CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-05-2023 -- Robbe VAN BRANDT -- 1114,3 punten

Database gegevens:

Datum: 31-05-2023 Type proef: WW
Toestel: ASW 15 Immatriculatie: OO-ZPP
Handicapfactor: 97 Klasse: Standaard
Piloot: Robbe VAN BRANDT Club: KAC
Afstand: 240.2 km Score: 1114,3 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Laag overleven in venlo en dinslaken, terugraken was een wonder. Zweten in het blauw en tegen de wind in boksen... zo frustrerend (heb het nu wel gehad). Het was alsof dat mijn remkleppen nog openstonden ;) Gelukkig bleef het nog tot laat redelijk goed.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 4231 BE Uitluisteren 134.485, XPDR 7000, Neiderheim 6101 + 119.110

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-31-NAV-HM8-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 31-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/05/2023
Piloot:         ROBBE VAN BRANDT
Zweefvliegtuig: OO-ZPP
Toestel type:   ASW 15    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: hm8
Logger file:    2023-05-31-NAV-HM8-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:16:37
Duurvlucht     : 06:14:24
Vrije vlucht   :  266.9 km
Fasttrack      :   69.4 kmh
Opgegeven proef:  256.3 km
Hoogtewinst    : 1137.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.232'N   5°22.114'E
    tijd: 11:01:04 UTC
    alti: -56 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.062'N   5°24.265'E =  58° 2.9 km van vertrek
    tijd: 11:03:17 UTC
    alti: 367 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.233'N   5°22.723'E =  90° 0.7 km van vertrek
    tijd: 17:17:41 UTC
    alti: -30 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 06:16:37
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.722'N   5°22.445'E  @ 11:10:51 UTC,  1318 m
    punt 1:  51°02.277'N   5°42.855'E  @ 12:10:16 UTC,  1144 m
    punt 2:  51°20.055'N   5°52.353'E  @ 12:51:13 UTC,  1200 m
    punt 3:  51°36.968'N   6°51.432'E  @ 15:36:09 UTC,   968 m
    punt 4:  51°27.058'N   6°03.887'E  @ 16:24:58 UTC,  1254 m
    punt 5:  51°04.137'N   5°36.300'E  @ 17:05:01 UTC,   944 m
    Finish:  50°58.325'N   5°21.579'E  @ 17:15:32 UTC,   150 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   25.3 km  70° @  25.6 km/h
    been 2:   34.8 km  18° @  50.9 km/h
    been 3:   75.3 km  65° @  27.4 km/h
    been 4:   58.0 km 252° @  71.3 km/h
    been 5:   53.3 km 217° @  79.8 km/h
    been 6:   20.3 km 238° @ 115.9 km/h
Afgelegde afstand:                   266.9 km
Duur:                                06:04:41
Gemiddelde snelheid:                 43.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         367.0 m
Finishhoogte:                        150.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          217 m
Totale score afstand:                266.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°35.717'N   6°46.766'E =  54° 120.5 km van vertrek
    tijd:    15:21:24 UTC
    alti:    627 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.233'N   5°22.723'E =  90° 0.7 km van vertrek
    tijd:    17:17:41 UTC
    alti:    -30 m
Grootste afstand in 2 uur: 138.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    69.4 km/h
Hoogteverlies:             657 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 261.3 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    17.8 km  72°
    punt 2:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    36.2 km  19°
    punt 3:  DINSLAKEN AERO   51°37.000'N   6°51.790'E    74.3 km  65°
    punt 4:  HORST NL         51°26.900'N   6°04.200'E    58.1 km 251°
    punt 5:  AS               51°00.326'N   5°34.576'E    60.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WINTERSLAG       @ 11:15:36 UTC,  1168 m
    punt 1:  DILSEN           @ 12:10:18 UTC,  1146 m :   17.3 km   19.0 km/h
    punt 2:  MEIJEL           @ 12:52:10 UTC,  1215 m :   35.2 km   50.4 km/h
    punt 3:  DINSLAKEN AERO   @ 15:36:07 UTC,   964 m :   73.3 km   26.8 km/h
    punt 4:  HORST NL         @ 16:24:56 UTC,  1254 m :   57.1 km   70.2 km/h
    punt 5:  AS               @ 17:09:40 UTC,   857 m :   59.1 km   79.3 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT   @ 17:15:25 UTC,   203 m :   14.2 km  147.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        256.3 km
Duur van de proef:        05:59:49
Gemiddelde snelheid:      42.7 km/h
Start hoogte:             367 m
Hoogte passeren start:    1168 m
Hoogte passeren finish:   203 m
Hoogteverlies over proef: 164 m
Totale score afstand:     256.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:03:17 UTC
    einde: 17:17:41 UTC
    duur:  06:14:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     207 m @ 15:11:33 UTC
    hoog punt:    1344 m @ 16:06:42 UTC
    hoogtewinst:  1137 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:47:11  bearing 85.7°
    Tweede punt: 16:23:38  bearing 60.3°
    Totale hoek: -25.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4149

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs