CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

05-04-2023 -- Patrick DE MAESSCHALCK -- 273,6 punten

Database gegevens:

Datum: 05-04-2023 Type proef: VV
Toestel: Discus b WL Immatriculatie: PH-806
Handicapfactor: 107 Klasse: Standaard
Piloot: Patrick DE MAESSCHALCK Club: VZA
Afstand: 73.2 km Score: 273,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
igc file geeft ander toestel weer (logger niet aangepast naar correcte type)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-04-05-NAV-D51-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 05-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 05-04-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   05/04/2023
Piloot:         PATRICK DE MAESSCHALCK
Zweefvliegtuig: OO-ZVF
Toestel type:   G103A TWIN ASTIR II    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: d51
Logger file:    2023-04-05-NAV-D51-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:36:13
Duurvlucht     : 02:32:40
Vrije vlucht   :   73.2 km
Fasttrack      :   48.1 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.565'N   4°57.076'E
    tijd: 10:35:16 UTC
    alti: -53 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°24.498'N   5°00.089'E =  64° 3.9 km van vertrek
    tijd: 10:38:49 UTC
    alti: 539 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.491'N   4°56.891'E = 237° 0.3 km van vertrek
    tijd: 13:11:29 UTC
    alti: -43 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 02:36:13
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
    Start :  51°17.655'N   5°04.821'E  @ 11:24:31 UTC,   930 m
    punt 1:  51°24.153'N   4°45.548'E  @ 12:17:27 UTC,  1096 m
    punt 2:  51°15.977'N   5°05.023'E  @ 12:49:12 UTC,  1058 m
    Finish:  51°26.944'N   5°02.381'E  @ 13:03:34 UTC,   710 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   25.4 km 298° @  28.8 km/h
    been 2:   27.2 km 124° @  51.5 km/h
    been 3:   20.6 km 351° @  85.9 km/h
Afgelegde afstand:                   73.2 km
Duur:                                01:39:03
Gemiddelde snelheid:                 44.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.8 km
Starthoogte:                         523.0 m
Finishhoogte:                        710.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -187 m
Totale score afstand:                73.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°22.754'N   4°57.086'E = 180° 1.5 km van vertrek
    tijd:    11:10:51 UTC
    alti:    1136 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.354'N   4°56.089'E = 251° 1.2 km van vertrek
    tijd:    13:10:51 UTC
    alti:    21 m
Grootste afstand in 2 uur: 96.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    48.1 km/h
Hoogteverlies:             1115 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   17.7 km
Been 1:   20.3 km
Been 2:   25.3 km
Totaal:   63.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:38:49 UTC
    einde: 13:11:29 UTC
    duur:  02:32:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     523 m @ 10:38:58 UTC
    hoog punt:    1304 m @ 12:45:45 UTC
    hoogtewinst:   781 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:17:26  bearing 18.9°
    Tweede punt: 12:49:13  bearing 45.7°
    Totale hoek: 26.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3365

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs