CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-06-2023 -- Joris GERNAEY & MAXIM PAQUAY -- 1562,9 punten

Database gegevens:

Datum: 03-06-2023 Type proef: WW
Toestel: Nimbus 4DT Immatriculatie: PH-1615
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 427.2 km Score: 1562,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: MAXIM PAQUAY
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB App listening watch 134.480 with sq4231, Dutch TMZ sq 7000,

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-03-LXV-AE5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 03-06-2023



IGC File gegevens:

303 Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
310 Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/06/2023
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type:   NIMBUS 4DT    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ae5
Logger file:    2023-06-03-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:29:37
Duurvlucht     : 05:25:58
Vrije vlucht   :  426.4 km
Fasttrack      :  107.0 kmh
Driehoek       :  253.9 km
Hoogtewinst    : 1524.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.154'E
    tijd: 10:10:13 UTC
    alti: -23 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.684'N   5°24.491'E =  45° 3.8 km van vertrek
    tijd: 10:13:52 UTC
    alti: 614 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.250'N   5°22.659'E =  87° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:39:50 UTC
    alti: -7 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:29:37
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.578'N   5°22.503'E  @ 10:18:52 UTC,   688 m
    punt 1:  51°23.628'N   6°09.104'E  @ 12:12:37 UTC,  1147 m
    punt 2:  50°42.333'N   6°16.249'E  @ 12:58:34 UTC,  1747 m
    punt 3:  50°15.159'N   5°43.684'E  @ 13:28:59 UTC,  1456 m
    punt 4:  50°38.984'N   6°14.915'E  @ 14:09:55 UTC,  1804 m
    punt 5:  51°23.703'N   6°08.980'E  @ 14:59:41 UTC,   740 m
    Finish:  50°58.242'N   5°21.826'E  @ 15:39:04 UTC,    52 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   72.7 km  48° @  38.3 km/h
    been 2:   77.0 km 174° @ 100.6 km/h
    been 3:   63.4 km 218° @ 125.1 km/h
    been 4:   57.6 km  40° @  84.4 km/h
    been 5:   83.2 km 355° @ 100.3 km/h
    been 6:   72.4 km 230° @ 110.4 km/h
Afgelegde afstand:                   426.4 km
Duur:                                05:20:12
Gemiddelde snelheid:                 79.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         518.0 m
Finishhoogte:                        52.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          466 m
Totale score afstand:                426.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°01.305'N   6°13.806'E =  84° 60.7 km van vertrek
    tijd:    12:38:53 UTC
    alti:    1231 m
Finishpunt
    pos.:    51°10.088'N   6°11.562'E =  69° 61.8 km van vertrek
    tijd:    14:38:53 UTC
    alti:    934 m
Grootste afstand in 2 uur: 214.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   107.0 km/h
Hoogteverlies:             297 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 391.8 km  NIET GELDIG
Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK                50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  STRAMPROY                51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 2:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    38.1 km  53°
    punt 3:  STOLBERG-DIEPENLINCHEN   50°46.233'N   6°16.917'E    70.3 km 173°
    punt 4:  BARAQUE FRAITURE         50°14.950'N   5°43.950'E    69.9 km 214°
    punt 5:  STOLBERG-DIEPENLINCHEN   50°46.233'N   6°16.917'E    69.9 km  34°
    punt 6:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    70.3 km 353°
    finish:  KINROOI                  51°08.780'N   5°44.530'E    40.1 km 226°
    landing: AFRIT GENK OOST          50°58.641'N   5°32.851'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   71.2 km
Been 1:  111.6 km
Been 2:   71.1 km
Totaal:  253.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:13:52 UTC
    einde: 15:39:50 UTC
    duur:  05:25:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     518 m @ 10:15:43 UTC
    hoog punt:    2042 m @ 14:01:31 UTC
    hoogtewinst:  1524 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:28:59  bearing 128.9°
    Tweede punt: 14:59:47  bearing 64.0°
    Totale hoek: -64.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6635

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs