CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-06-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 745,7 punten

Database gegevens:

Datum: 02-06-2023 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 200.51 km Score: 745,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De voorlaatste vliegdag van het BK 2023 werd een AAT. De weervoorspelling was initieel het betere stijgen maar later het hoger plafont maar wat minder stijgen. Idee was dus om beetje tussen beide in te vertrekken en dus niet direct over de lijn te gaan. De eerste keer sinds dit BK stoorde het wachte me niet. Toch wat aan het gewoon worden aan het wedstrijdvliegen? Eerste been ging wel al week ik mogelijk wat veel af van koers. Het tweede been tegen de wind ging stuk minder. Het plafont ging naar beneden en vond het goed stijgen niet. Wat nu in de grote sector. Toch doorvliegen in de hoop snelheid op te kunnen pikken of toch maar terug omdat ik het niet vertrouwde/te pakken kreeg. Het werd het laatste. Even aan de rivier bij venlo lager puntje en vanaf daar ging het terug wat hoger, al kreeg ik de snelheid niet echt geboost. Denk nog te voorzichting. Conclusie van de dag, nu was er eens cumulus en iederen kloeg over de thermiek.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Wedstrijd luchtruim, 4231 transponder en uitluisteren rond brogel, 7000 rest waar het neit neiderheim was 6101 en 119.110

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-02-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 02-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/06/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-06-02-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:58:12
Duurvlucht     : 03:54:28
Vrije vlucht   :  243.0 km
Fasttrack      :   81.2 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.235'N   5°22.120'E
    tijd: 11:03:47 UTC
    alti: -40 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.486'N   5°23.786'E =  77° 2.0 km van vertrek
    tijd: 11:07:31 UTC
    alti: 601 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.249'N   5°22.687'E =  88° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:01:59 UTC
    alti: -26 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:58:12
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.532'N   5°23.559'E  @ 11:07:42 UTC,   605 m
    punt 1:  51°03.120'N   5°39.958'E  @ 11:48:34 UTC,   867 m
    punt 2:  50°57.430'N   5°24.118'E  @ 12:15:51 UTC,   960 m
    punt 3:  51°29.014'N   6°28.171'E  @ 13:56:58 UTC,   664 m
    punt 4:  51°19.289'N   5°48.347'E  @ 14:32:35 UTC,   928 m
    punt 5:  51°01.961'N   5°40.497'E  @ 14:50:37 UTC,   724 m
    Finish:  50°58.327'N   5°21.818'E  @ 15:01:15 UTC,    66 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.0 km  66° @  30.8 km/h
    been 2:   21.3 km 240° @  46.9 km/h
    been 3:   94.8 km  51° @  56.3 km/h
    been 4:   49.6 km 249° @  83.5 km/h
    been 5:   33.4 km 196° @ 111.1 km/h
    been 6:   22.9 km 253° @ 129.0 km/h
Afgelegde afstand:                   243.0 km
Duur:                                03:53:33
Gemiddelde snelheid:                 62.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         601.0 m
Finishhoogte:                        66.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          535 m
Totale score afstand:                243.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°14.711'N   5°46.221'E =  42° 41.5 km van vertrek
    tijd:    13:02:11 UTC
    alti:    898 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.249'N   5°22.687'E =  88° 0.7 km van vertrek
    tijd:    15:01:59 UTC
    alti:    -26 m
Grootste afstand in 2 uur: 162.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    81.2 km/h
Hoogteverlies:             924 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 209.7 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZUTENDAAL KERK       50°55.900'N   5°34.400'E
    punt 1:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    52.2 km  29°
    punt 2:  KAMP LINTFORT AERO   51°31.770'N   6°32.170'E    46.4 km  63°
    punt 3:  MEIJEL               51°20.650'N   5°53.180'E    49.7 km 246°
    punt 4:  DILSEN               51°02.179'N   5°43.184'E    36.2 km 199°
    finish:  HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E    25.3 km 253°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZUTENDAAL KERK       @ 12:00:19 UTC,   861 m
    punt 1:  BERINGE NL           @ 13:13:26 UTC,   679 m :   52.2 km   42.8 km/h
    punt 2:  KAMP LINTFORT AERO   niet gerond
    afbreekpunt: 51°29.028'N   6°28.153'E  @ 13:56:57 UTC, 664 m : 39.5 km 54.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        91.7 km
Duur van de proef:        01:56:38
Gemiddelde snelheid:      47.2 km/h
Start hoogte:             519 m
Hoogte passeren start:    861 m
Hoogte aan break-punt:    664 m
Hoogteverlies over proef: -145 m
Totale score afstand:     91.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:07:31 UTC
    einde: 15:01:59 UTC
    duur:  03:54:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     350 m @ 14:13:59 UTC
    hoog punt:    1123 m @ 14:29:12 UTC
    hoogtewinst:   773 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:59:25  bearing 88.5°
    Tweede punt: 13:37:22  bearing 61.6°
    Totale hoek: -27.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3531

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs