CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-05-2023 -- Thomas VAN ERCK & JAN-BART VAN ERCK -- 1097,6 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 20/05/2023
Piloot: DIRK HAMERLYNCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type: NIMBUS 4DM Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8cf
Logger file: 2023-05-20-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:49:26
Duurvlucht : 03:45:10
Vrije vlucht : 304.4 km
Fasttrack : 115.7 kmh
Opgegeven proef: 295.0 km
Driehoek : 230.7 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.560'N 4°57.055'E
tijd: 09:58:36 UTC
alti: -51 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.216'N 5°00.055'E = 100° 3.5 km van vertrek
tijd: 10:02:52 UTC
alti: 424 m
Landingspunt
pos.: 51°23.910'N 4°58.480'E = 69° 1.8 km van vertrek
tijd: 13:48:02 UTC
alti: -29 m
Afstand take-off tot landing: 1.8
Totale vluchtduur: 03:49:26
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°27.893'N 4°53.664'E @ 10:25:04 UTC, 1095 m
punt 1: 51°11.853'N 5°14.529'E @ 11:20:51 UTC, 644 m
punt 2: 51°36.149'N 4°42.612'E @ 11:52:16 UTC, 1007 m
punt 3: 52°01.983'N 5°40.033'E @ 12:36:54 UTC, 719 m
punt 4: 51°39.965'N 4°42.541'E @ 13:19:59 UTC, 1183 m
punt 5: 51°25.616'N 4°40.041'E @ 13:34:17 UTC, 987 m
Finish: 51°24.078'N 4°58.623'E @ 13:45:50 UTC, 98 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 38.4 km 141° @ 41.3 km/h
been 2: 58.3 km 321° @ 111.4 km/h
been 3: 81.5 km 54° @ 109.6 km/h
been 4: 77.6 km 239° @ 108.1 km/h
been 5: 26.8 km 186° @ 112.3 km/h
been 6: 21.7 km 97° @ 112.9 km/h
Afgelegde afstand: 304.4 km
Duur: 03:20:46
Gemiddelde snelheid: 91.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Starthoogte: 424.0 m
Finishhoogte: 98.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 326 m
Totale score afstand: 304.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°13.887'N 5°09.574'E = 141° 23.1 km van vertrek
tijd: 11:27:03 UTC
alti: 1115 m
Finishpunt
pos.: 51°29.056'N 4°41.164'E = 299° 21.0 km van vertrek
tijd: 13:27:05 UTC
alti: 683 m
Grootste afstand in 2 uur: 231.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 115.7 km/h
Hoogteverlies: 432 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 300.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E
punt 1: LOMMEL WIND 51°11.903'N 5°14.976'E 31.5 km 130°
punt 2: PRINSENBEEK 51°36.003'N 4°42.321'E 58.6 km 320°
punt 3: EDE 52°01.700'N 5°40.340'E 82.0 km 54°
punt 4: ZONZEEL 51°38.250'N 4°41.710'E 80.2 km 237°
punt 5: RIJKEVORSEL 51°21.030'N 4°45.650'E 32.3 km 172°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 15.5 km 69°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 07 @ 10:26:00 UTC, 1154 m
punt 1: LOMMEL WIND @ 11:20:46 UTC, 657 m : 31.0 km 34.0 km/h
punt 2: PRINSENBEEK @ 11:52:12 UTC, 1010 m : 57.6 km 109.9 km/h
punt 3: EDE @ 12:36:44 UTC, 754 m : 81.0 km 109.1 km/h
punt 4: ZONZEEL @ 13:20:57 UTC, 1119 m : 79.2 km 107.4 km/h
punt 5: RIJKEVORSEL @ 13:38:15 UTC, 707 m : 31.3 km 108.4 km/h
finish: WEELDE AERO @ 13:45:38 UTC, 3 m : 15.0 km 122.1 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 295.0 km
Duur van de proef: 03:19:38
Gemiddelde snelheid: 88.7 km/h
Start hoogte: 424 m
Hoogte passeren start: 1154 m
Hoogte passeren finish: 3 m
Hoogteverlies over proef: 421 m
Totale score afstand: 295.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 65.1 km
Been 1: 66.4 km
Been 2: 99.1 km
Totaal: 230.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:02:52 UTC
einde: 13:48:02 UTC
duur: 03:45:10
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 424 m @ 10:02:52 UTC
hoog punt: 1378 m @ 13:15:35 UTC
hoogtewinst: 954 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:20:52 bearing 57.8°
Tweede punt: 13:21:57 bearing 9.7°
Totale hoek: -48.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3154
| |||||||||||||||||||||