884 m
    punt 4:  51°56.692'N   6°26.555'E  @ 14:49:33 UTC,   794 m
    punt 5:  51°38.703'N   6°44.138'E  @ 15:20:15 UTC,   764 m
    Finish:  50°58.310'N   5°21.563'E  @ 16:28:40 UTC,   100 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.8 km  72° @  24.1 km/h
    been 2:   45.4 km  22° @  47.6 km/h
    been 3:   53.5 km  70° @  66.8 km/h
    been 4:   43.6 km 338° @  66.4 km/h
    been 5:   39.0 km 149° @  76.2 km/h
    been 6:  121.7 km 232° @ 106.8 km/h
Afgelegde afstand:                   326.1 km
Duur:                                05:00:33
Gemiddelde snelheid:                 65.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         506.0 m
Finishhoogte:                        100.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          406 m
Totale score afstand:                326.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°46.641'N   6°33.143'E =  42° 121.9 km van vertrek
    tijd:    14:29:02 UTC
    alti:    638 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.261'N   5°22.839'E =  86° 0.9 km van vertrek
    tijd:    16:29:02 UTC
    alti:    35 m
Grootste afstand in 2 uur: 182.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    91.2 km/h
Hoogteverlies:             603 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 309.4 km  NIET GELDIG
Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSL   50°59.200'N   5°28.699'E
    punt 1:  DILSEN     51°02.179'N   5°43.184'E    17.8 km  72°
    punt 2:  MEIJEL     51°20.649'N   5°53.179'E    36.2 km  19°
    punt 3:  DINSLAKE   51°34.720'N   6°41.119'E    61.4 km  64°
    punt 4:  VARSSEVE   51°56.799'N   6°26.299'E    44.4 km 338°
    punt 5:  HUNXE      51°38.669'N   6°44.449'E    39.6 km 148°
    punt 6:  BERINGE    51°20.350'N   5°56.569'E    65.0 km 239°
    finish:  AS         51°00.326'N   5°34.575'E    45.1 km 215°
    landing: HASSELT    50°58.199'N   5°22.499'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   46.5 km
Been 1:   44.0 km
Been 2:   66.5 km
Totaal:  157.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:20:13 UTC
    einde: 16:30:47 UTC
    duur:  05:10:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     267 m @ 12:43:58 UTC
    hoog punt:    1263 m @ 16:17:22 UTC
    hoogtewinst:   996 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:51:01  bearing 85.9°
    Tweede punt: 14:49:33  bearing 48.7°
    Totale hoek: -37.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4313

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs